ست كردن ريموت درب پاركينگ silex

ست كردن ريموت درب پاركينگ silex

برای یادگیری طريقه ست كردن ريموت درب پاركينگ silex حتما این مقاله را تا انتهای مطالعه کنید. همه چیز در خصوص آموزش ست كردن ريموت درب پاركينگ سیماران.

در این مطلب فروشگاه اینترنتی همتا، نحوه لرن کردن ریموت جک پارکینگی سیماران را همراه با فیلم و عکس به صورت کامل تشریح خواهد کرد. این لرنینگ ریموت جک درب اتوماتیک مربوط به بردهای Q70 سیماران می باشد.

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری بیشتر می توانید مقاله آموزش ست كردن ريموت درب پاركينگ شرکت همتا را مطالعه کنید. همچنین برای خرید انواع کرکره برقی با ما تماس بگیرید.

کاربرد ریموت جک پارکینگی

بتدا باید به این مسئله دقت نماییم که تمام مدل از جک پارکینگی تولید داخل و یا وارداتی دارای گیرنده می باشندکه توسط ریموت کنترل مخصوص خود دستور و فرمان میگیرند و باید حتما ابتدا ریموت را برای گیرنده تعریف و یا اضافه نمود و این کار یا در منوی مدار جک پارکینگ انجام می شود و یا توسط یک دکمه که لرن دارد انجام می پذیرد. روش ست کردن باید طبق دستورالعمل شرکت تولید کننده باشد و می توان دکمه های روی کنترل را برای باز شدن تک لنگه و دو لنگه و توقف استفاده نمود.نحوه ست کردن ریموت جک پارکینگ برای هر نمونه برند متفاوت است و روش یکسان ندارد.

پیشنهاد ویژه: ما در فروشگاه همتا به عنوان بهترین مرکز فروش انواع درب اتوماتیک، فروشنده بهترین انواع جک پارکینگ نیز هستیم.  برای استعلام قیمت جک پارکینگ با ما تماس بگیرید.

تفاوت فرکانس ها در انواع مدل مچ کردن ریموت پارکینگ

به جهت برقراری تفاوت و ایمن سازی تردد بسیاری از برندهای ایرانی و وارداتی از ریموت کنترل با نحوه عملکرد هاپینگ و لرنینگ بهره می برند و در ادامه از فرکانس 433،315،898 در پروگرم آن استفاده میکنند.رایج ترین نوع فرکانس 433 می باشد که هم در مدل لرنینگ و هم بلوتوثی موجود است.تفاوت بین فرکانس ها را می توان در محل هایی که به نوعی شلوغی فرکانس نامیده می شود می توان فهمید به این ترتیب که در شلوغی بالا مدل 315 عملکرد بسیار عالی دارد.

پس با توجه به توضیحات بالا و اطلاعات کسب شده به راحتی می توانید ابتدا نوع ریموت مورد نیاز را تشخیص داده و خرید نمایید و سپس به وسیله مدار جک آن را ست نمایید و در فیلم ارائه شده در تنظیمات مدار قسمت رادیو اضافه کردن هر چند عدد ریموت برای ما فراهم است.

 ست كردن ريموت درب پاركينگ

دو روش برای ست كردن ريموت درب پاركينگ وجود دارد :

  • تنظیم ریموت درب پارکینگ و کرکره از طریق کلید لرن بر روی رسیور درب هوشمند
  • ست کردن ریموت از طریق کلیدهای دیپ سویچ

آماده سازی ریموت بلوتوثی

در این مرحله باید ریموت بلوتوثی را آماده کنیم که به این کار اصطلاحاً خام کردن می گویند. معمولاً فرآیند خام کردن ریموت های بلوتوثی به این صورت است که باید دکمه های A و B یا دکمه های قفل و باز کردن را همزمان فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که چراغ بالای ریموت چشمک زن شود.

