مجازات دیپلم جعلی چیست

مجازات دیپلم جعلی چیست

مجازات دیپلم جعلی

مجازات دیپلم جعلی

در این مقاله به صورت جامع با صفر تا صد مجازات دیپلم جعلی آشنا خواهید شد، امروزه متاسفانه جعل یکی از بیشترین جرایم در ایران می باشد جلب از جمله رایج ترین جرایم میباشد که از زمان گذشته تا به حال در جامعه های مختلف رواج یافته است و افراد سودجو با جعل اسناد و مدارک اقدام به سوء استفاده از افراد دیگر می کنند.

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند:

  1. دیپلم جعلی چیست
  2. مجازات جعل مدرک تحصیلی
  3. مجازات دیپلم جعلی چیست
  4. جرم جعل چیست
  5. مجازات شخص استفاده کننده از مدرک تحصیلی جعلی چیست
  6. وکیل مجازات دیپلم جعلی
دیپلم جعلی چیست
دیپلم جعلی چیست

دیپلم جعلی چیست

می توان گفت یکی از مسائل مهمی که امروزه در جامعه جمهوری اسلامی ایران بسیار شایع شده است نوع مدرک تحصیلی می باشد اگر بخواهیم این جمله را طوری دیگر بیان کنیم می توانیم بگوییم در جامعه ما هرچه مدرک فرد بالاتر و بهتر باشد جایگاه شغلی و اجتماعی بی بالاتر خواهد بود به همین دلیل افراد به سراغ راه هایی مانند جعل مدرک تحصیلی می روند و برای ارتقاء جایگاه شغلی و اجتماعی خود و همچنین به دست آوردن درآمد و بالاتر مرتکب این جرم می شوند ما در این مقاله قصد داریم به صورت جامع مجازات دیپلم جعلی و جعل مدارک تحصیلی را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم.

مجازات جعل مدرک تحصیلی
مجازات جعل مدرک تحصیلی

مجازات جعل مدرک تحصیلی

قبل از آنکه بخواهیم مجازات دیپلم جعلی را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است با تعریف جرم جعل آشنا شویم تا بتوانیم این موضوع را بهتر درک کنیم کلمه جلب به معنای منقلب نمودن و دگرگون کردن است در قانون جامعه ما و در معنای حقوقی جعل جرمی می باشد که در آن یک فرد اطلاعات موجود در اسناد عادی بیار سمیرا به صورت اشتباه نوشته و به نام افراد دیگری در می آورد به طور کلی می توان گفت مدرک جعلی یک سند ای دروغین می باشد که معمولاً برای استفاده شخصی و با حیله مورد استفاده قرار می گیرد و اعتبار قانونی ندارد.

مجموعه وکالت تهران، امکان دریافت مشاوره آنلاین رایگان با وکیل جعل مدرک را برای شما فراهم کرده است. می توانید به صورت آنلاین به یکی از وکلای مجموعه در لیست وکلای تهران پیام داده و پرسش خود را مطرح نمایید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود. 

مجازات دیپلم جعلی چیست
مجازات دیپلم جعلی چیست

مجازات دیپلم جعلی چیست

مجازات جعل مدرک تحصیلی طبق ماده ۵۲۷ قانون مجازات اسلامی عبارت است از:
جعل و تزویر عبارتند از: ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیر رسمی خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن‌یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته‌ای به نوشته دیگر یا بکار بردن مهر دیگری ‌بدون اجازه صاحب آن و نظایر این‌ها به قصد تقلب.

جرم جعل چیست

اگر بخواهیم جرم جعل را بازتر عنوان کنیم باید بگوییم جعل می تواند دو نوع جعل مادی و جعل معنوی باشد جعل مادی همان مدرک تحصیلی و یا جعل دیپلم می باشد که در آن کلمه های اضافه و یا کلمه حذف می شود اما معنوی جری می باشد که در آن کارکنان دولتی امری را بر خلاف حقیقت ثبت میکنند. جعل مدرک تحصیلی جرم می باشد که در قانون به صورت خاص مورد جرم انگاری قرار گرفته شده است.

