صفر تا صد نصب کرکره برقی

صفر تا صد نصب کرکره برقی

آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبلار

اگر به دنبال آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبولار هستید، در این مقاله به آموزش رایگان نصب کرکره برقی به صورت گام به گام و تفکیک شده پرداخته شده است.

آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبلار
آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبلار

هم آموزش نصب کرکره برقی با موتور ساید و هم آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبلار توضیح داده شده است.

پیشنهاد ویژه: برای استعلام قیمت کرکره برقی و دریافت مشاوره رایگان در خصوص آموزش نصب کرکره برقی با کارشناسان فروشگاه همتا تماس بگیرید. 02155449212 و 09122552119

آموزش نصب کرکره برقی

با توجه به بازار داغ نصب کرکره های برقی در اماکن مختلف اداری، تجاری، پارکینگ های ساختمان های مسکونی و غیره، نیاز به افراد متخصص نصب کرکره برقی به شدت احساس می شود. از این رو آموزشگاه فن آموزان اقدام به برگزاری دوره های آموزش نصب کرکره برقی با هدف تربیت نیروی متخصص و معرفی آنها به بازار کار نموده است.

برای آموزش نصب کرکره برقی باید این 15 مرحله را یاد بگیرید.

  • تخریب کرکره آهنی قدیمی
  • بیرون کشیدن کرکره آهنی قدیمی
  • باز کردن شفت کرکره قدیمی
  • جدا کردن ریل کرکره آهنی قدیمی
  • اندازه گیری عرض دهنه
  • اندازه گیری ارتفاع کرکره برقی
  • نصب پروفیل کرکره برقی
  • نصب صفحه پلیت کرکره برقی
  • نصب شفت کرکره برقی
  • نصب بلبرینگ و اندکپ کرکره برقی
  • نصب رسیور کرکره برقی
  • نصب کرکره برقی آلومینومی
  • تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی
  • نصب جاقفلی کرکره برقی
  • نصب قوطی ها

آموزش تصویری نصب کرکره برقی در تهران

 شما در این مقاله با صفر تا صد آموزش تصویری نصب کرکره برقی آشنا خواهید شد. شما علاوه بر یادگیری طریقه نصب کرکره برقی با نکات ریز این تخصص نیز آشنا شده و می توانید از فیلم آموزش نصب کرکره برقی نیز استفاده نمایید.

طی پروژه زیر یک کرکره قدیمی آهنی با یک کرکره برقی آلومینومی دوپل دارای موتور توبولار تعویض شده و مراحل راه اندازی و نصب کرکره برقی انجام خواهد شد.

تخریب کرکره آهنی قدیمی

بعد از محاسبه اندازه کرکره برقی، مراحل ساخت کرکره برقی انجام می شود. پس از آن نصاب كركره برقی با كركره ی مونتاژ شده و قطعات کرکره برقی از جمله موتور توبولار، رسیور، پروفیل، لوله ، جعبه ابزار و دستگاه جوش و سنگ فرز دوباره در محل حاضر شده و کار تخریب كركره ی قدیمی را شروع می کند.اولین كاری كه نصاب کرکره برقی برای تخریب کرکره برقی انجام خواهد داد  این است که ریل كركره قدیمی رو به شكل زیر برش خواهد داد.

وقتی كركره قدیمی پایین است  دقیقا باید هر دو قدیمی رو همانند شکل پایین برش بدهیم. با پایین بودن كركره آهنی وقتی از سنگ فرز استفاده میكنیم به شیشه میرال یا اجناس داخل مغازه آسیب نمی رسد.

بیرون کشیدن کرکره آهنی قدیمی

بعد از برش ریل،  كركره آهنی قدیمی را  دقیقا مثل شكل از شیار هایی كه برش داده ایم بیرون کشیده و تا جایی كه فنرها دیده بشوند كركره را پایین تر خواهیم کشید.

حالا باید پیچ هایی که كركره را به فنرها متصل كردند باز کنیم. تعداد فنرها به اندازه و وزرن كركره قدیمی بستگی دارد. معمولا به ازای هر فنر باید یك پیچ باز بشود. این پیچ ها اکثرا با اچار ١٣ باز خواهند شد. ناگفته نمتند كه این كار بسیارخطرناك است و باید با حواس نصاب کرکره برقی جمع باشد.

هیچ وقت فراموش نکنید که بعضی از فنرها شكسته شده هستند و شارژ ندارند. در عوض بعضی از آنها شارژ دارند. یعنی زمانی كه پیچ را باز می كنید با نیروی و فشار بسیار زیادی آزاد خواهند شد.  پس در هنگام نصب کرکره برقی مواظب خودتان باشید. در آموزش تصویری نصب کرکره برقی زیر شما مرحله  باز کردن پیچ کرکره برقی را مشاهده خواهید کرد.

بعد از برش دادن شیار بر روی ریل ها، باز كردن پیچ فنرها و آزاد كردنه آنها، كركره را با احتیاط از ریل خارج کرده  و از پایین به بالا رول می كنیم. پس از رول کردن کرکره، آن را با طناب می بنیدم و كنار می گذاریم.

باز کردن شفت کرکره قدیمی

بعد از مراحل فوق نوبت به باز کردن شفت كركره قدیمی می رسد. معمولا شفت توسط ٢ عد پیچ بلند به پلیت قدیمی متصل شده است. بنابراین با باز کردن دو پیچ متصله به آن شفت را باز کرده و رو به بالا می کشیم تا شفت آزاد بشود. البته گاهی اوقات شفت  به کمک جوش متصل شده است. در این حالت باید با سنگ فرزجوش را برش بدهیم تا شفت رو ازاد كنیم.

