چگونه اسلایم را نرم کنیم

چگونه اسلایم را نرم کنیم

خمیر اسلایم از همه جهات کاملا کششی و براق است. برای تسکین استرس بسیار مناسب است، اما اگر خمیر اسلایم را از ظرف آن بیرون آورده اید و متوجه شدید که مثل سنگ سفت شده است، نگران نباشید. خوشبختانه، ما چند ترفند در آستین شما داریم که می توانید از آنها استفاده کنید تا دوباره خمیر اسلایم خود را نرم کنید.

راه های ساده و موثر نرم کردن خمیر اسلایم

روش اول: استفاده از روش های ساده برای نرم کردن خمیر اسلایم

1. کمی آب به خمیر اضافه کنید

به نظر می رسد خیلی ساده است، درست است؟ این صحیح است که برخی از خمیرهای اسلایم می توانند به این طریق احیا شوند. خمیر اسلایم را در یک کاسه قرار داده, و مقدار کمی آب را به آن اضافه کنید. شما احتمالا به قاشق احتیاج نخواهید داشت. سپس آن را به خوبی ورز بدهید تا نرم شود.

  • به یاد داشته باشید، آب می تواند خمیر اسلایم شما را درست یا خراب کند. اطمینان حاصل کنید که اگر خمیر اسلایم شل و ول نمی خواهید فقط مقدار کمی آب اضافه کنید.

2. مقداری ضد عفونی کننده دست یا ژل ضد باکتری را مخلوط کنید

راه دیگری برای نرم شدن خمیر اسلایم، افزودن یک یا دو قطره ضد عفونی کننده دست است. نام تجاری مهم نیست، فقط مطمئن شوید که رایحه آن را دوست دارید. خمیر اسلایم را در یک کاسه قرار دهید, و فقط ژل را داخل آن بریزید. از انگشتان دست خود استفاده کنید تا ضد عفونی کننده دست را داخل خمیر اسلایم خود قرار دهید تا این که استحکام مناسبی پیدا کند. جایزه، اکنون خمیر اسلایم شما بدون باکتری خواهد بود و بوی بسیار خوبی می دهد (به هر حال, برای مدتی).

  • اگر در ابتدا خمیر اسلایم نرم نشد، می توانید ژل بیشتری اضافه کنید.

3. خمیر اسلایم را با لوسیون مرطوب کنید

لوسیون پوست شما را لطیف و نرم نگه می دارد, و می تواند همین کار را برای خمیر اسلایم  شما نیز انجام دهد. فکرشو بکنید! فقط 1 یا 2 قاشق از لوسیون را در یک کاسه قرار دهید (اگر لوسیون شما با یک پمپ همراه است 4 یا 5 پمپ). خمیر اسلایم را همراه لوسیون داخل یک کاسه ریخته و با انگشتان خود آن را فشار دهید. هنگامی که خمیر اسلایم از لوسیون پوشیده شد، می توانید آن را بیرون آورده و ورز دهید تا نرم شود.

4. چسب بیشتری اضافه کنید

اگر از دستورالعملی برای ساخت آن استفاده کردید که از چسب به علاوه بوراکس، پودر لباسشویی یا نشاسته مایع استفاده می شود، گاهی اوقات اضافه کردن چسب بیشتر می تواند به وضعیت خمیر کمک کند. هر از گاهی یک قاشق یا بیشتر چسب اضافه کنید, و آن را ورز دهید تا نرم شود.

  • دقت کنید حتماً نوع چسب اضافه شده با چسبی که خمیر اسلایم را با آن درست کرده اید مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، برای پاک کردن خمیر اسلایم، چسب سفید اضافه نکنید.

روش دوم: نرم کردن خمیر اسلایم از طریق گرمایش

1. بگذارید خمیر اسلایم در آب گرم خیس شود

مقداری آب گرم را در یک کاسه ریخته و خمیر اسلایم را در آن قرار دهید. شما می توانید آن را با دست خود کمی هم بزنید. آن را یک دقیقه یا بیشتر در آب نگه دارید. ممکن است به نظر برسد که خمیر از هم جدا می شود، اما خمیر نرم و قابل استفاده خواهد شد.