طبق ماده ۵۲۷ قانون مجازات اسلامی هرکس مدارک اشتغال به تحصیل یا فارغ التحصیلی یا تاییدیه یا ریز نمرات تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی داخل یا خارج از کشور یا ارزشنامه­ های تحصیلات خارجی را جعل کند یا با علم به جعل بودن مورد استفاده قرار دهد علاوه بر جبران خسارت، به حبس از یک تا سه سال محکوم می‌شود. در صورتی که مرتکب، یکی از کارکنان وزارتخانه­ ها یا سازمانها یا موسسات وابسته به دولت یا شهرداریها یا نهادهای انقلاب اسلامی باشد یا به نحوی از انحا در امر جعل یا استفاده از مدارک و اوراق جعلی شرکت داشته باشد به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد.

مجازات شخص استفاده کننده از مدرک تحصیلی جعلی چیست
مجازات شخص استفاده کننده از مدرک تحصیلی جعلی چیست

مجازات شخص استفاده کننده از مدرک تحصیلی جعلی چیست

حال اگر بخواهیم مجازات شخص استفاده کننده از مدرک تحصیلی جعلی و یا همان دیپلم جعلی را بیان کنیم باید بگوییم مجازات فردی که از مدرک تحصیلی جعلی استفاده می کند دو ماه الی دو سال حبس می باشد.
مجازات دیپلم جعلی متناسب با نوع آن برای فرد استفاده کننده چهار ماه الی یک سال حبس می باشد و همچنین باید یک مبلغی را به عنوان جریمه به قانون گذار پرداخت کند.

از جمله مواردی که به عنوان جعل مدرک ذکر می شود عبارتند از:
ساختن نوشته، سند، مهر و امضای دیگران
خراشیدن، تراشیدن، قلم بردن، الحاق کردن، محو کردن، اثبات، ساییدن، تغییر تاریخ سند
الصاق کردن، استفاده از مهر دیگری بدون مجوز در یک سند رسمی یا قراردادی به قصد تقلب
مواردی که ذکر شد از جمله مواردی هستند که در قانون به عنوان مدرک جعلی ذکر می شوند.

وکیل مجازات دیپلم جعلی
وکیل مجازات دیپلم جعلی

وکیل مجازات دیپلم جعلی

وکیل مجازات دیپلم جعلی کسی است که با انواع دعاوی مربوط به مجازات دیپلم جعلی آشنایی کامل داشته و می تواند از پرونده های مختلف مربوط به دعاوی مجازات دیپلم جعلی دفاع کند. این امر تنها با داشتن اطلاعات و دانش بالا و کامل امکان پذیر است و همچنین، وکیل مجازات دیپلم جعلیمی بایست با قوانین جدید نیز آشنا باشد چرا که بسیاری از مشکلات مربوط به مجازات دیپلم جعلی، در اثر نا آگاهی فرد درباره قوانین جدید ایجاد می شوند.

از دیگر وظایف مشاور حقوقی آماده کردن تمامی مدارکی که ثابت کننده این می باشد که فرد از جعلی بودن مدرک خبری نداشته که این مدارک کمک بسیار بزرگی به سرانجام رسیدن پرونده میکند.

اگر به دنبال وکیل خوب در تهران هستید، ما در دفتر وکالت تهران، بهترین خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین را به شما ارائه خواهیم کرد.

وکیل مجازات دیپلم جعلی باید در رابطه با قوانین جعل و انواع آن دانش کافی داشته و علاوه براین باید به حقوق مربوط به قانون جعل، انواع جعل و مجازات دیپلم جعلی مسلط باشد.

ما به شما پیشنهاد می کنیم همین حالا از مشاوره مجازات دیپلم جعلی با وکیل متخصص دیپلم جعلی در مرکز وکالت تهران بهره مند شوید تا مشکلات شما را به بهترین وجه حل کند. 02188939832 و 09127654109

سوالات متداولجعل مدرک تحصیلی چه مجازاتی دارد؟

طبق ماده ۵۲۷ قانون مجازات اسلامی: هرکس مدارک اشتغال به تحصیل یا فارغ التحصیلی یا تاییدیه یا ریز نمرات تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی داخل یا خارج از کشور یا ارزشنامه­ های تحصیلات خارجی را جعل کند یا با علم به جعل بودن مورد استفاده قرار دهد علاوه بر جبران خسارت، به حبس از یک تا سه سال محکوم می‌شود.حکم خرید مدرک تحصیلی چیست؟

اگر شرط استخدام مدرک باشد، جائز نیست و حقوق حرام است؛ لیکن اگر مدرک را برای تشخیص تخصص می خواند، نه عنوان مدرک، اشکال ندارد.

منبع

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email