جدا کردن ریل کرکره آهنی قدیمی

در انتها  باید ریل های قدیمی را در صورت امكان در از بدنه محل نصب کرکره برقی جدا کنیم. یعنی اگر بوسیله شاخك متصل شده اند شاخك ها را برش دهیم و یا اگر توسط جوش به ستون های دیوار متصل شده اند، به کمک سنگ فرز جوش را برش داده  و ریل ها را آزاد كنیم.  در آموزش توصویری نصب کرکره برقی تمام این مراحل به صورت قدم به قدم نمایش داده شده است.

آموزش تصویری نصب کرکره برقی مغازه

بعد از تخریب كركره قبلی و برش دادن تمام چیزهایی كه مزاحم نصب كركره جدید بودند نصب كركره برقی درب مغازه را شروع میكنیم. برای اطلاع از خدمات ساخت و نصب کرکره برقی به وب سایت ایران کرکره مراجعه نمایید.

اندازه گیری عرض دهنه

در کنار اندازگیری عرض دهانه اندازه تیغه کرکره بادخوراندازه گرفته شود:

اگر ریل 6 سانتیمتری است تیغه باید 3 سانتیمتر داخل برود و 3 سانتیمتر بادخور داشته باشد. در صورتی که ریل 8 سانتیمتری است، تیغه باید ریل 4 سانتیمتری داخل برود و 4 سانتیمتر بادخور داشته باشد. اگر ریل 10 سانتیمتری است 5 سانتیمتر داخل برود و 5 سانتیمتر بادخور داشته باشد.

اندازه گیری ارتفاع کرکره برقی

نحوه اندازه گیری ارتفاع کرکره برقی به سقف دارد. اگر سقف نداشت تا هر اندازه بالا رود مشکلی ندارد. در صورتی که سقف داشت 40 سانتیمتر برای رول کرکره باید درنظر گرفت.

نصب پروفیل کرکره برقی

از دیوار کمک بگیرید. با هیلتی داخل دیوار را سوراخ کنید و میلگرد را به قوطی جوش بدهید . این کار نیاز به دقت فراوان دارد و حتما باید شاقول شود. 4.نصب پلیت روی قوطی ( حتما باید با شلنگ تراز شود که نیاز به دقت زیاد دارد. 5.نصب تیغه اول کرکره بر روی شفت با پیچ سرمته (روی موتور پیچ نشود) به صورت نیم متر نیم متر انجام شود.

6در صورتی که کرکره کوچک بود پیچ را روی لوله جوش می دهیم (به جای پیچ سرمته) و از بچه تیغه برای نصب آن استفاده می کنیم. حتما باید دقت کنید فرورفتگی کرکره روی لوله قرار گیرد.  در هنگام نصب موتور کرکره روی لوله دقت شود. حتما دستی کرکره رو به پایین باشد. نصب تیغه های کرکره ها بر روی هم از طرف نری و مادگی باشد.

نصب تیغه های کرکره ها بر روی هم از طرف نری و مادگی باشد. میکروسوئیچ شود ( حد پایین و بالا تنظیم شود). سپس برد نصب شود. Learn کردن برد بار ریموت: یک ثانیه دکمه learn را بگیرید و همزمان دکمه ریموت را فشار دهید . ده ثانیه دکمه learn را بگیرید reaset می شود. نصب ریل ها به قوطی با پیچ سرمته

نصب صفحه پلیت کرکره برقی موتور توبولار

بعد از اینكه هر دو پروفیل را سر جای خود و با فاصله ی مناسب بادخور جوشكاری كردیم در واقع پایه های اصلی كركره برقی را استوار كرده ایم. حالا نوبت صفحه پلیت های کرکره برقی می باشد. همانطور كه اول در ابتدا ذکر کردیم ما برای آموزش نصب کرکره برقی  درب این مغازه از موتور توبولار استفاده كرده ایم.  بنابراین باید از صفحه پلیت های مخصوص موتور توبلار نیز استفاده كنیم.

پایه ستاره را دقیقا در وسط صفحه پلیت قرار میدهیم و طبق تصویر ١٤ سانتی متر از انتهای صفحه تا مركز پایه ستاره اندازه گیری میكنیم. البته این ١٤ سانتی متر بستگی به ارتفاع كركره دارد، هرچه ارتفاع كمتر شود این سایز باید كمتر شود و هرچه ارتفاع بیشتر شود این سایز باید بیشتر شود.

حالا یكی از صفحه پلیت ها را طبق تصویر در بالاترین قسمت پروفیل با قرارگیری دقیق و رعایت فاصله اتصال میدهیم. سپس تراز لیزری را در كنار صفحه پلیت جوری تنظیم میكنیم كه نور لیزر دقیقا از مركز پایه ستاره عبور كند. بعد از تنظیم، تراز را به سمت پروفیل روبه رویی میچرخانیم تا جای صفحه پلیت روبه رویی مشخص شود.

اگر به تصویر بالا سمت راست توجه كنید نوری كه از لیزر تابیده شده است را می بینید. توجه کنید كه صفحه پلیت  دقیقا كجا نگه داشته شده است.

نصب شفت کرکره برقی

بعد از اتصال صفحه پلیت ها، كار شاسی كشی یا آهن كشی کرکره برقی تمام شده است. حالا باید شفت را آماده كنیم و بعد سر جایش قرار بدهیم.

برای نصب شفت کرکره برقی، اول بین دو خورشیدی را دقیق اندازه گیری میكنیم و لوله را برش میدهیم.  بعد موتور توبولار را یک طرف لوله جا میزنیم كه در مراحل بعدی آموزش تصویر نصب کرکره برقی توضیح بیشتر را ارائه خواهیم نمود.