2. خمیر اسلایم را برای حدود 10 ثانیه در مایکروویو قرار دهید

خمیر اسلایم را از آب خارج کنید, و آن را فشار دهید. شما نمی خواهید که تمام آب با خمیر اسلایم بیاید. سپس خمیر را در یک کاسه مخصوص مایکروویو قرار دهید و آن را حدود 10 ثانیه در ماکروویو نگه دارید. سپس اجازه دهید خمیر به مدت یک دقیقه در بیرون از مایکروویو بماند تا انگشتان خود را نسوزانید. هیچ خمیر اسلایمی با ارزش تر از انگشتان سوخته نیست.

3. برای بیشتر نرم شدن خمیر مقداری لوسیون به اضافه کنید

یک یا دو قاشق لوسیون بریزید. مهم نیست از کدام نوع باشد. اگر از نوع خوش رایحه استفاده می کنید، خمیر اسلایم شما نیز بوی خوبی خواهد داد. از دستان خود برای مخلوط کردن لوسیون استفاده کنید. حال شما نرمی خمیر اسلایم خود را ماندگار کرده اید.

  • اگر در پایان خیلی آبکی به نظر می‌رسد، ماده فعال کننده به آن اضافه کنید. فعال کننده تنها چیزی است که شما برای درست کردن خمیر اسلایم برای بار اول از آن استفاده می‌کنید، مانند نصف قاشق چای خوری بوراکس حل‌ شده در یک لیوان آب.

چگونه اسلایم را نرم کنیم بدون اب

خیلی از افرادی با ما تماس میگیرند که چرا اسلایم ما بعد از 7 ماه سفت می شود؟ لازم است بدانید که اسلایم ها از مواد تشکیل دهنده مختلفی ساخته شده و عنصری اصلی آن هم آب می باشد به مرور زمان آب حاصل در این محلول اگر کم شود باعث سفت شدن اسلایم می شود. اگر به اصول و روش نگهداری اسلایم ها عمل کنید به عمر محصول خریداری شده شما افزایش پیدا می کند. قبل از هر چیز لازم است بدانید قبل از بازی با خمیر اسلایم باید دستهای خودتان را به خوبی بشویید این کار باعث می شود که سلامت محلول حفظ شود. در آخر بازی خمیر مورد نظر را باید داخل ظرف مخصوص آن قرار دهید و آن را در یک محیط خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. هوای گرم باعث سریع تر سفت شدن محلول می شود پس به این نکته دقت کنید.

در صورتی که تمام موارد بالا را رعایت کردید و باز هم خمیر شما سفت شد می توانید از روش های گوناگون آن را نرم کنید، دقت داشته باشید در بعضی مواقع به دلیل پایان تاریخ مصرف این محصولات این نکاتی که در ادامه برای شما بازگو می کنیم آن چنان تاثیر ندارد و باعث می شود که اسلایم شما تکه تکه شود. پس حتما به این نکته دقت کنید. به طور کلی تاریخ مصرف اسلایم تقریبا 1 سال است و شما اگر شرایط بالا را رعایت کنید قطعا در طول یکسال می توانید از این محصول استفاده کنید.

چرا اسلایم تکه تکه می شود

علت اینکه اسلایم تکه تکه می شود به عوامل مختلفی بستگی دارد اما فروشگاه واتر اسلایم به چند نکته مهم آن اشاره می کند، در مواقعی می شود که خمیر بازی خریداری شده بعد از استفاده داخل ظرف مخصوص خود قرار نمی گیرد و آن را در هوای آزاد بدون استفاده قرار می دهید. این کار باعث می شود که خمیر سریع تر خشک شود و در مدت چند ساعت تکه تکه می شود. اما زمانی می رسد که تاریخ مصرف محصول می گذرد و به این معناست که عملا این ماده کاملا از بین رفته است و دیگر ارزش بازی کردن ندارد.نور خورشید عامل آسیب رسان اصلی می باشد که بصورت مستقیم بر روی اسلایم مورد نظر شما تاثیر می گذارد و آن را از حالت عادی خارج کرده و تکه تکه می شود.  پس حتما موقع پایان مصرف محلول خمیری را داخل ظرف خود یا پلاستیک قرار دهید تا مانع خشک شدن آن شود.

