شیشه سکوریت استخر

شیشه سکوریت استخر

داشتن تراس و بالکن معمولاً یکی از گزینه هایی است که بیشتر افراد هنگام خرید و یا اجاره آپارتمان به آن توجه می کنند. اما سوال این است که چرا افراد به نصب شیشه بالکن در این فضاها علاقه مند هستند ؟ معمولاً داشتن فضای مناسب برای لذت بردن در کنار خانواده در فصل های زمستان و پاییز بسیار خوب است.  بنابراین علاوه بر جنبه زیبایی، متناسب با کاربرد های آن افراد زیادی علاقه مند به نصب شیشه بالکنی هستند.

پیشنهاد ویژه: شما می توانید برای کسب اطلاعات  بیشتر در خصوص شیشه بالکنی به صفحه مربوطه مراجعه نمایید و یا اگر قصد خرید شیشه بالکنی را دارید از طریق شماره های زیر با کارشناسان همتا حاصل نمایید.

2552119-0912 – 02155449212

شیشه سکوریت چیست

سکوریت کردن یک فرایند عملیات حرارتی است که بر روی شیشه‌های ساختمانی انجام می‌شود. این فرایند را می‌توان بر روی شیشه‌های رنگی، رفلکتیو، چاپ شده یا لعاب خورده نیز انجام داد. این نوع شیشه که محصولی از شیشه پنجره، رنگی، رفلکس دار، چاپ شده یا لاکی می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله شیشه سکوریت چیست مطالعه شود.

شیشه سکوریت به انگلیسی

شیشه سکوریت به انگلیسی یعنی safety glass یا toughened glass

ویژگی های شیشه سکوریت استاندارد

  • داشتن آرم استاندارد
  • عدم وجود موج و پستی بلندی بر روی شیشه
  • تحمل دمای غیر مستقیم ۲۵۰ درجه
  • تحمل فشار ۴۰ کیلوگرم در ابعاد ۱۰ سانتی متر مربع
  • عدم تفییر رنگ در طول دوره
  • بیشتر نشدن ابعاد شیشه نسبت به ابعاد درخواستی

فرایند سکوریت کردن شیشه

عملیات حرارتی: عملیات حرارتی از گرم کردن یکنواخت جام شیشه تا دمای نرمی شیشه (بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد) می‌باشد. شیشه گرم شده به وسیلهٔ دمیدن هوای سرد به هر دو سطح شیشه سریعاً سرد می‌گردد. در این فرایند شیشه را تا مرحله نرم شدن در بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده، سپس سریعاً به دو سمت شیشه هوای بسیار خنک وزیده می‌شود.

در مرحله سرد سازی شیشه، لایه‌های بیرونی آن سریع تر از لایه‌های داخلی خنک می‌گردند که این امر موجب استحکام شیشه می‌گردد. زیرا در خلال سرد شدن، سطوح شیشه سریع تر از مرکز آن سرد شده که موجب ایجاد تنش‌های دائمی و در نتیجه استحکام شیشه می‌گردد.

کوره‌های حرارتی نیز به دو صورت کانوکشن و المنتال می‌باشند. کوره‌های المنتال کوره‌های هستند که گرما با المنت به شیشه القا می‌گردد. کوره‌های کانوکشن به نسبت گرانتر از المنتال بوده ولی به دلیل القای گرما به وسیله گرمای هوای درون کوره سکوریت یکدست‌تر و بهتری به دست خواهد آمد.

شیشه سکوریت در چند مرحله ساخته می شوند

ابتدا شیشه را به سایز مورد دلخواه برش میخورد

برش شیشه باید قبل از سکوریت شدن انجام شود زیرا بعد از مرحله سکوریت شدن شیشه ها به هیچ عنوان از هم جدا نمی شود و اگر خراش بر دارد خطر شکستگی را بالا می برد.

بازبینی شیشه برای وجود نواقض

وجود ترک ها و حباب ها ممکن است باعث شکستن شیشه حین سکوریت شدن بشوند که در این صورت شیشه نمی تواند به مرحله سکوریت شدن برود.

صیقل دادن کناره های شیشه برای پرداخت شدن

این کار برای از بین بردن هر گونه زبری که در برش شیشه به وجود آمده است انجام می شود.

شستشوی شیشه

شستن شیشه برای از بین بردن دانه های کوچکی که حین صیقل دادن به وجود آمده است یا هر گونه کثیفی که باعث اختلال در سکوریت شدن می شود می باشد.

گرما دادن به شیشه در دمای بالای کوره

شیشه ممکن است به صورت دسته ای یا به طور مداوم گرما ببیند . این کوره به دمای ۷۰۰درجه سانتیگراد می رسد و دمای استاندارد صنعتی ۶۷۰درجه سانتیگراد نیز می باشد.

مزایای استفاده از شیشه سکوریت

در مقایسه با شیشه خام با ضخامت‌های یکسان، شیشه سکوریت در مقابل شکستگی مقاومت بیشتری دارد، به صورتی که می‌توان گفت مقاومت مکانیکی آن بیش از ۵ برابر می‌گردد. در صورت شکست شیشه، شیشه سکوریت به قطعات کوچک با لبه‌های صیقلی تبدیل می‌شود که قدرت برش بسیار کمتری نسبت به شیشه های معمولی دارند . این امر خطر صدمه را کاهش می‌دهد.