در ابتدا حدود ٤٠ سانتی متر موتور توبولار را وارد لوله میكنیم. سپس آدابتور را هم داخل لوله جا میزنیم تا بوسیله ی میخ  پرچ به لوله اتصال داده شود. حالا چهار یا پنچ سوراخ ایجاد میكنیم تا کار پرچ کردن را انجام دهیم. حواستان باشد كه این سوراخ ها روی شیار ها نباشد. مسئله مهم تر اینكه فقط لوله و آدابتور سوراخ بشود. یعنی مواظب باشید كه مته بدنه ی موتور را سوراخ نكند.

بعد از این مرحله موتور را كاملا جا میزنیم تا تاج موتور را به لوله اتصال دهیم. برای اتصال دادن تاج به لوله میتوانیم از پیچ های سر مته دار استفاده کرد تا كار بسیار راحت تر و سریع تر انجام شود. برای اینکاراز ابتدای موتور طبق تصویر ٦٤ سانتی متر اندازه گیری کرده و با محكم نگه داشتن موتور پیچ را وارد لوله و تاج موتور میكنیم. حالا یك طرف شفت آماده شده است و باید سراغ طرف دیگر برویم.

نصب بلبرینگ و اندکپ کرکره برقی

برای آماده كردن شفت نیاز به یك اندكپ و بلبرینگ داریم كه در شكل های مختلف و با جنس های مختلف در بازار موجود هستند. طبق تصویر در آموزش تصویری نصب کرکره برقی این مغازه ما تصمیم گرفتیم از اندكپ پلاستیكی استفاده كنیم. نحوه ی نصب اندكپ پلاستیكی بسیار آسان است و خیلی راحت میتوانید این كار را انجام بدهید.

در ابتدا اندكپ رو بطور كامل جا میزنیم و با پیچ های سر مته دار آن را محكم میكنیم. حالا شفت كاملا اماده شده و فقط با استفاده از دو پین و به كمك دو نردبان و دو نیرو انسانی میتوانیم شفت را بالا ببریم. ابتدا سمت موتور را جا می زنیم  و سپس سمت اندكپ را جا خواهیم زد.

آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبلار

موتور توبولار یکی از انواع موتورکرکره الکتریکی است که از آن در درب های اتوماتیک و کرکره های برقی استفاده می کنند. این موتور وظیفه تامین نیروی الکتریکی مورد نیاز سیستم را برعهده دارد. حال اگر در زمان نصب آن به هر دلیلی مشکلی رخ داده و نصب ناقص انجام شود، کرکره برقی در مدت کوتاهی خراب شده و از کار خواهد افتاد. از این رو تصمیم گرفتیم این مقاله را سوپر لایف را به آموزش نصب موتورهای توبولار بر روی درب های کرکره ای اختصاص دهیم.

مراحل نصب موتور توبولار کرکره برقی
مراحل نصب موتور توبولار کرکره برقی

مراحل نصب موتور توبولار کرکره برقی

پیش از آموزش مراحل نصب موتور کرکره توبولار بهتر است دو نکته را بدانید. اولین نکته این است که برای نصب این موتورها باید درب مجهز به بیس های استاندارد در دو طرف پایه موتور و انکپ باشد. نکته دوم هم مربوط به تراز بودن شافت و تنظیم رو به پایین قسمت خلاص کن موتور می شود. در ادامه مراحل نصب موتور توبولار بر روی کرکره برقی را با هم آموزش می بینیم:

  • نصب برد کنترل یا سوئیچ دستی
  • تنظیم حد بالا میکروسوییچ
  • نصب تبدیل میکروسوئیچ و تاج موتور
  • نصب موتور توبولار در شافت
  • نصب لوله و اندکپ
  • نصب متعلقات به روی صفحه اصلی
  • تنظیم حد پایین میکروسوییچ
  • طرز استفاده از کنترل دستی (خلاص کن)

نصب برد کنترل یا سوئیچ دستی

در قدم اول باید برد کنترل یا سوئیچ دستی را نصب نمایید. برای این کار لازم است بدانید ولتاژ برق شهر در بازه 220 تا 230 ولت و با فرکانس 50 هرتز می باشد. حال به سراغ نصب سیم ها در برد فرمان می رویم. روش کار به صورت زیر است:

سیم مشکی: چپ گرد

سیم آبی: مشترک

سیم قهوه ای: راست گرد سیم

سبز زرد: ارتنه

تنظیم حد بالا میکروسوییچ

برای کنترل حد بالا میکروسوئیچ ابتدا باید ورودی برق را پیدا کنید. سپس دکمه بالایی آن را فشار داده و در صورت نیاز به بیشتر نمودن، پیچ قرمز را به سمت علامت (+) بچرخانید. زمانی که به حد مورد نظر رسیدید، دیگر پیچ را تکان نداده و دکمه استاپ را فشار دهید.

توجه داشته باشید که در این مرحله از نصب موتور کرکره توبولار به هیچ عنوان پیچ سبز را حرکت ندهید.

نصب تبدیل میکروسوئیچ و تاج موتور

برای این کار باید حلقه پلاستیکی را تا انتها وارد موتورهای کرکره توبولار نموده و تاج آن را نصب کنید. سپس بست فلزی را نصب کرده و ثابت می نمایید.

نصب موتور توبولار در شافت

در این مرحله باید دقت داشته باشید که سوراخ ها برای ثابت کردن شافت به موتور توبولار برخوردی نداشته باشن

نصب لوله و اندکپ

جهت نصب لوله و اندکپ باید موتور توبولار را به درون لوله برده و پیچ های سر موتور را نصب نمایید. سپس اندکپ را در قسمت انتهایی قرار دهید.

نصب متعلقات به روی صفحه اصلی

حال به سراغ نصب متعلقات به روی صفحه اصلی می رویم. ابتدا موتور توبولار و اندکپ را به بیس درب پیچ کنید. برای این کار باید از پیچ های مناسب استفاده نمایید تا دو طرف لوله کاملا تراز با یک دیگر باشند.