همه ی بچه ها عاشق درست کردن ژل اسلایم در خانه هستند اما اینکار فوت و فن های خاص خود را لازم دارد و بنابراین ممکن است اسلایم سفت یا شل شود یا آنقدر چسبناک شود که بازی کردن با آن برای کودک لذت بخش نباشد. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید نگران نباشید چون در این مطلب راه حل برطرف کردن تمام این مشکلات آورده شده است.

چگونه اسلایم آدامسی را نرم کنیم

یک راه حل آسان برای نرم کردن اسلایم، افزودن چند قطره ژل ضد باکتری است. برای انجام اینکار تنها کافی است که اسلایم را در یک کاسه قرار دهید و مقداری ژل را روی آن بریزید. تا جایی که می توانید آن را به هم بزنید و ورز دهید تا نرم شود. اگر اسلایم هنوز سفت است، ژل بیشتری اضافه کنید.

برای سفت تر کردن اسلایم شل، از چه ترکیبی استفاده کنیم؟

از جوش شیرین برای غلیظ کردن اسلایم شل شده استفاده کنید. اگر اسلایم را با استفاده از چسب شفاف تهیه کرده اید، یک چهارم قاشق چایخوری (1 گرم) جوش شیرین اضافه کنید. اگر از چسب سفید استفاده کرده اید، نصف قاشق چایخوری (2 گرم) جوش شیرین اضافه کنید. یک قاشق جوش شیرین اضافی را با اسلایم مخلوط کنید و سپس آن را بمدت 2 تا 3 دقیقه ورز دهید.

برای کشدار شدن اسلایم، چه چیزی به آن اضافه کنیم؟

اگر اسلایم هنوز به اندازه کافی کشدار نیست، اسلایم را صاف کرده و کمی لوسیون در وسط آن بریزید. لوسیون را داخل اسلایم ورز دهید تا نرم و کشدار شود. به هم زدن لوسیون با اسلایم را ادامه دهید تا به قوام دلخواه خود برسید.

ساده ترین راه ساخت اسلایم در خانه چیست؟

3 روش برتر را در اینجا آموزش داده ایم اما یک دستور هم در اینجا اموزش می دهیم:

برای اینکار به سادگی مراحل زیر را انجام دهید:

  • نصف فنجان شامپو و یک چهارم فنجان نشاسته ذرت را در یک کاسه بریزید.
  • خوب مخلوط کنید.
  • 3 قطره رنگ خوراکی (اختیاری) اضافه کنید.
  • 1 قاشق غذاخوری آب اضافه کرده و هم بزنید. به آرامی 5 قاشق غذاخوری دیگر آب اضافه کنید. پس از آن مواد را به خوبی هم بزنید.
  • اسلایم را حدود 5 دقیقه ورز دهید.

آیا جوش شیرین باعث از بین رفتن چسبندگی اسلایم می شود؟

بله. اگر می خواهید چسبندگی اسلایم کمتر شود، تنها کافی ست نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را روی اسلایم بپاشید و آنقدر ورز دهید تا چسبندگی آن از بین برود. اگر هنوز چسبناک بود، یک هشتم قاشق چایخوری جوش شیرین دیگر اضافه کنید و مجددا ورز دهید.

چگونه اسلایم ژله ای را نرم کنیم

  • یک قاشق چایخوری بوراکس را در یک فنجان آب مخلوط کنید. مخلوط بوراکس را هم بزنید و کنار بگذارید.
  • یک لیوان پلاستیکی بردارید و حدود 1.3 سانتیمتر چسب در آن بریزید.
  • دو قاشق غذاخوری محلول بوراکس را به چسب اضافه کنید و آن را به خوبی مخلوط کنید.