کولینگ ، مرحله ای برای سرد شدن شیشه

شیشه های گرم شده به مدت چند ثانیه در معرض انفجار فشار بالای هوا در زوایای مختلف قرار می گیرد . خنک کننده سریع باعث می شود که سطوح بیرونی شیشه خنک شود و سریعتر از مرکز متصل شود و قدرت شیشه سکوریت را به آن ببخشد.

درسان جام بزرگترین مجری و واحد فروش انواع شیشه های سکوریت با ضخامت های مختلف با برند برتر آذرجام آماده خدمت رسانی بین همکاران و مشتریان گرامی میباشد.

تاریخچه شیشه سکوریت

تولید اولین شیشه نشکن در دنیا به سال 1929 باز می گردد که بعد از آن پیشرفت های چشمگیری در عرصه تولید شیشه سکوریت صورت پذیرفت. پیشینه شیشه سکوریت در ایران نیز حدودا به 50 سال قبل می رسد که در این زمان اولین کارخانه شیشه سکوریت در ایران پا به عرصه فعالیت گذاشت. در آن زمان اکثریت دستگاه ها مکانیکی بود و خبری از PLC و صفحه دیجیتال نبود و همه موارد به صورت دستی انجام می پذیرفت.

نام اولین کارخانه شیشه نشکن در ایران میرال بود و تا سالیان سال کارخانه میرال مسئولیت تولید شیشه های نشکن در ایران را بر عهده داشت. به مروز زمان و با پیشرفت های تکنولوژی ماشین آلات جدید کوره سکوریت به ایران وارد شد و به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی ماشین آلات جدید کوره سکوریت به ایران وارد شد و شرکت های بیشتری در این عرصه وارد عمل شدند و امروزه ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شیشه های سکوریت با ضخامت و ابعاد مختلف در خاورمیانه و آسیا است که صادرات متنوعی به کشورهای همسایه از قبیل گرجستان، عمان، قطر و … دارد.

فواید شیشه سکوریت

  • دارای ذرات ایمن بعد از شکستن می باشد .
  • هفت برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی می باشد .
  • مقاومت در برابر گرما
  • قابل استفاده در محیط های مختلف

معایب شیشه سکوریت

هیچ محصول خالی از معایب نیست که شیشه سکوریت هم از این نوع موارد است :

عدم برش و سوراخکاری بعد از تولید : این را در نظر داشته باشیید که قبل از سفارش شیشه خود دقیقا از جای دستگیره ها و قفل ها  مطمعن باشید زیرا در صورت تولید امکان حذف یا ایجاد سوراخ بر روی شیشه نمیباشد.

اگر نقل مکان کردید و دیگر به شیشه سکوریت خود نیاز نداشتید امکان فروش آن به دیگران وجود ندارد مگر اینکه ابعاد و اندازه و جاسازی آن به محل جدید تطابق داشته باشد.

موارد استفاده از شیشه سکوریت

شیشه سکوریت در جائیکه استحکام، مقاومت در مقابل حرارت و ایمنی مورد نظر باشد قابل استفاده می‌باشد. عموماً شیشه سکوریت در صنعت خودرو سازی برای مقابله از خورد شدن شیشه به قطعات بزرگ از شیشه سکوریت در سمت جلو و عقب خودرو استفاده می‌گردد. در جلو از شیشه لمینیت استفاده می‌گردد چرا که در هنگام ضربه نمی‌شکند.

هنگامی که پارامترهایی نظیر مقاومت مکانیکی و ایمنی اهمیت قابل ملاحظه پیدا می‌کند، شیشه مقاوم‌سازی شده (سکوریت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمول ترین مورد استفاده این شیشه بدین خاطر که پس از شکست، به صورت قطعات ریز در می‌آید در صنعت اتومبیل برای شیشه‌های جانبی و عقب مورد استفاده قرار می‌گیرد (برای شیشه جلو در عوض از شیشه لمینیت که هنگام شکست جدا نمی‌شود استفاده می‌گردد)

در لوازم خانگی با استفاده از ماشین آلاتی همچون سی ان سی‌ها و برش‌های تمام اتومات – دستگاهای واترجت – دستگاهای تراش با قابلیت تنظیم هر نوع برداشت – دستگاهای چاپ تمام اتوماتیک – کوره‌هایی از نوع کانوکشن – و غیره می‌تواند انواع شیشه‌های هودطرح دار با هر نوع برش اعم از پنل و بدنه– سینک‌های شیشه‌ای با طرح‌های کار شده بر روی شیشه – اجاق گاز رومیزی و فر توکار و یخچال – شیشه‌های تزیینی را تولید نمود.

در ساختمان‌سازی شیشه سکوریت برای سازه‌های بدون قاب مانند در ورودی یا هر مکانی که احتمال صدمه زدن به انسان را داشته باشد قابل استفاده است. از دیگر موارد می‌توان به استفاده از شیشه سکوریت در ادارات اشاره کرد. اصولاً در ادارات به دلیل اینکه در سیستم‌های مدرن ترجیح داده می‌شود که فضاها به یکدیگر دید داشته باشند، استفاده از شیشه رایج شده. اما نکته اینجاست که شیشه معمولی دارای خطرات بسیار زیادی است و در صورتی که آسیبی ببیند، خطر جانی زیادی دارد. اما شیشه سکوریت این خطر را تا حد زیادی رفع کرده و در صورت شکستن، به قطعات بسیار ریزی تبدیل می‌شود که خطر جانی ندارند.

