نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ چگونه است

نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ چگونه است

نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

اگر به دنبال یادگیری نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ هستید، حتما در ادامه با ما همراه باشید. تا با بهترین روش گریس کاری جک درب پارکینگ آشنا شوید.

پیشنهاد ویژه: برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت جک پارکینگ همین حالا با ما تماس بگیرید. 02155449212 و 09122552119

آدرس وب سایت : www.hamtadoor.com

جک درب پارکینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای پیشرفته امروز، باز کردن درب پارکینگ خانه برای ورود ماشین یک کار وقت گیر و کسل ‌کننده در طول روز است.

استفاده از تکنولوژی در ساخت درب‌های پارکینگ توانسته کمک شایانی به بشر داشته باشد. انواع مختلفی از درب‌های پارکینگ طراحی و تولید شده است که تمامی آن‌ها هر چند وقت یک بار نیاز به تعمیر و سرویس دهی دارند. نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ موجب می‌شود تا با سرویس نمودن آن توسط متخصصین متبحر، طول عمر استفاده را افزایش دهید.

جک درب پارکینگ قطعه‌ای است که روی درب پارکینگ نصب شده و این امکان را فراهم می‌کند تا درب را به صورت خودکار باز و بسته کنید. این کار برخی اوقات به وسیله سنسور‌های حساس به ماشین انجام شده و در برخی از موارد نیز به وسیله یک ریموت انجام می‌گیرد.

این قطعه از چندین جزء مهم تشکیل شده که در کنار هم درب پارکینگ را کنترل می‌کنند. این اجزاء عبارتند از:

مرکز فرمان: این قطعه مثل مغز در جک پارکینگ عمل کرده و فرمان باز و بسته شدن درب را از ریموت به جک، منتقل می‌کند.

ریموت کنترل: این قطعه با مرکز فرمان ارتباط داشته و فرمان باز و بسته شدن درب را از طرف شما به مرکز فرمان انتقال می‌دهد.

فلاشر: این قطعه از خود علامت‌هایی را صادر می‌کند تا شما از زمان باز یا بسته شدن درب، مطلع شوید.

جک بازویی: این قطعه وظیفه دارد تا از برق، انرژی لازم برای حرکت جک درب پارکینگ را فراهم کند.

چشمی: این قطعه یک سنسور حساس به حرکت است که موانع ورود ماشین به داخل پارکینگ را تشخیص داده و در زمان مناسب درب را باز یا بسته می ‌کند.

غیر از موارد گفته شده، قطعات داخلی دیگری نیز مثل پیستون، بلبرینگ، چرخ دنده، گیریبکس و… وجود دارند که باعث حرکت جک درب پارکینگ می‌شوند.

پیشنهاد ویژه: در کنار جک پارکینگ می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت هر متر مربع کرکره برقی و قیمت پرده برقیهمین حالا با ما تماس بگیرید. 02155449212 و 09122552119

آدرس وب سایت : www.hamtadoor.com

نحوه کار جک درب پارکینگ چگونه است؟

جک های درب پارکینگ یک مکانیسم منحصر به فرد دارند. نحوه کار جک درب پارکینگ به این گونه است که در سمت چپ یا راست درب گاراژ نصب می شوند. جک درب پارکینگ به میله پیچشی درب متصل می شود تا آن را باز و بسته کند.

این سیستم برای هر نوع درب گاراژ اعم از بالابر عمودی کامل، بالابر استاندارد، درب لولایی و … مناسب است. جک های درب پارکینگ با طراحی خاصی که دارند، به طور باور نکردنی بی صدا هستند و برای پارکینگ هایی که در نزدیکی فضای نشیمن قرار دارند؛ مناسب هستند. مدل‌ های مختلف جک درب پارکینگ می توانند روی درب های بزرگ نیز نصب شوند و به خوبی کار کنند.