برای رفع چسبندگی اسلایم ساخته شده با چسب المر، چه کنیم؟

اگر به نظر می رسد اسلایم شما بسیار چسبنده است، به جای افزودن ترکیبات بیشتر، ابتدا اسلایم را بخوبی ورز دهید. حتی می توانید بگذارید چند دقیقه بماند و دوباره ورز دهید!

چرا اسلایم من اینقدر چسبناک و شل است؟

اسلایم در مواقعی شل می شود که بوراکس یا هر نوع پلیمر دیگری که استفاده می کنید، برای فعال کردن فرآیند سفت شدن کافی نیست. بنابراین کمی بوراکس بیشتر اضافه کنید تا مولکول های موجود در چسب به هم نزدیکتر شوند. اگر به یکباره مقدار زیادی اضافه کنید، ممکن است ترکیب را بیش از حد فعال کنید و این باعث سفت شدن بیش از حد اسلایم می شود.

دلیل خیس و مرطوب شدن اسلایم چیست؟

وقتی چسب المر را با کمی آب مخلوط می کنید، ماده ای ساخته می شود که به عنوان پلیمر شناخته می شود. اگر مقدار کمی آب اضافه کنید، اسلایم حاوی چسب اضافی (قسمت پلیمری) خواهد بود و چسبناک می شود. اگر مقدار زیادی آب به آن اضافه کنید، اسلایم بسیار مرطوب می شود. بنابراین آب را به مقدار کافی اضافه کنید.

آیا کرم اصلاح باعث کاهش چسبندگی اسلایم می شود؟

بله شما می توانید از کرم اصلاح برای کاهش چسبندگی اسلایم استفاده کنید. برای اینکار ابتدا اسلایم کرکی بدون بوراکس را خوب مخلوط کنید. در مرحله بعد 2 فنجان کرم اصلاح را اضافه کنید. 1 قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کنید و در نهایت 2 قاشق چای خوری محلول نمک حاوی بوراکس (برای از بین بردن چسبندگی) اضافه کنید.

روش ساخت بهترین اسلایم کرکی چیست؟

برای ساخت یک اسلایم کرکی فوق العاده، مراحل زیر را طی کنید:

  • مرحله 1: کرم اصلاح را در یک کاسه بریزید.
  • مرحله 2: چسب مدرسه المر را به کاسه اضافه کنید.
  • مرحله 3: جوش شیرین را به کاسه اضافه کنید.
  • مرحله 4: همه چیز را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله 5: 1 قاشق غذاخوری محلول لنز تماسی را نیز در کاسه بریزید.
  • مرحله 6: در مرحله ی آخر 3 فنجان (750 میلی لیتر) کرم اصلاح اضافه کنید.

چگونه می توان با استفاده از لوسیون چسبندگی اسلایم را کمتر کرد؟

یک قاشق چایخوری بوراکس را در 1 فنجان آب حل کنید و کمی از آن را هر بار به اسلایم چسبناک خود اضافه کنید. اگر اسلایم شما بسیار سفت شد، به این معنی است که یا مقدار بوراکس زیاد است یا آن را خیلی سریع به اسلایم اضافه کرده اید. برای نرم کردن اسلایم می توانید از گلیسیرین یا لوسیون استفاده کنید.

آیا افزودن فعال کننده بیشتر، چسبندگی اسلایم را کمتر می کند؟

محلول لنز تماسی در دستور تهیه اسلایم کرکی بعنوان فعال کننده عمل می کند (مانند بوراکس). اضافه کردن فعال کننده بیشتر، باعث کاهش چسبندگی اسلایم می شود. نشاسته هم بعنوان یک مایع فعال کننده در ساخت اسلایم بکار می رود.

بخوانید شاید جالب باشد: چطور اسلایم درست کنیم

منبع

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email