تنظیم حد پایین میکروسوییچ

در مرحله 7 باید حد پایین میکروسوئیچ را تنظیم نمایید. ابتدا برق ورودی را پیدا نموده و دکمه پایین را فشار دهید. اگر نیاز به بیشتر کردن داشت، پیچ سبز رنگ را در جهت علامت (+) بچرخانید. زمانی که به حد مورد نظر رسید، دیگر پیچ را حرکت نداده و دکمه استاپ را بزنید. در این مرحله به جهت تنظیم حد پایین میکروسوئیچ در موتور توبولار باید از چرخاندن پیچ قرمز خودداری نمایید.

طرز استفاده از کنترل دستی (خلاص کن)

اگر به هر دلیلی برق سیستم قطع شده و قصد استفاده از خلاص کن دستی را دارید، در قدم اول باید برق ورودی به سیستم را قطع نمایید. سپس آچار مخصوص را وارد نموده و بچرخانید. به این ترتیب موتور توبولار به سمت بالا و پایین هدایت خواهد شد.

نکات مهم قبل از نصب موتور توبلار در کرکره برقی

  • از نفوذ و نشت آب به داخل موتور توبولار به طور جدی پیشگیری نمایید.
  • هرگز به موتور ضربه وارد نکنید.
  • از سوراخ نمودن موتور به شدت پرهیز کنید.
  • اجازه نفوذ آب به درگاه ورودی سیم را ندهید.
  • موتور توبولار را از مواد شیمیایی دور نگه دارید.
  • موتور را درون آب نیاندازید.

بررسی شایع ترین مشکلات موتور توبلار و راه حل آن

  • اگر سیم سیاه و قهوه ای در زمان نصب موتور کرکره توبولار به اشتباه وصل شوند، زمانی که دکمه پایین کرکره برقی را فشار دهید، تیغه به سمت پایین حرکت نخواهد کرد.
  • اگر میکروسوئیچ را درست تنظیم نکرده و در یک سمت پیچ آن را بیش از حد چرخانده باشید، موتور در سمت مخالف نمی تواند کار کند. برای رفع این مشکل باید حلقه میکروسوئیچ را حداقل 3 دور برعکس بچرخانید.
  • اگر کرکره را در زمان کوتاهی به صورت مداوم باز و بست کنید، دمای موتور توبولار بالا رفته و سنسورهای دما، مانع از کار کردن آن خواهند شد. در واقع موتور به صورت ناگهانی می ایستد. در این شرایط باید حداقل 15 دقیقه صبر کنید تا برق سیستم به طور اتوماتیک وصل شود.
  • دلایلی نظیر تحمل بار سنگین تر از توان موتور توبولار، نصب نادرست آن و دریافت ولتاژ ورودی ضعیف منجر به کاهش سرعت موتور و یا کار نکردن آن می شوند. در چنین شرایطی بر حسب دلایل ذکر شده لازم است، از موتور قدرتمندتری استفاده شود، مراحل نصب آن از ابتدا مورد بررسی مجدد قرار گیرد و یا از تنظیم ولتاژ ورودی در بازه سینوسی 220 تا 230 ولت اطمینان یابید.
  • اگر در زمان کار کردن موتور  کرکره توبولار شاهد صدای ناهنجار هستید، به احتمال زیاد مشکل مربوط به بزرگی شافت است. در چنین مواقعی میان شافت و بلبرینگ اصطکاک رخ داده و صداهای ناهنجار تولید می شود. برای حل مشکل بهتر است طول شافت را کوتاه نموده و فاصله میان شکاف لوله و بلبرینگ را کم نمایید.
  • در صورتی که موتور پس از نصب شدن و کم کردن میکروسوئیچ، باز هم استاپ نمی کند، به احتمال زیاد مشکل از عدم تنظیم حلقه پلاستیکی روی میکروسوئیچ و یا شکستن حلقه می باشد. برای رفع مشکل باید تنظیم حلقه را مجدد انجام داده و یا آن را تعویض کنید.
  • در صورتی که هنگام فشردن دکمه ریموت در برقی، موتور توبولار کار نمی کند، ممکن است ایراد مربوط به عدم برقراری ارتباط میان ریموت و برد اصلی بوده و یا باتری ریموت تمام شده باشد. جهت رفع ایراد باید مراحل کددهی به ریموت را مجددا تکرار نموده و یا باتری آن را تعویض نمایید.

آموزش نصب کرکره برقی با موتور ساید

همانطور که می دانید به طور کلی موتور های ساید نسبت به موتورهای توبولار مقرون به صرفه تر هستند. با در نظر گرفتن این نکته زمانی از موتور های توبولار استفاده کنید که جای نصب موتور ساید موجود نباشد. همچنین زمانیکه زیبایی کار تمام شده برای شما مهم است، با توجه به ساختار موتور توبولار، قطعا موتور توبولار برای شما گزینه مناسبی است.

ناگفته نماند که هرجایی که قرار است از یک کرکره برقی قوی استفاده کنید، می بایست از موتور ساید استفاده نمایید. پیشنهاد ویژه: برای خرید موتور ساید کرکره برقی حتما با کارشناسان فروشگاه همتا تماس بگیرید.

آموزش نصب موتور ساید

قطعات موتور ساید معمولا به صورت پکیج ارائه می شود. هرچند سیستم موتور ساید شبیه سیستم موتور توبولار است، اما مراحل نصب کرکره برقی مقداری متفاوت است. برای نصب موتور ساید باید به جای این که موتور داخل شفت فرو برود، کنار شفت و رول تیغه ها و به موازات آنها و در یک سمت قرار بگیرد. در اینجا چرخش موتور توسط چرخ دنده و زنجیر از موتور به درام هدایت می شود.

نصب رسیور کرکره برقی

قبل از سوار كردن تیغه های كركره برقی، باید رسیور یا برد کرکره برقی را نصب كنیم. در اینجا ما برای آموزش تصویری نصب کرکره برقی از رسیور درپا برای آموزش استفاده كرده ایم.