خلاصه موارد مصرف شیشه سکوریت

شیشه سکوریت به علت ایمنی بالا در مکان های عمومی  که ایمنی و مقاومت در برابر ضربه و حرارت حرف اول را می زند قابل استفاده می باشند. از جمله موارد مصرفی شیشه های سکوریت  :

  • پ شیشه های دوردوشی
  • درب های شیشه ای ساختمان
  • پارتیشن های اداری و تزیینی
  • شیشه های جان پناه
  • استخر های شیشه ای
  • کف شیشه ای
  • نمای شیشه ای ساختمان ها
  • شیشه های مغازه
  • درب های اتوماتیک شیشه ای
  • بالکن های شیشه ای
  • استفاده در صنعت خودرو سازی و…

مشخصات تولید شیشه سکوریت در تهران

  • بیشترین سایز واحد ۸۴۰۰ * ۳۲۰۰ mm
  • کمترین سایز واحد ۳۰۰ * ۱۲۰ mm
  • بیشترین ضخامت واحد ۱۹ mm
  • کمترین ضخامت واحد ۴ mm

استحکام شیشه های سکوریت

شیشه نشکن بسیار مستحکمتر از شیشه های معمولی بوده و حدود ۷ برابر ضربه پذیرتر میباشد. اشخاصی که با شیشه سر و کار دارند وقتی آرم شیشه سکوریت را در گوشه هر جام ببینند دلگرمی خاصی در وجودشان ایجاد میشود.

ضخامت شیشه سکوریت

شیشه‌های سکوریت در ضخامت‌های متفاوتی تولید می گردند. افزایش ضخامت شیشه سکوریت بر میزان مقاومت تحمل فشار شیشه تأثیر بسزایی دارد. ضخامت شیشه سکوریت از 4 الی 20 میلی متر متغییر می‌باشد، بیشترین ضخامت مورد استفاده در شیشه سکوریت بین 4 الی 10 میلی‌متر می‌باشند.

شیشه هایی با ضخامت کم بیشتر در ساخت شیشه های صنعتی و پتروشیمی، خودروسازی، لوازم خانه، پنجره های ساختمان، شیشه های رومیزی و لوازم خانگی و شیشه های با ضخامت بالاتر جهت پارتیشن های اداری، ویترین های مغازه، اتاقک های شیشه ای، شیشه های دودبند و شیشه های اسپایدر مورد استفاده قرار می گیرند.

در انتخاب شیشه های با ضخامت بالا می بایست وزن آن ها را نیز در نظر بگیریم. شیشه های با ضخامت بالا دارای وزن بیشتری می باشند. سازه و استراکچر هایی که برای مهار این شیشه ها باید ساخته شوند می بایست به صورت کاملا مهندسی طراحی گردد و وزن آن ها از مهمترین عوامل در طراحی آن ها به شمار می آید.

تفاوت بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی

تفاوت اصلی بین شیشه سکوریت و شیشه های خام نحوه ساخت و تولید آن می باشد که شیشه خام توسط کوره های مخصوص به دمای بالا رسیده و به سرعت توسط فشار هوای بالا خنک می شود و با ساختار متفاوت همان شیشه سکوریت بیرون می آید.

شیشه های سکوریت در صورت شکستن به حالت پودری تغییر حالت کرده ولی شیشه های خام درز برداشته و حالت شمشیری به خود میگیرند . شیشه های سکوریت دمای حدود ۳۰۰ درجه را تحمل میکنند ولی شیشه های خام حداکثر تا ۶۰ درجه سانتیگراد را تحمل میکنند.

روش تشخیص شیشه نشکن از شیشه خام

احتمالا فیلم اسکویید گیم رامشاهده کردید در مرحله ۵ بازیکنان باید از پل شیشه ای عبور میکردن و لازمه پیروزی ، شناسایی شیشه سکوریت از شیشه خام بود، در ادامه روش تشخیص این نوع شیشه برای شما ذکر میکنیم :

  • با نگاه کردن به شیشه تحت زاویه ۲ الی ۵ درجه و انعکاس نور موج هایی با فاصله از هم مشاهده میکند.
  • با استفاده از عینک پلارید و مشاهده دایره های کوچک و بزرگ امکان پذیر است.
  • آسانترین راه تشخیص شکستن آن است ، شیشه میرال در صورت شکستن به خرده های ریز تبدیل می شود.
  • برش و خراشیدن آن به وسیله الماس امکان پذیر نمیباشد.

نصب شیشه سکوریت برای بالکن در تهران

تراس شیشه ای آپارتمان،شیشه بالکن علاوه بر اینکه موجب می شود از آلودگی های موجود در امان باشید یک عایق صوتی ایجاد می کند که موجب می‌شود زمان تماشای محیط اطراف بتوانید به راحتی موزیک دلخواه خود را گوش دهید و دیگر سرمای زمستان و گرمای تابستان موجب اذیت شدن شما نمی شود. اگر در جستجوی ایجاد فضایی ایمن و خاص در بالکن خود هستید ما به شما نصب شیشه بالکن را پیشنهاد می کنیم.

پیشنهاد بررسی : قیمت شیشه سکوریت بالکن

انواع شیشه بالکن

یکی از شیوه های طراحی بالکن استفاده از شیشه می باشد در واقع شیشه بالکنی یکی از مواردی می باشد که امروزه برای طراحی و دکوراسیون منازل، ادارات و …. از آن استفاده می شود، و فضایی بسیار مدرن و زیبا را ایجاد می کند. البته استفاده از شیشه بالکنی در منازل نسبت به سایر املاک و اهمیت بیشتری دارد و افراد زیادی از شیشه بالکنی در تراس و بالکن خود برای داشتن فضایی زیبا و مدرن به دور از هرگونه سر و صدا و آلودگی استفاده می کنند.