با اینکه هزینه این جک ها از مدل های جایگزین آن مثل مدل های تسمه ای یا درب بازکن های زنجیری بیش تر است، اما مزایای زیاد این نوع جک ها باعث شده که هزینه اولیه جبران شود و طرفداران زیادی داشته باشد.

در کنار این مقاله، شاید کسب اطلاعات مفید، در خصوص راهبند پارکینگ نیز برای شما مفید باشد.

مزایای جک درب پارکینگ

جک درب پارکینگ که در قسمت بالایی درب نصب می شوند، باعث ایجاد فضای بیش تری در پارکینگ شما می شود. ایمنی ای که در این نوع جک ها وجود دارد مثل سنسورهای قوی باعث می شود که با خیال راحت خانه را ترک کنید.

جک های قدیمی پارکینگ از یک کد فرکانس باز کن برای باز و بسته کردن درب پارکینگ استفاده می‌ کنند و این یک کد به راحتی می‌ تواند در دیگر کنترل های از راه دور کپی شده و به عنوان راهی برای ورود به منزل شما مورد استفاده قرار بگیرد. جدید ترین مدل‌ های جک درب پارکینگ؛ مکانیسمی منحصر به فرد دارد که هر بار که درب باز می‌ شود، کدهای متفاوت درب باعث جلوگیری از کپی کردن می شوند.

جدید ترین مدل ‌های جک درب پارکینگ نه تنها بهترین ویژگی ‌های ایمنی و امنیتی را دارند، بلکه به‌ روزرسانی‌ های ارتباطی متعددی از جمله اتصال Wi-Fi و کنترل تلفن هوشمند را نیز دارند. جک درب پارکینگ قابلیت نصب برنامه ای دارند که روی گوشی موبایل (اندروید یا ios) کار می کنند و به صاحبان خانه این امکان را می دهد که هشدارهای لحظه ای را دریافت و درب گاراژ خود را از هر کجا کنترل کنند. همچنین می توانند درب را با سایر دستگاه های امنیتی خانه همگام کنند.

نگهداری جک درب پارکینگ
نگهداری جک درب پارکینگ

نگهداری جک درب پارکینگ

 اهمیت سرویس درب پارکینگ و جک آن، به اندازه سرویس ماشین می باشد. درب پارکینگ مانند موتور ماشین از قطعات متحرک متعددی تشکیل شده است که برای باز کردن و بستن درب پارکینگ شما، به طور ایمن و کارآمد طراحی شده اند.

اگر به درستی نحوه سرویس جک درب پارکینگ انجام شود، عملکرد درب شما مطابق با مشخصات کارخانه به کار خود ادامه می دهد و خطر خرابی و هزینه های تعمیر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

توصیه می شود که در ۱۲ ماه اول؛ یک بار پس از نصب و پس از آن هر دو سال یک بار درب گاراژ خود را سرویس کنید.

علاوه بر این مقاله، مقاله تنظیم ریموت درب پارکینگ نیز می تواند به شما کمک کند.

نحوه سرویس جک درب پارکینگ

در ادامه به توضیح نحوه سرویس جک درب پارکینگ خواهیم پرداخت.

جک درب پارکینگ چه مواقعی نیاز به گریس کاری دارد؟

لازم است هر چند وقت یک‌بار جک درب پارکینگ خود را بررسی کنید تا در صورت نیاز آن را گریس کاری نمایید. جک درب پارکینگ به علت تعدد استفاده از آن و ایجاد اصطکاک بین اجزاء، زیاد دچار خشکی می‌شود. هنگامی که جک دچار خشکی شود، حرکت آن نرم و راحت نبوده و عملکرد آن مختل خواهد شد. این اتفاق در فصل‌های سرد سال بیشتر اتفاق می‌افتد. زیرا دمای هوا به خشک شدن جک پارکینگ سرعت خواهد داد.