نحوه ی نصب تمام رسیور های كركره برقی معمولا روی یك برگه داخل جعبه توضیح داده شده است. اگر قبلا كمی با سیم و برق اشنایی داشته باشید خیلی راحت میتوانید سیم  ها را متصل كنید. برای اینکار دو كابل یا دو رشته سیم روی رسیور كركره برقی وجود دارد.  یكی از رشته ها دارای ٣ سیم است كه آنها را طبق رنگشان به ٣ سیم موتور یعنی آبی همان مشترك یا نول، مشكی به مشكی برای راستگرد و قهوه ای به قهوه ای برای چپگرد متصل می کنیم.

رشته سیم  دیگری كه روی رسیور است را باید مستقیما به برق متصل كنیم، سیم آبی به آبی برای نول، مشكی به مشكی برای فاز و زرد به زرد برای ارت می باشد. لازم به ذكر است  كه گاهی رنگ سیم ها دقیقا به همین ترتیب نیست.

معمولا داخل جعبه ی هر رسیور دو ریموت موجود است و روی خود رسیور هم دكمه های بالا و پایین و استپ وجود دارد.  شما میتوانید با استفاده از آنها مدار را تست کنید.

نحوه کپس زدن کرکره برقی

قبل از کپس زدن کرکره برقی همانطور که بالاتر گفته شد، باید تیغه های کرکره برقی را به صورت سه تایی و پنج تایی مونتاژ نموده و با استفاده از چکش وارد شیارهای هر تیغه کنید. این کپس ها باید به کمک پیچ سر مته و پرچ کپس کردن به دقت محکم شوند. فراموش نکنید که طول پیچ ها را نباید از ضخامت تیغه بیشتر باشد چرا که این کار باعث می شود پیچ از طرف دیگر تیغه بیرون زده و داخل ریل گیر می افتد.

نصب کرکره برقی آلومینومی

آخرین مرحله  نصب تیغه ی كركره برقی آلومینیومی می باشد. برای اینکار دو نفره سر تیغه را بالا می بریم و روی شفت سوار می كنیم. برای اتصال تیغه کرکره برقی به شفت از پیچ سر مته دار استفاده می شود. البته باید حواستان باشد كه تیغه دقیقا وسط شفت قرار بگیرد و فاصله ی بادخور از دو طرف را داشته باشد.تقریبا برای هر متر از عرض كركره ٢ عدد پیچ كفایت می كند.

حالا كركره را كاملا بالا میبریم تا ریل ها را پیچ كنیم. هنگام بالا رفتن كركره میتوانید بادخور سمت چپ و راست كركره را تنظیم كنید. ریل ها را جلوی پروفیل قرار میدهیم و بوسیله ی پیچ سرمته دار آنها را محكم می نماییم. برای هر متر طول ریل ٢ عدد پیچ كافی است.

تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی

تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی بسیار مهم است. بعد از نصب تیغه کرکره برقی، باید حد بالا و پایین كركره را بوسیله ی آچار تنظیم  مشخص کنیم. حد پایین را جوری تنظیم کنید كه كركره كاملا روی زمین بنشیند و حد بالا را جوری تنظیم نمایید كه حداقل ٢ تیغه داخل ریل باقی بماند.

نصب و تنظیم ریموت کرکره برقی

همانطور که گفته شد، تیغه، ریل، شفت، موتور و ریموت کنترل از مهم ترین لوازم کرکره برقی به حساب می آیند. در این میان، ریموت کرکره برقی ، قابلیت باز و بسته کردن و کنترل کرکره برقی از فواصل دور را برای شما امکان پذیر می سازد. بر همین اساس، تنظیم ریموت کرکره برقی در اعمال عملکردها و تنظیمات موردنظر کاربر، نقش برجسته و بارزی ایفا می نماید. برای نصب و تنظیم ریموت کرکره برقی وارد صفحه ست كردن ريموت كركره برقي شوید. همچنین برای خرید ریموت کرکره برقی و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

پیشنهاد ویژه: برای خرید ریموت کرکره برقی بهترین فروشگاه کرکره برقی تهران را انتخاب کنید. در این خصوص می توانید مقاله ست كردن ريموت درب پاركينگ را نیز مطالعه کنید.

نصب جاقفلی کرکره برقی

برای افزایش امنیت کرکره برقی میتوانیم جاقفلی ها را نصب كنیم. ابتدا تیكه ی سوراخ دار را روی تیغه ی انتهایی با فاصله ی یك سانتی از ریل نصب می گردد. سپس كركره را پایین کشیده و بعد حلقه ی دیگر را دقیقا مقابل حلقه ی متصل شده نگه میداریم و جوش میدهیم. دیگر كار آموزش تصویری نصب کرکره برقی تمام است،  و كركره آماده ی تحویل دادن به مشتری میباشد.

نصب چشمی کرکره برقی

علاوه بر قطعات بالا می توانید از چشمی درب نیز استفاده کنید. برای استعلام قیمت چشمی درب با ما تماس بگیرید.

آموزش نصب کرکره دستی

برای نصب کرکره دستی نیز شما بای تمام مراحل گفته شده در نصب کرکره برقی را انجام دهید. تقریبا تمام مراحل مشابه نصب کرکره برقی است منتها تفاوت های جزیی دارد که چون استفاده از کرکره دستی چندان رایج نیست از توضیحات این مقاله فراتر است.

اگر مایل به نصب کرکره دستی هستید میتوانید با همکاران ما در ایران کرکره تماس بگیرید و از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید. در این مقاله سعی کردیم آموزش رایگان نصب کرکره برقی را به صورت جزیی و گام به گام برای شما توضیح دهیم. هرگونه پرسشی درباره نصب کرکره دستی داشتید میتوانید در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. در کوتاهترین زمان اسخ سوال شما را خواهیم داد.