شیشه بالکنی انواع گوناگونی دارد که می‌توان با توجه به ابعاد فضای بالکن و محیط اطراف آن، این شیشه ها را در حالت های گوناگونی طراحی کرد. در ادامه قصد داریم به معرفی انواع شیشه های بالکنی بپردازیم.

  • شیشه بالکنی پنجره ای
  • شیشه بدون قاب
  • شیشه بالکن نرده ای
  • شیشه بالکن ریلی
  • پنجره های تاشو بالکن
  • بالکن شیشه ای گرد

پیشنهاد ویژه: عده زیادی از کاربران به دنبال بهترین مرکز فروش یراق آلات شیشه بالکنی هستند، شما می توانید به صفحه مرکز فروش یراق آلات شیشه در تهران مراجعه نمایید.

انواع شیشه سکوریت

شیشه سکوریت به دو دسته اصلی تقسیم می شود: شیشه سکوریت نشکن شیشه سکوریت لمینت

شیشه سکوریت نشکن

در تعریف صحیح و اصلی باید بگوییم شیشه نشکن همان شیشه سکوریت بوده که با نام شیشه میرال نیز شناخته شده است. همانطور که از نام این نوع از شیشه سکوریت مشخص است، شیشه نشکن به شیشه ای گفته می شود که در برابر ضربه و حرارت مقاومت بالایی دارد. قدرت این نوع شیشه به گونه ای است که اگر چکش و یا آجری به وسط آن برخورد کند اتفاقی برای شیشه نخواهد افتاد.

شیشه سکوریت لمینت

یکی دیگر از انواع شیشه های سکوریت، شیشه لمینت بوده که مقاومت آن از دیگر انواع شیشه های سکوریت بالاتر می باشد. شیشه سکوریت لمینت از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده که در بین هر لایه طلق PVB قرار دارد

مزایای شیشه سکوریت لمینت

شیشه سکوریت لمینت عبور صدا را کم می کند و عایق مناسبی در برابر صدا می باشد. در صورت شکسته شدن شیشه سکوریت لمنیت این است به لایه پلاستیکی بیشتر از تبدیل شدن به قطعات کوچک می چسبد حفظ این یکپارچگی ساختاری نه تنها به جلوگیری از آسیب های بزرگ کمک می کند بلکه یک مزیت ایمنی بزرگ (در موارد تصادفات اتومبیل، به عنوان مثال) است.

بهترین نوع شیشه سکوریت کدام است؟

از قبیل موارد متعددی که می توان نام برد تا با توجه به آنها می توان به کیفیت شیشه سکوریت پی برد، می توان هر یک از موارد زیر را نام ببریم:

لبه های شیشه سکوریت باید تماما دارای دیاموند تخت براق باشد. در جاسازی ها و سوراخکاری های روی شیشه لب پری و کنگره وجود نداشته باشد. شیشه های بدون خط و خش و خال و جوش باید باشد شیشه دارای کیفیت بالا و دارای مهر استاندارد ایران باشد. وقتی از روبرو و پشت به شیشه نگاه می کنید نباید در شیشه موج مشاهده شود. شیشه ها در کوره های سکوریت با سیستم حرارتی کانکشن سکوریت شده باشد. کنج های شیشه تماما با مثلث های ضربه پذیری به نام گوشه کاور شده باشد که در جابجایی ها ممانعت از ضربه خوری شیشه ها می شود. روی شیشه ها از چوب پنبه ای پشت چسب دار که به پهنی معروف است استفاده شده باشدکه شیشه ها روی هم حرکت نکند و دچار خط و خش نشود. دور تا دور شیشه لب پری و حالت کاردی شدن وجود نداشته باشد.

رنگ ‌های شیشه سکوریت

انواع ” رنگ‌های شیشه سکوریت ” به شرح ذیل میباشند. اصولا رنگ های شیشه های سکوریت در یازده پایه رنگی تولید می گردند که در قسمت ذیل به بعضی از رنگ های اصلی آن اشاره می نماییم: رنگ شفاف و یا همان بی رنگ سبز آبی دودی یا اصطلاحا مشکی برفی ساتینا و یا همان اسید شور برنز یا قهوه ای رفلکس یا همان آیینه ای مسی

مزایای استفاده از شیشه بالکنی

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره شد، شیشه بالکنی دارای مزایای فراوانی است که این ‌مزایا شامل موارد زیر می باشد:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • موجب دلبازی و بزرگتر نشان دادن بالکن می شود ( حتی با وجود کوچک بودن فضای بالکن)
  • موجب محافظت از کودکان و حتی بزرگسالان می شود.
  • دارای عایق صدا و حفظ دمای درون بالکن
  • ایجاد فضای نشیمن خصوصی در بالکن
  • بهره مندی از نور آفتاب در تمامی ساعات روز
  • مقاومت در برابر باران، تغییرات دما و گرد و غبار موجود در هوا
  • برخورداری از امکان پرورش گل و گیاه های آپارتمانی
  • طراحی و زیبا سازی ساختمان به شیوه های مدرن، شیک و جدید
  • امکان پیاده سازی در شکل و طرح های گوناگون
  • موجب جلوگیری از ورود حشرات و هوای آلوده به فضای داخل می شود.
  • امکان استفاده از آن بسیار راحت می باشد ( متناسب با نوع انتخاب شما)
  • امکان شستشو و نظافت راحت و ساده آن با توجه به شیشه ای و متحرک بودن آن

پیشنهاد بررسی : قیمت شیشه بالکن ریلی تاشو

معایب بالکن شیشه ای

آیا بالکن شیشه ای معایبی دارد؟ خیر. بالکن شیشه ای معایبی ندارد اما دقت داشته باشید در ساخت شیشه بالکنی باید حتما از شیشه های سکوریت و یراق آلات اورجینال استفاده شود در این صورت شیشه بالکنی شما هم ماندگاری بالایی دارد هم بسیار ایمن می باشد.