خشک شدن قطعات داخلی جک درب پارکینگ چندین نشانه دارد. یکی از آن‌ها، شنیدن صدا‌های عجیب به هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ است. یکی دیگر از نشانه‌های خشک شدن جک، کند شدن آن به هنگام باز یا بسته کردن درب پارکینگ است. به طوری که گویا درب پارکینگ سنگین‌تر از همیشه شده است.

علائم فرا رسیدن زمان روغن کاری جک درب پارکینگی

  • شنیده شدن صداهای غیر معمول از جک پارکینگ
  • کند شدن حرکت جک و عدم روان بودن هنگام حرکت
  • احساس اینکه درب سنگین‌تر شده است. (چون به سختی حرکت می‌کند.)
  • فرا رسیدن فصل زمستان شما می‌توانید با مشاهده‌ی این علائم برای جلوگیری از اصطکاک و خوردگی قطعات جک، با کمک یک کارشناس روغن کاری جک پارکینگ را انجام بدهید.

لزوم به تعمیر و روغن کاری جک درب پارکینگ

همان طور که کلیه لوازم برقی نیاز به تعمیر، سرویس و نگه داری دارند، جک درب پارکینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. به منظور بررسی و تعمیر، مشخص نمودن عملکرد مناسب دستگاه و جلوگیری از ضرر‌های مالی و مشکلات امنیتی بهتر است از یک شخص ماهر و متخصص در این زمینه استفاده شود. این کار ضمن داشتن عملکرد صحیح دستگاه موجب افزایش طول عمر آن نیز می‌شود.

یکی از رایج‌ترین راه‌های سرویس کردن، تعمیر و روغن کاری جک درب پارکینگ است. به دلیل استفاده از جک درب پارکینگ در طول روز برای چندین مرتبه و ایجاد سایش و اصطکاک، نیاز به روغن کاری و در اصطلاح روان کاری قسمت‌های مختلف جک‌ها بیشتر از قبل احساس می‌شود.

انتخاب روغن و گریس مرغوب و با کیفیت بالا علاوه بر استفاده از یک فرد ماهر و متخصص در کنار اجرای کار به صورت اصولی و صحیح از مراحل تعمیر و روغن کاری جک‌ “automatic gate oil“ها به حساب می‌آیند.

نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

همان طور که گفته شد، قطعات داخلی جک درب پارکینگ طی گذشت زمان و در طول استفاده مداوم دچار ساییدگی می‌شوند و از طرفی طول عمر دستگاه را کاهش داده که در این حالت نیاز اساسی به تعمیرات دارند. در این قسمت برای فعالان و کارآموزان بخش سرویس دهی و تعمیرات نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ را به صورت مرحله‌ای آموزش داده‌ایم.

  • پاک نمودن تمامی روغن‌های مانده بر سطح جک و تمیز نمودن آن
  • توجه به این نکته مهم که روغن کاری بیشتر برای قسمت‌هایی مانند ریل‌ها، غلتک‌ها و فنر‌ها لازم است نه برای همه قسمت‌های جک
  • پخش نمودن مقدار مناسبی از روغن در تمامی سطح جک به صورت یکنواخت
  • فعال نمودن دستگاه و توزیع روغن با حرکت دادن آن در تمامی نقاط دستگاه
گریس کاری جک درب پارکینگ
گریس کاری جک درب پارکینگ

گریس کاری جک درب پارکینگ

بهترین شیوه برای مراقبت از جک درب پارکینگ و سرویس دهی به آن، چک کردن آن به صورت مرتب و در صورت نیاز گریس کاری جک درب پارکینگ است. در ادامه این مقاله در مورد نحوه گریس کاری جک درب پارکینگ آموزش‌های لازم را خواهیم داد.

در اثر استفاده مداوم از جک درب پارکینگ. ایجاد اصطکاک بین قسمت‌های مختلف، جک دچار خشکی شده که موجب می‌شود تا حرکت نرم و راحت بین قسمت‌ها دچار اختلال شده و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند.