نصب درب کرکره ای پارکینگ

تمام مراحل نصب درب کرکره ای پاکینگ مشابه مراحل نصبی است که ذکر شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لوازم کرکره برقی لازم جهت نصب کلیک کنید. همچنین اگر در رابطه با تعمیر کرکره برقی به مشکل برخورده اید بهتر است با یک فرد متخصص و کار بلد در زمینه تعمیر کرکره برقی مشورت بگیرید. ۰۹۱۲۲۵۵۲۱۱۹ – ۰۲۱۵۵۴۴۹۲۱۲

نصب کرکره برقی روی استخر

پوشش یا روکش کرکره استخر در واقع نوعی پوشش است برای زمانی که از استخر استفاده نمی‌شو. این پوشش ها هم در استخرهایی که فضای بیرون هستند، کاربرد دارد و هم استخرهای داخل سالن.

برای نصب کرکره استخر همانند آنچه در آموزش نصب کرکره برقی pdf نوشته شده است روی استخر باید کرکره را روی مرکز کنترل نصب نمایید. مرکز کنترل کرکره برقی روکش استخر یکی از اصلی ترین بخش های درب ریموتی استخر به حساب می آید. مرکز کنترل جعبه ای است که روی آن مدار فرمان کرکره برقی قرار گرفته و کار کنترل تمام باز یا بسته کردن درب را بر عهده دارد. در این نوع کرکره می شود کار را از طریق سیستم های کنترل فرمان رادیویی با شاسی های متصل به آن از طریق یک میکروپروسسور یا ریز پردازنده کنترل کرد.

آموزش نصب کرکره برقی با تیغه فولادی ضدسرقت

در این مطلب آموزش نصب کرکره برقی با تیغه فولادی ضدسرقت و با موتور ساید آموزش داده می شود. توصیه می شود که ویدئو آموزشی را ملاحظه فرمایید و مراحل نصب کرکره را در توضیحات بخوانید.

ترتیب نصب درب کرکره برقی با تیغه فولادی ضد سرقت:

  • ابعاد گیری دهانه جهت نصب کرکره برقی
  • آهن کشی درب کرکره برقی
  • نصب صفحه پلیت موتورها
  • نصب درام موتور کرکره ساید
  • نصب موتور کرکره ساید
  • نصب تیغه های کرکره برقی روی درام
  • نصب ریل کرکره فولادی ضدسرقت
  • نصب اتصالات موتور کرکره ساید
  • تست و تنظیم میکروسوییچ موتور ساید
  • نصب کاور موتور ساید

ابعاد گیری دهانه جهت نصب کرکره برقی

برای اندازه گیری ابعاد درب کرکره برقی بایستی عرض و ارتفاع اندازه گیری شوند. ابتدا عرض کل دهانه را اندازه گیری کنید. در مرحله بعد، اندازه آهن کشی یا قوطی کشی درب کرکره را از عرض کلی کار که عموماً 8 سانتیمتر است کسر کنید. توضیح اینکه بعنوان مثال اگر عرض کل کار شما در داخل دهانه ستون سیمانی محل نصب کرکره 3.08 متر باشد، از این عرض 8 سانتیمیتر برای 2 قوطی 4*4 زیرکار کرکره کسر می شود و ابعاد عرض کرکره برقی 3 متر محاسبه می شود. این عرض را عرض پشت به پشت ریل و یا عرض داخل دهانه آهن کشی می گویند.

ارتفاع کرکره برقی

ارتفاع کف تا سقف را اندازه گیری کنید و برای دور رول یا اضافه رول حتماً 30 تا 40 سانتیمتر به ارتفاع کرکره اضافه کنید. نکته: اضافه رول نقش بسیار زیادی در کارکرد مطمئن پیچهای روی تیغه ابتدایی درب کرکره ای دارد. برای کاهش هزینه به هیچ عنوان از اضافه رول صرف نظر نکنید. عرض و ارتفاع بدست آمده را برای سفارش تیغه کرکره برقی به شرکت اعلام کنید.

آهن کشی درب کرکره برقی

برای آهن کشی یا قوطی کشی از 2 شاخه قوطی 4*4 فلزی ترجیحا سنگین استفاده کنید. در نصب قوطی ها دقت بسیار زیادی انجام دهید. قوطی های 4*4 هم کاملاً تراز و عمود نصب شوند و هم نسبت به یکدیگر بصورت موازی باشند.

برای اینکار از ریسمان کار استفاده کنید. قوطی های زیرکار کرکره از کف تا سقف اجرا می شوند. نکته: در مکانهایی که قصد نصب درب کرکره برقی با عرض بسیار کم دارید می توانید برای حفظ عرض کار در یک سمت بجای قوطی 4*4 از قوطی 4*2 استفاده کنید که با این کار 2 سانتیمتر به عرض دهانه نهایی درب اضافه می شود.

نصب صفحه پلیت موتورها

برای نصب پلیت موتور کرکره ساید ، ابتدا صفحه سمت موتور کرکره را نصب کنید. صفحه سمت موتور کرکره ساید، همان صفحه بزرگتر است که زنجیر روی آن قرار دارد.

پلیت کرکره بایستی کاملا عمود بر قوطی کشی ها و موازی با لبه داخل دهانه قوطی نصب شود. یعنی صفحه پلیت نباید هیچ چرخشی نسبت به دهانه و آهن کشی داشته باشد. در مرحله بعد صفحه پلیت مقابل مخصوص موتور کرکره ساید را که نگهدارنده بلبرینگ را در وسط آن نصب کرده اید بصورت کاملاً تراز با صفحه پلیت نصب شده قبلی، نصب کنید.