پیشنهاد ویژه: لازم است بدانید در صورت هر گونه بروز مشکل و خطا در نحوه عملکرد صحیح شیشه بالکنی باید اقدام به تعمیر آن کنید. بنابراین اگر قصد تعمیر شیشه بالکنی را دارید لازم است به صفحه آموزش رگلاژ درب سکوریت کشویی مراجعه نمایید.

قیمت شیشه بالکن در تهران

قیمت شیشه بالکنی چقدر می باشد؟ تعداد زیادی از کاربران به دنبال قیمت شیشه بالکن هستند اما لازم  است بدانید که قیمت شیشه بالکن متغییر می باشد وتعیین قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارند.

عوامل گوناگون وجود دارند که بر قیمت شیشه بالکنی تاثیرگذار هستند از این عوامل می توان به نوع شیشه، ضخامت شیشه سکوریت، متراژ فضای مورد نظر، مدل شیشه بالکن کشویی، لولایی یا فریم دار و ….. اشاره نمود. علاوه بر آن یراق آلات و ابزارهای جانبی چون توری پلیسه ای و….. نیز هستند که تاثیر بسزایی در تعیین قیمت شیشه بالکنی دارد.

عوامل موثری در تعیین قیمت شیشه بالکنی به شرح زیر می باشد:

  • مدل شیشه: لولایی، ساده، کشویی، بدون فریم
  • ضخامت شیشه تراس‌
  • رنگ شیشه و فریم
  • حمل و نقل آن
  • نوع یراق آلات بکار رفته
  • نصب و اجرای آن
  • ابعاد کلی شیشه
  • سندبلاست شیشه
  • آهنگری و جوشکاری لازمه

پیشنهاد بررسی : قیمت شیشه بالکن در تبریز

قیمت شیشه نشکن در تهران

عوامل مختلفی در قیمت شیشه سکوریت تاثیر دارد : سایز و ابعاد شیشه شیشه چه رنگی باشد ؟ ضخامت شیشه چقدر باشد ؟ نوع کاربری شیشه چیست ؟ و …

باتوجه به نوسانات قیمت شیشه برای دریافت قیمت به روز با کارشناسان همتا تماس بگیرید. مجموعه صنعتی همتا نمایندگی برتر کارخانجات آذرجام بزرگترین مجری شیشه های سکوریت در سر تا سر ایران می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس حاصل بفرمایید .

قیمت شیشه سکوریت برای بالکن در تهران

اگر قصد نصب شیشه برای بالکن منزل خود را دارید حتما قیمت شیشه سکوریت برای بالکن ذهن شما را درگیر کرده است. لازم است در خصوص این قیمت بدانید ابعاد فضای بالکن شما اولین گزینه تعیین کننده در قیمت شیشه بالکن می باشد.

گزینه دوم قیمت گذاری شیشه بالکن بر اساس رنگ و طرح می باشد که این گزینه خود به دو دسته کلی تقسیم می شود:

  1. سیستم تاشو با شیشه های 8 میل شفاف  و یراق آلات ترک سفید
  2. سیستم تاشو با شیشه های 8 میل شفاف همراه با یراق آلات ترک رنگ سفارشی  که شامل: رنگ مشکی، نقره ای، طلایی، شامپاینی و طرح چوب می شود.

هر دو موارد ذکر شده در تعیین قیمت نهایی شیشه بالکن تاثیر بسزایی دارند. همچنین برخی موارد مانند نوع سفارشی سازی آن شامل طرح دار بودن شیشه ها یا مات بودن ها و تسریع در آماده سازی سفارش نیز روی قیمت موثر خواهند بود.

پیشنهاد مطالعه : خرابی درب شیشه ای اتوماتیک

اگر قصد خرید شیشه بالکن ارزان را دارید باید به ایننکته نیز توجه داشته باشید که معمولا نه گران قیمت ها بسیار با کیفیت هستند نه ارزان قیمت ها کم کیفیت. اما لازم است در خرید شیشه بالکنی دقت و اطلاعات کافی داشته باشد. لازم به ذکر است شما می توانید شیشه بالکنی را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه همتا خریداری کنید. برای خرید و استعلام قیمت شیشه بالکنی می توانید از طریق شماره های درج شده در صفحه ابتدای صفحه با کارشناسان همتا تماس حاصل نمایید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت

  • نوع شفافیت و وضوح شیشه برحسب کریستال، وین وایت، سوپر کلییر، فلوت بودن آن، آیتم بسیار مهم و تاثیر گذار بر قیمت شیشه می‌باشد.
  • نوع برش شیشه که به صورت ساده یا الگویی با CNC است.
  • دارا بودن جاساز و سوراخکاری ساده روی شیشه یا عدم سوراخکاری و عملیات جاساز زنی روی شیشه در قیمت آن تاثیرگذار است.
  • سایز شیشه بر مبنای پرت شیشه یا جام ویژه بودن شیشه بر روی قیمت آن تاثیرگذار است.
  • نوع ابزار دور تا دور شیشه که می تواند اول براق یا مات، دیاموند تخت براق یا مات، تراش ۰.۵ تا ۴ سانت، کنگره، زاویه تک پله، زاویه دو پله، زاویه سه پله، … بر روی قیمت شیشه سکوریت تاثیرگذار است.
  • جاسازی های خاص با اشکال مختلف از قبیل مستطیل، مثلث، مربع و دایره بزرگ که تماما با دستگاه مستر اعمال می شود. بر روی قیمت شیشه سکوریت تاثیرگذار است.
  • حجم سفارش بر چه مبنایی است؟ بر فرض برای سفارشات بالای ۱۰۰ متر مربع تخفیف لحاظ می‌گردد.
  • ضخامت شیشه سکوریت که می تواند ۴، ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ میل باشد، که بر روی قیمت شیشه سکوریت تاثیرگذار است.
  • همکار یا نماینده انحصاری بودن در کاهش قیمت شیشه سکوریت تاثیرگزار است. برای مشتری مصرف کننده داخلی حدودا ۱۵ درصد افزیش قیمت لحاظ می‌گردد.
  • طراحی و اجرای انواع سند بلاست دکوراتیو یا ساده و یا حتی ساتینا بودن شیشه بر روی قیمت آن تاثیرگذار است.
  • نوع شیشه شامل: شیشه شفاف، شیشه پشت رنگدار (لاکوبل)، شیشه رنگی شفاف (ترنزپرنت) و شیشه رنگی کوره‌ای (اسپندرال) تاثیر بسزایی در تعیین قیمت شیشه سکوریت را دارا می‌باشد.

پیشنهاد بررسی : قیمت شیشه سکوریت دیجی کالا

قیمت شیشه سکوریت دیجی کالا

همانطور که میدانید شیشه های سکوریت انواعی شیشه می باشند که به دلیل دارا بودن مقاومت بیشتر در مقایسه با شیشه های معمولی و به اصطلاح آنیل شده، بیشترین استفاده را در شیشه های بالکنی دارند، اگر بخواهیم در رابطه با قیمت شیشه سکوریت صحبت کنیم باید بگوییم قیمت این نوع شیشه ها در مقایسه با سایر انواع شیشه بالاتر بوده و متناسب با ابعاد و ضخامت مودر نظر شما متغیر خواهد بود.

ما در فروشگاه همتا همواره بهترین و با کیفیت ترین انواع شیشه سکوریت را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به مخاطبین و مشتریان خود ارائه میدهیم. پیشنهاد میشود برای خرید انواع شیشه تاشو بالکن با کیفیت و مقرون به صرفه با یکی از شماره تلفن های ما در فروشگاه شیشه سکوریت همتا تماس حاصل فرمایید 2552119-0912 – 02155449212.

لیست قیمت شیشه سکوریت دیجی کالا

یکی از اصلی ترین تفاوت های شیشه های سکوریت با شیشه معمولی و آنیل، مقاوم بالای آن ها در برابر شکسته شدن  آن ها می باشد. شیشه های سکوریت را میتوانید در ابعاد متنوع و همچنین در ضخامت های متغیری سفارش دهید. شیشه های سکوریت هنگام شکسته شدن به تکه های مکعبی مانند تقسیم شده و کمترین میزان خسارات را به افراد و یا اشیاء  اطراف خود وارد می نمایند.

به همین دلیل یکی از انواع پر طرفدار و پرفروش شیشه ها، شیشه سکوریت یا همان شیشه نشکن می باشد.

شیشه سکوریت شکلی از شیشه است که استحکام بیشتری نسبت به شیشه آنیل شده معمولی دارد و به قطعات کوچکتر می شکند. شیشه سکوریت که به آن شیشه نشکن نیز می‌گویند، به روش‌های خاصی گرم و سرد می‌شود تا استحکام آن افزایش یابد و ترکیب آن تغییر کند.

برای درک واقعی شیشه سکوریت، بهتر است که با شیشه آنیل شده آشنا باشید. شیشه آنیل شده که به عنوان شیشه شناور استاندارد نیز شناخته می شود، شیشه ای است که عملیات خنک سازی را در خط شناور کارخانه پشت سر گذاشته است.

همانطور که در مقاله ی شیشه سکوریت چیست  گفته شد، شیشه آنیل شده به آرامی خنک می شود تا از شکسته شدن داخلی آن جلوگیری شود. شیشه سکوریت شیشه ای آنیل شده است که برای سخت شدن و استحکام آن تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد و استحکام آن را تا چهار برابر افزایش می دهد.

به جای شکستن به قطعات بزرگ و خطرناک،شیشه سکوریت هنگام شکسته شدن به شکل تار عنکبوت در می آید، به نوعی کل صفحه به قطعات کوچک با لبه های صاف تر شکسته می شود، به این معنی که احتمال آسیب در این نوع شیشه ها به میزان قابل توجهی کمتراز شیشه معمولی است.

شیشه سکوریت به دلیل ماهیت شکستن ایمن تر، کاربردهای عملی زیادی دارد. اساساً، هر ورق شیشه ای بزرگی که می تواند بشکند و باعث آسیب شود، معمولاً شیشه ای ایمنی یا سکوریت است. همچنین، هر تکه شیشه ای که باید به اندازه کافی قوی باشد تا در برابر شکستن در اثر ضربه مقاومت کند، باید تمپر شود. لازم به ذکر است شیشه های سکوریت معمولا در شرایط گرمای زیاد استفاده می شود.