بیشترین زمانی که جک‌ها با این مشکل مواجه می‌شوند، فصول سرد سال است که هوای سرد موجب سرعت بخشیدن به خشک شدن جک‌ها می‌شود. شنیدن صدا هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ، کند شدن حرکت درب پارکینگ در مواقع باز و بسته شدن به طوری که سنگینی بر روی درب‌ها احساس می‌شود از جمله عوامل و نشانه‌های خشک شدن قطعات و بخش‌های داخلی جک درب پارکینگ است که نیاز به گریس کاری دارند.

آموزش گریس کاری جک درب پارکینگ

انجام گریس کاری و تعمیر جک درب پارکینگ یک کار کاملاً تخصصی است که نیاز دارد توسط یک شخص ماهر و متخصص در این امر انجام شود. اگر شما هم در دسته تعمیرکاران و افراد علاقه‌مند به یادگیری سرویس و تعمیر جک درب پارکینگ هستید با ما همراه باشید.

مراحل گریس کاری جک درب پارکینگ به صورت زیر انجام می‌شود:

  • جداسازی جک از درب پارکینگ
  • جدا نمودن قطعات داخلی و خارجی جک با استفاده از ابزار مخصوص
  • تمیز نمودن و پک کردن جک از روغن و گریس‌های قدیمی توسط یک دستمال تمیز
  • گرم کردن گریس قبل از استفاده برای داشتن نتیجه بهتر و سرعت بخشیدن به کار
  • گریس کاری قطعاتی که در طی حرکت نقش اساسی دارند مانند غلتک‌ها، فنر‌ها و ریل‌ها
  • قرار دادن مقدار مناسبی از گریس بر روی سطح کار ( دقت داشته باشید گریس به صورت مستقیم بر روی قطعات ریخته نشود) نصب قطعات داخلی و خارجی بر روی جک و در ادامه
  • نصب جک بر روی درب پارکینگ
  • باز و بسته نمودن درب پارکینگ چندین مرتبه تا تمامی گریس‌ها بر روی قطعات نفوذ پیدا کند.

نکته قابل اهمیت در تعمیر و روغن کاری جک درب پارکینگ، انتخاب یک روغن با کیفیت و مرغوب است که قبل از انجام هر کاری بهتر است با یک فرد با تجربه در این زمینه مشورت نموده و سپس اقدام به خرید نمایید.

روغن‌ کاری جک‌های درب پارکینگ برقی

به‌صورت کلی آسان‌ترین روشی که هرکسی می‌تواند انجام دهد، اسپری کردن روغن در جک پارکینگ برقی است. فرآیند اسپری کردن روغن در جک پارکینگ برقی اساساً باید بر روی قطعه‌های متحرک این نوع جک انجام شود. در نحوه‌ی روغن‌کاری جک‌های درب پارکینگ برقی معمولاً روغن به کلیه‌ی قسمت‌های جک پراکنده نمی‌شوند. برای جک درب پارکینگ برقی اصلاً نباید از روغن Multi-Use WD ۴۰ و گریس استفاده شود؛ این نوع روغن در جک پارکینگ برقی اگرچه در جلوگیری از جمع شدن رطوبت و آب بسیار مطلوب و خوب است، ولی می‌تواند روغن‌های دیگر را دفع یا شستشو دهد.

برای روغن‌ کاری جک‌های درب پارکینگ برقی، حتماً باید بخش‌های فنر، بلبرینگ و لولا روغن‌کاری شوند. با تکرار کردن فرآیند روغن‌ کاری در جک پارکینگ برقی می‌توان تا حدود زیادی از خراب شدن زود هنگام تیغه‌های جک درب پارکینگ جلوگیری نمود. علت اصلی فرایند روغن‌ کاری جک درب پارکینگ به‌طور کل به این صورت است که نیرویی که موتور جک درب پارکینگ در هنگام بالا و پایین آمدن تحمل کرده را کاهش می‌دهد. با روغن‌کاری کردن این جک‌ها، تیغه‌ها سریع‌تر حرکت می‌کنند و از ایجاد سر و صداهای اضافی می‌کاهند؛ در موقع فرآیند روغن‌ کاری جک پارکینگ برقی می‌توان از افشانه‌های سیلیکونی نیز استفاده نمود.