نصب درام موتور کرکره ساید (نصب لوله موتور کرکره)

 در این مرحله لوله یا درام موتور کرکره ساید را روی زمین آماده سازی کنید و سپس درام موتور ساید را نصب کنید. در درام سمت موتور، پولکی گوشواره ای را لبه درام جوش دهید. در سمت دیگر درام موتور، ابتدا یک پولکی را به شفت موتور کرکره ساید بصورت کاملا عمود جوش دهید.

سپس پولکی دوم را وارد شفت کنید ولی جوش ندهید. در محله آخر بلبرینگ را وارد شفت کنید و آنرا محکم کنید. حالا این قطعه را از سمت پولکی جوشکاری شده وارد درام موتور ساید کنید و پولکی دوم را به درام ساید جوش دهید.

درام را بالا برده و اول سمت موتور موتور ساید و سپس سمت اندکب را جا بزنید. برای اطمینان از خارج نشدن شفت از بلبرینگ، شفت را به پولکی یوم لبه درام چند خال بزنید.

نصب موتور کرکره ساید

موتور کرکره ساید را در محل خود روی صفحه پلیت قرار دهید. ابتدا با دو پیچ مخصوص کشش زنجیر موتور ساید را تنطیم کنید. دقت کنید زنجیر موتور نه خیلی شل و نه بیش از اندازه محکم نشود. زنجیر پایین تا حدی سفت می شود که مرغک یا پاراشوت حدود 1.5 تا 2 سانتی متر از چرخ دنده بزرگ روی ثفحه پلیت موتور ساید فاصله بگیرد.

سپس سه یا چهار عدد مهره مخصوص محکم کردن موتوربر روی صفحه را در جای خود ببندید. می توانید موتور را پس از نصب دسته اول تیغه بر روی درام در جای خود ببندید.

نصب تیغه های کرکره برقی روی درام

 دسته اول تیغه های کرکره فولادی یا همان تیغه های کرکره ضد سرقت را بالا برده و بصورت کاملا تراز روی درام قرار دهید. با استفاده از پیچهای شیروانی یا سرمته بزرگ، تقریباً هر 1 متر یک عدد پیچ به تیغه ابتدایی بزنید و تیغه را به درام محکم کنید.

سپس دسته های بعدی تیغه کرکره فولادی را بصورت کشویی در دسته نصب شده قبلی قرار دهید و این کار را تا تمام شدن تیغه ها ادامه دهید. دقت کنید تیغه های کرکره فولادی بصورت کاملا صاف و در یک خط عمودی قرار گیرند. فاصله بین تیغه های کرکره و قوطی زیرکار را بصورت مساوی تنظیم کنید.

کپس های مخصوص کرکره فولادی را در جای خود قرار داده و نصب کنید.

نصب ریل کرکره فولادی ضدسرقت

 در این مرحله رول درب کرکره را بالا جمع کنید و تعداد 3-4 تیغه را آزاد بگذارید. ارتفاع ریل را با توجه به ارتفاع کف تا سقف برش بزنید.

شیاری به اندازه قطر رول کرکره برقی فولادی در ریل کرکره ایجاد کنید. به اندازه رول کرکره از سقف، ریل را برش بزنید و کاملاً جدا کنید. حدود 10 سانتی متر از ریل کرکره برقی را برش بزنید و آنرا خم کنید تا نقش گاید تیغه کرکره در ریل را ایفا کند. برای کیفیت بالاتر اجرا می توانید از گاید مخصوص بلبرینگ و تفلون هم استفاده کنید.

ریلهای کرکره را با توجه به راست و چپ در جای خود قرار دهید و با پیچهای مخصوص به قوطی زیر کار پیچ کنید. (توجه: عموماً برای ایمنی کرکره های فولادی ضدسرقت، از ریلهای فولادی یا آهنی استفاده می شود که این ریلها قابلیت جوش دادن به قوطی زیر کار را دارند).

نصب اتصالات موتور کرکره ساید

سوکت مدار فرمان موتور کرکره و کلید شاسی دستی را به موتور وصل کنید. دوشاخ موتور کرکره ساید را به برق وصل کنید. از وارد شدن برق به مدار فرمان کرکره اطمینان حاصل کنید.

تست و تنظیم میکروسوییچ موتور ساید

درب کرکره فولادی را با احتیاط کامل یکبار بالا و پایین کنید و از صحت عمکلرد مکانیکی درب اطمینان حاصل کنید. سپس با استفاده از میکروسوییچ های موتور کرکره ساید، حد بالا رفتن و حد پایین آمدن درب کرکره را تنظیم کنید. (برای آموزش تنظیم میکروسوییچ موتور کرکره ساید روی لینک کلیک کنید). یکبار دیگر درب کرکره را بالا و پایین کنید تا از صحت کارکرد درب و تنظیم دقیق میکروسوییچ های موتور کرکره ساید مطمئن شوید.

نصب کاور موتور ساید

در صورت نیاز کاور موتور ساید را می توانید نصب کنید.

نکات مهم نصب کرکره برقی

در زمان نصب کرکره برقی باید یکسری نکات را در نظر گرفت که در اینجا آورده ایم:

  • مکان نصب کرکره برقی
  • اولویت نصب قطعات کرکره برقی
  • رعایت نکات ایمنی در نصب کرکره برقی

مکان نصب کرکره برقی

قبل از هرچیز مکان نصب کرکره برقی باید بررسی گردد که آیا برای نصب کرکره اتوماتیک مناسب هست یا خیر؟

اولویت نصب قطعات کرکره برقی

طی فرآیند نصب کرکره برقی ممکن است مجبور به استفاده از موتور کرکره برقی باشیم، به همین دلیل بهتر است ابتدا قسمت های الکترونیکی را نصب نماییم. اجزاي قسمت الکترونيکي برد رسيور و ريموت ها هستند که در ابتدا بر روي ديوار و در مکاني که براي آن در نظر گرفته ايم نصب می نماییم.