قیمت شیشه سکوریت دسته دوم در تهران

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت شیشه سکوریت دسته دوم با ما تماس بگیرید.

برای استعلام قیمت شیشه سکوریت فروشگاه همتا و مقایسه آن با قیمت شیشه سکوریت دیجی کالا و کسب اطلاعات در رابطه با نحوه تعمیر شیشه سکوریت با یکی از شماره تلفن های ما در فروشگاه همتا تماس بگیرید تا متخصصین و کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

شیشه سکوریت حاصل فرآیند حرارت دادن شیشه آنیل شده با استفاده از یک کوره مخصوص تا دمای یکنواخت حدود 700 درجه سانتیگراد است. پس از گرم شدن شیشه، از کوره خارج می شود و به سرعت خنک می شود.

این کار شیشه را در حالت فشرده قرار می دهد در حالی که هسته شیشه در کشش باقی می ماند. به دلیل تمپر کردن، یک الگوی تنش توسط شیشه ایجاد می شود و استحکام مکانیکی شیشه سکوریت شده تا 5 برابر بیشتر از شیشه آنیل شده است.

وقتی شیشه سکوریت شکسته می شود، تمام انرژی ذخیره شده از الگوی تنش به یکباره آزاد می شود و شیشه به سنگریزه های بسیار کوچک تبدیل می شود.

پیشنهاد مطالعه : معایب درب کرکره‌ای برقی

فروش شیشه سکوریت

شرکت همتا با داشتن روزمه قوی و اجرای بیش از ۴۰۰۰ هزار پروژه قوی را در کارنامه خود دارد. این میتواند نشان دهنده ی این باشد که شیشه های تولیدی درسان جام بسیار با کیفیت بوده است و قابلیت اجرا در انواع پروژه ها را دارا میباشد. تمام شیشه های تولیدی درسان درجه یک بوده و با آرم استاندارد در اختیار مشتریان عزیز قرار میگیرد.

شما مشتریان عزیز برای سفارش شیشه سکوریت یا میرال میتوانید از طریق مراحل زیر اقدام به خرید شیشه سکوریت نمایید.

تماس با شرکت همتا و یا ثبت سفارش از طریق وب سایت ما فرستادن نقشه همراه با ابعاد و اندازه به همراه جاسازی های مورد نیاز ارسال پیش فاکتور و قیمت برای شما درصورت تایید کارفرما ، نقشه ی کار برای واحد تولید فرستاده میشود. پس از آماده سازی ، شیشه همراه با ماشین های مخصوص حمل شیشه برای شما ارسال میگردد.

لازم به ذکر است مراحل آماده سازی آن ۷ روز کاری زمان میبرد.

پیشنهاد مطالعه : آموزش تعویض تیغه کرکره برقی

خرید شیشه سکوریت با کیفیت مناسب در تهران

اگر قصد خرید انواع شیشه سکوریت با کیفیت مناسب و همینطور قیمت عالی را دارید، می توانید با مراجعه به وب سایت همتا، محصول مورد نظر خود را با خیال آسوده خریداری نمایید. شرکت همتا نماینده گروه  تولیدی البرز در شیشه های سکوریت، آماده دریافت سفارشات شیشه سکوریت از کلیه مشتریان و همکاران گرامی می باشد. این مجموعه قیمت روز شیشه سکوریت در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

نصب و اجرای شیشه سکوریت در تهران

شرکت همتا با داشتن کارخانه  و وارد کننده یراق آلات شیشه سکوریت خدمات نصب  را هم در فرایند کاری خود قرار داده است . تا مشتریان عزیز بدون هیچی نگرانی از صفر تا صد فرایند کار خود را به شرکت درسان جام بسپارند. شما میتوانید با ثبت سفارش در شرکت ما فرایند تولید تا اجرا را به ما بسپارید.

شیشه سکوریت رنگی و سندبلاست شده

این شیشه در رنگ های سفید، برنز ، دودی ، سبز ، آبی و برفی تولید میگردد. همانطور که ذکر کرده شیشه سکوریت همان شیشه خام میباشد که طی فرایندی به شیشه سکوریت تبدیل میشود. برای مثال شیشه برنز خام برای سکوریت شدن به کوره فرستاده میشود. بر روی شیشه سکوریت نیز میتوان طرح های متنوعی را ایجاد کرد.

شیشه چابدار و شیشه سندبلاست دو نوع روش برای طرحدار کردن این نوع شیشه  میباشد. در فرایند چابدار کردن شیشه طرح مورد نظر بر روی شیشه چاپ میگردد. در فرایند سندبلاست کردن، طرح مورد نظر (مات ، راه مات ، لوگو و …) را با استفاده از پاشش شن بر روی شیشه حک میگردد.