روغن‌ کاری جک‌ درب پارکینگ دستی

از انواع‌ دیگر جک پارکینگ می‌توان به جک درب پارکینگ دستی اشاره کرد. جک درب پارکینگ دستی همان‌طور که از اسمش مشخص است، به‌صورت دستی باز و بسته می‌شود؛ از جمله کارها و عمل‌هایی که می‌توان برای زیادشدن طول عمر جک درب پارکینگ دستی انجام داد، می‌توان به روغن‌کاری جک پارکینگ دستی اشاره نمود.

برای انجام دادن فرایند روغن‌ کاری در جک درب پارکینگ دستی در ابتدا باید ریل‌های مجاور جک دستی بررسی شود و مطمئن شوید که مانعی مثل سنگ‌ ریزه و گرد و غبار در این بخش قرار گرفته نشود. مسدود شدن جریان مسیر حرکت جک درب پارکینگ در کل باعث ایجاد سر و صدا می‌شود و در نهایت جک پارکینگ دستی را خراب خواهد کرد. برای روغن‌ کاری جک درب پارکینگ دستی می‌توان از گریس مخصوص جک دستی و یا روغن‌ موتور ماشین استفاده نمود. قسمت‌های بالایی جک‌های درب پارکینگ دستی نیز باید مطابق با قسمت‌های پایین جک روغن‌ کاری شوند؛ نحوه‌ی روغن‌کاری جک درب پارکینگ دستی بسیار راحت بوده و افراد می‌توانند خودشان این کار را انجام دهند. در فرآیند روغن‌ کاری جک درب پارکینگ اساساً نیاز به مهارت یا تخصص کافی در این زمینه نخواهد بود.

روغن‌ و گریس‌ مناسب برای جک‌ درب پارکینگ

از نمونه‌های دیگر روغن برای جک درب پارکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن بلستر مخصوص جک درب پارکینگ
  • گریس لیتیوم سفید بلستر برای جک پارکینگ

نمونه‌های فوق در کل نمونه‌های بسیار خوبی از گریس‌های باکیفیت و روان کننده در بازار هستند؛ در هنگام روغن‌ کاری جک درب پارکینگ حتماً باید از روغن‌های خوب و باکیفیت استفاده شود.

جک های پارکینگ را با چه چیزی روان کنیم؟

جک های بازویی یا ریلی که دارای چرخ دنده های متعددی میباشند و همچنین بعلت متحرک بودن ممکن است در اثر اصطکاک و گرد و غبار دچار عملکرد ناصحیحی بشوند که در این صورت نیاز به روغن کاری و روانکاری خواهند بود.

بهترین مواد جهت رولنکاری این دستگاهها ، WD 40 Specialists یا روغن لیتیوم سفید و همچنین روغن سیلیکون مقاوم میباشند که با توجه به مشکل پیش آمده بایستی از هریک از این وسایل استفاده نمود تا مشکل حل گردد.

روغن هیدرولیک جک پارکینگ

وقتی صحبت از درب‌های اتوماتیک و جکهای برقی می‌شود، یکی از اساسی ترین مواردی که به آن دقت می‌شود حرکت نرم و روان آنها می‌باشد. این امر در جکهای درب اتوماتیک هیدرولیکی به طور کلی بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. پس لازم است به منظور حفظ سلامت و افزایش طول عمر جکهای درب اتوماتیک هیدرولیکی خود به قطعاتی که در سیالات قرار دارد توجه بیشتری کنید با سرویس به موقع و انتخاب روغن هیدرولیک مناسب.