رعایت نکات ایمنی در نصب کرکره برقی

طی فرآیند نصب کرکره برقی همیشه نکات امنیتی را رعایت کنید برای مثال زمانی که قسمت های الکترونیکی را نصب می کنید در نظر داشته باشید تا به راحتی در دسترس همه اشخاص قرار نگیرد. اگر فکر می کنید ممکن است اینکار همراه با خطراتی در حین نصب کرکره برقی باشد بهتر سیستم الکترونیکی را در مرحله آخر کار نصب نمایید.

لازم به ذکر است در برخی از موتور ها خروجی برق به صورت سوکت می باشد و نمی توان آن را به صورت مستقیم به برق متصل نمودو حتما می بایست به برد دستگاه متصب گردد.

آموزش نصب کرکره برقی pdf

برای استفاده از آموزش نصب کرکره برقی pdf روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت نصب کرکره برقی

برای نصب کرکره برقی قیمت مشخصی را نمیتوان در نظر گرفت، چرا که با توجه به نوع کرکره برقی انتخاب شده توسط شما و همچنین مساحت درب کرکره ای شما هزینه ی نصب کردن آن هم متغیر خواهد بود. شما میتوانید برای تماس گرفتن با شماره نصاب کرکره برقی تهران با واتساپ فروشگاه همتا در ارتباط باشید، برای ارتباط با واتس آپ شرکت همتا کلیک کنید.

نصاب کرکره برقی تهران

اگر به یک نصاب حرفه ای کرکره برقی در تهران احتیاج دارید، همین حالا با ما تماس بگیرید. ۰۹۱۲۲۵۵۲۱۱۹ – ۰۲۱۵۵۴۴۹۲۱۲ یکی از اصلی ترین وظایف نصاب کرکره برقی تهران این می باشد که با انواع کرکره برقی موجود در بازار آشنایی کافی داشته باشد و با نحوه نصب هرکدام نیز اشنا باشد. برای استعلام قیمت نصب کرکره برقی با کارشناسان حرفه ای ما در شرکت همتا تماس بگیرید تا همکاران ما اطلاعات کافی را در زمینه ی قیمت نصب کرکره برقی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. (۱۰ خط) ۵۵۴۴۹۲۱۲ – ۰۲۱

دوره آموزش نصب کرکره برقی

آموزش نصب کرکره برقی از دیگر رشته های نصب درب اتوماتیک می باشد. کرکره برقی به دلیل سهولت استفاده در انواع فروشگاه ها و مغازه ها و حتی پارکینگ ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. از این جهت نصب و تعمیرات کرکره برقی بازار کار وسیعی را شامل می شود با توجه به بازار کار خوب این رشته آموزشگاه برق آریا تهران دوره آموزش نصب کرکره برقی در تهران را با تکیه بر متخصصین مجرب به صورت کاملا عملی برگزار می کند. کلیه آموزش ها در دوره نصب کرکره برقی متناسب با نیاز بازار و با هدف ورود کارآموزان به بازار کار برگزار می گردد.

آموزش نصب کرکره برقی با موتور ساید، آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبلار، آموزش تنظیم حد بالا و پایین در موتور ساید و توبلار و غیره از جمله سرفصل های آموزشی این دوره می باشد. همچنین کارآموزان در پایان این دوره آموزشی با توجه به مشاوره ها و پشتیبانی های آموزشگاه به راحتی و بدون ترس و استرس می توانند وارد بازار کار شده و به کسب درآمد بپردازند.

سوالات متداول نصب کرکره برقی

آدرس مرکز فروش کرکره برقی در تهران کجاست؟

آدرس مرکز فروش کرکره برقی در تهران: تهران – اتوبان آزادگان – مجتمع آهن مکان فاز ۲ شرقی – پلاک ۲۶۵

مراحل نصب کرکره برقی چیست

مهمترین مراحل نصب کرکره برقی عبارتند از تخریب کرکره برقی قدیمی ،بیرون کشیدن کرکره برقی قدیمی،باز کردن شفت،جدا کردن ریل کرکره برقی قدیمی، نصب پروفیل و صفحه پلیت و بلبرینگ کرکره برقی

هزینه نصب کرکره برقی

 برای نصب کرکره برقی کارشناسان ایران کرکره کمترین هزینه را دریافت میکنند. برحسب ابعاد کرکره برقی این هزینه متغیر است. قیمت نصب کرکره برقی از 500/000 تومان شروع میشود

چقدر طول میکشد کرکره برقی نصب شود

براساس ابعاد کرکره برقی و محل نصب زمان متغیر میباشد اما همکاران ما تمام تلاش خود را میکنند تا در کمتر از 2 ساعت کرکره برقی شما را با بالاترین کیفیت نصب کنند.

نحوه نصب کرکره برقی به چه صورت است؟

برای نصب کرکره برقی ابتدا باید در رابطه با تمامی قطعات مربوط به کرکره برقی و نحوه کارکرد آن ها اطلاعات کافی را داشته باشید. داخل مقاله در رابطه با نحوه نصب کرکره برقی به صورت جامع صحبت کرده ایم.

چگونه نصب کرکره برقی pdf را دانلود نماییم؟

برای دانلود آموزش نصب کرکره برقی pdf با یکی از شماره تلفن های ما در فروشگاه درب اتوماتیک همتا تماس بگیرید تا همکارارن ما شما را راهنمایی نمایند.

شماره نصاب کرکره برقی در تهران چیست؟

برای دریافت شماره نصاب کرکره برقی در تهران با شماره تلفن های ما در فروشگاه درب اتوماتیک همتا تماس بگیرید.

منابع:

منبع: آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبلار

منبع: قیمت درب کرکره ای پارکینگ دست دوم

منبع: نصاب کرکره برقی تبریز

منبع: لیست قیمت کرکره برقی در ایلام

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email