چگونه شیشه سکوریت را تشخیص دهیم؟

با توجه به هر یک از روش های زیر می توانید شیشه سکوریت را نسبت به شیشه های دیگر به راحتی تشخیص دهید:

  • مقاومت بالا در برابر ضربه اولین راه تشخیص شیشه سکوریت می باشد.
  • دیدن شیشه با عینک پلارید که تشخیص سکوریت بودن شیشه در این حالت با مشاهده دایره های کوچک و بزرگ انجام می شود.
  • عدم برش و خراشکاری با الماس، شیشه های سکوریت را از دیگر شیشه های معمولی یا خام متمایز خواهد کرد. زاویه دادن به شیشه و نگاه کردن در آن در صورتیکه با زاویه های اندک ( تا 5 درجه ) به شیشه نگاه کنیم حالتی مواج دارد در صورتیکه شیشه خام به این صورت نیست.
  • برای تشخیص شیشه سکوریت تنها کافیست از یک شیشه برنز قهوه ای استفاده کنید. به این صورت که یک تکه برنز قهوه ای را طوری نگه دارید که مانند آینه عمل کرده و انعکاس شیشه سکوریت را داخل آن مشاهده کنید. اگر بر روی شیشه برنز اثرات رنگی به صورت نقاط با قطر حدود 2 تا 5 سانتی متر و با تعداد زیاد مشاهده کردید، نشان دهنده شیشه سکوریت است و در غیر این صورت شیشه ساده است

برند برتر شیشه سکوریت

تولید شیشه نشکن با برند معتبر آذرجام جلوه خاص و اعتبار بیشتری در بین همکاران و مصرف کنندگان را دارد.

چه نکاتی در مورد انتخاب “رنگ شیشه سکوریت” مهم می باشد

نکته بسیار مهم در انتخاب رنگ شیشه ها این می باشد که شیشه های رنگی در هر پارت از تولید دارای طیف رنگی متفاوتی می باشند. درسته که این تفاوت رنگ ها در بعضی مواقع به صورت پرده ای می باشند، اما همین مقدار تفاوت رنگ کافی است که کارفرمایان را متحمل ضرر و زیان های زیادی نماید. بر فرض مثال اگر فروشگاهی با شیشه های رنگی جرا گردیده باشد، در صورت شکسته شدن هر کدام از شیشه ها می بایست کل شیشه ها را تعویض نماید تا شیشه ها یک رنگ نمایش داده شوند. این تعویض شیشه ها، هزینه بسیار سنگینی را متحمل کارفرما می نماید.

این نکته نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد که شیشه های سکوریت شده ی رنگی موج زیادتری را نسبت به شیشه های شفاف از خود نشان می دهند.

سوالات متداول

بزرگترین ابعاد شیشه سکوریت در ایران چه ابعادی می باشد؟

با اینکه در کشور ایران هیچ محدودیتی در تولید شیشه خام نداریم ولی تولید شیشه های سکوریت با محدودیت های خاصی مواجه هستیم. هم اکنون کارخانه آذرجام با داشتن بزرگترین کوره تولید شیشه سکوریت در ایران به ابعاد ۶۰۰*۳۰۰ سانت، توانسته اکثر نیازهای مشتریان عزیز را برآورده نماید. برای اطلاع از قیمت تمامی اندازه ها وارد سایت شوید.

آیا شیشه سکوریت خراب می شود؟

زمانکیه فشار زیادی بر روی شیشه سکوریت وجود داشته باشد، خراب خواهد شد. همچنین وارد شدن ضربات محکم به شیشه سکوریت، مکان هایی که گرمای زیادی داشته باشد نیز موجب خراب شدن شیشه سکوریت خواهد شد. البته در برخی از موارد نصب نشدن به صورت استاندارد و برش های غیر اصولی نیز می تواند باعث خراب شدن این شیشه ها شود.

با کیفیت ترین شیشه سکوریت موجود در ایران چه می باشد؟

تولید شیشه های سکوریت در ایران بر پایه چند نوع شیشه خام می باشد، به ترتیب کیفیت میتوانیم بگوییم: شیشه فلوت، کلییر، سوپر کلییر و کریستال که تمامی این شیشه ها از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

شیشه سکوریت، شیشه ای ایمنی محسوب می شود؟

بله. در زمان فرآیند ساخت، خود شیشه سکوریت 4 الی 5 برابر از شیشه های معمولی قوی تر می شود. همچنین باعث شده در صورت دچار شکسته شدن شیشه سکوریت، تهدید خطری وجود نداشته باشد.

امکان شکستن شیشه سکوریت وجود دارد؟

بله، شیشه سکوریت هم همانند شیشه های استاندارد امکان دارد بشکند. شیشه سکوریت ساخته شده است به شکلی نسبتاً بی ضرر هنگام شکسته شدن (بعضی آن را به عنوان سنگریزه کوچک توصیف می کنند) در مقایسه با شیشه های معمولی شکسته می شوند. اما به طور کلی برای شکسته شدن این شیشه ها نیاز به فشار زیاد، گرمای زیاد و ضربه های بسیار محکم است.

نحوه ساخت شیشه سکوریت به چه شکل است؟

ابتدا شیشه سکوریت را با توجه به اندازه های دلخواهی که مد نظر دارند برش داده و سپس شروع به برطرف کردن نقص های آن میکنند. سپس شیشه ازحرارت 600 درجه سلسیوس عبور داده می شود. عملیات گرمایش با “خاموش شدن” انجام می شود ، یک روش خنک کننده با فشار بالا که در طی آن چند ثانیه شیشه سرد می شود. خنک کننده سطح بیرونی شیشه را سریعتر از مرکز خنک می کند و مرکز را در تنش و سطح خارجی را در فشرده سازی قرار می دهد ، این همان چیزی است که استحکام را به شیشه سکوریت می دهد

منابع:

منبع: شیشه سکوریت برای بالکن

منبع: نصب شیشه سکوریت برای بالکن

منبع: قیمت درب اتوماتیک شیشه ای دست دوم

منبع: قیمت بالکن شیشه ای ریلی تبریز

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email