با این حال ممکن است تصور کنید که تمام روان کننده ها و روغن های هیدرولیک کارکرد یکسان داشته، اما حقیقت این است که کاملاً ضروری است که روغن هیدرولیک مناسب برای جک پارکینگی هیدرولیک خود را پیدا کنید. روانکار یا روغن هیدرولیک اشتباه نه تنها می تواند به قطعات آسیب برساند، بلکه می تواند عوارضی را ایجاد کند که منجر به تعمیرات پرهزینه شود. هنگامی که به دنبال روان‌کننده های با کیفیت بالا و روغن هیدرولیک می‌گردید، متوجه می شوید که تعدادی گزینه برای انتخاب وجود دارد، پس دقت در انتخاب نوع روغن هیدرولیک و اندازه مورد نیاز از عواملیست که باید در نظر گرفته شود.

تا اینجا شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه متوجه شویم که روغن هیدرولیک مورد نیاز چه خصوصیاتی باید داشته باشد و مقدار آن چقدر است؟ خوشبختانه، شما مجبور نیستید نیازهای روغن هیدرولیک یا گزینه های روان کننده دیگر را به تنهایی تشخیص دهید. متخصصانی در زمینه گیت های اتوماتیک وجود دارند که می توانند به ارزیابی نیازهای شما در انتخاب نوع روغن مناسب به شما یاری دهند و اطلاعات لازم در انتخاب بهترین گزینه را به شما دهند. اگر بدنبال روغن هیدرولیک یا روانکار درب اتوماتیک در ایران هستید ، دریغ نکنید و با تیم متخصصان آگاه ما در فروشگاه سکیوریتی کالا و یا شرکت ایمن فربد سپاهان تماس حاصل بفرمایید. ما مفتخریم که محصولات با کیفیت بالا را به مشتریان خود ارائه دهیم، همانگونه که در دهه‎ های اخیر این امر را انجام داده و رضایت مصرف کنندگان عزیز را بدست آورده‌ایم.

بهترین روغن هیدرولیک جک پارکینگ

یکی از این روغن‌های بسیار باکیفیت موجود روغن هیدرولیک MX00970 میباشد، این روغن هیدرولیک مخصوص دمای بسیار بالا ساخته شده است و به عملکرد دستگاه های مکانیکی شما در محیط های بسیار کوچک و با دمای بالا کمک میکند و مهم نیست در چه درجه دمایی از محیط مشغول به کار میباشد، بنابرین با توجه اقلیم گسترده ایران و دماهای مختلف در شمال و جتوب کشور به راحتی میتوان از آن در تمام نقاط کشور در دربهای اتوماتیک هیدرولیک و یا راهبندهای هیدرولیک استفاده نمود.

یکی دیگر از روغن‌های هیدرولیک موجود، روغن هیدرولیک FAAC می‌باشد که برندی نام آشنا در صنعت درب اتوماتیک می‌باشد که از سال ۱۹۶۵ در این عرصه مشغول به فعالیت می‌باشد. این روغن مخصوص جکهای درب اتوماتیک هیدرولیک FAAC و انواع راهبند هیدرولیک FAAC میباشد. این روعن مخصوص کارکرد در دماهای پایین میباشد و با رنگ قرمز ارائه می‌شود.

اگر به دنبال بینش تخصصی در مورد روغن های هیدرولیک و روان کننده های دربهای اتوماتیک هستید، دریغ نکنید و با تیم فنی ما و با شماره   تماس بگیرید. ما آماده پاسخگویی به سوالات شما و انجام سرویس های دوره ای اینگونه دربها هستیم تا محصول مورد نظر شما بالاترین راندمان کاری خود، با طول عمر بالا داشته باشد.

منابع:

منبع: نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

منبع: کد ریموت درب پارکینگ

منبع: تنظیم تایمر درب اتوماتیک پارکینگ

منبع: دکمه های ریموت درب پارکینگ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email