پس از آن در حالی که هنوز دکمه B (باز کردن) را نگه داشته اید دکمه A (دکمه قفل) را رها کنید و سپس سه بار پشت سر هم دکمه A را فشار دهید تا دوباره چراغ بالای ریموت چشمک بزند. اکنون به همین سادگی ریموت بلوتوثی خام شده است. نشانه خامو شدن ریموت این است که دیگر با فشردن دکمه های آن چراغ ریموت روشن نمی شود.

تعریف ریموت درب پارکینگ

ریموت  درب پارکینگ  جزء مهمترین بخش های  درب  پارکینگ  میباشد  که وظیفه  کنترل  باز و بسته  کردن  جک درب اتوماتیک  را به عهده دارد.

بعد از خام کردن ریموت غیر فابریک باید ریموت اصلی و غیر اصلی را رو به روی هم قرار داد، سپس دکمه های مشابه آن ها را فشار می دهیم و پنج الی ده ثانیه نگه می داریم تا ریموت مچ گردد. برای مثال دکمه های A هر دو ریموت را در حالی که رو به روی هم هستند همزمان فشار می دهیم تا چراغ روی ریموت چند بار آهسته و چند بار سریع چشمک بزند. همین کار را برای دکمه های دیگر ریموت هم به صورت تک تک انجام می دهیم تا ریموت بلوتوثی کاملاً با سیستم جک یا کرکره برقی ست گردد.

در بعضی از ریموت ها آنتن گیرنده در پشت ریموت تعبیه میگردد، بنابراین اگر ریموت ها را در مقابل همدیگر گرفتید و دکمه ها را فشار دادید، اما واکنشی ندیدید باید پشت ریموت ها را به همدیگر چسبانده و سپس دکمه های مشابه را دو به دو همزمان فشار دهید تا فرآیند تنظیم و ست کردن ریموت و  کددهی تکمیل گردد.

چنانچه در هریک از مراحل تعریف، تنظیم و ست کردن ریموت جک درب پارکینگ با مشکل مواجه شدید، کافیست با کارشناسان ما در فروشگاه پی جی در تماس بگیرید.

تعریف ریموت درب پارکینگ از طریق کلیدهای دیپ سویچ

برای ست کردن ریموت جک از طریق کلید دیپ سوئیچ برای مشاهده برد ابتدا ریموت درب کرکره برقی را باز می نماییم و سپس بر روی برد هشت کلید وجود داشته که آن ها را می توانید به سه صورت راست،وسط و چپ قرار دهید. قرار دکمه ها در هر یک از حالت ها به دلخواه می باشدو فرقی ندارد کدام حالت باشد. دقت داشته باشید این کلیدها مانند کد عمل می نمایند، در این مرحله  همانطوری که دکمه ها را بر روی برد قرار دادیم، بر روی برد رسیور نیز اعمال می کنیم تا با هم هماهنگ گردند.

ریکاور نمودن کد پاک شده از Remote

 این احتمال وجود دارد که به صورت اتفاقی کلیدها را بفشارید و ریموت شما به حالت خام در بیاید. در چنین حالتی باید کد های ست شده قبل را ریکاوری کنید. تنها کافیست تمامی کلید ها ( مثلاً A، B، C و D) را به صورت همزمان چند ثانیه نگه دارید.

چگونگی پاک نمودن کدهای سیو شده ریموت درب پارکینگ

اگر بنا به هر دلیلی قصد داشته باشید تا ریموت های ست شده را از حافظه گیرنده درب Remove کنید از این روش کمک بگیرید.

بر روی گیرنده یک کلید به نام learn تعبیه شده است. شما می بایست آن کلید را به مدت ده ثانیه فشار داده و نگه دارید. حال تمامی ریموت های سیو شده از حافظه گیرنده پاک خواهند شد. در حال حاضر شما می توانید ریموت های جدید را با آن تنظیم نمایید.

نحوه ست کردن ریموت درب پارکینگ

با این مقاله می‌خواهیم نحوه ست کردن ریموت درب پارکینگ را به شما آموزش دهیم. این سوال همیشگی تمام کسانی است که درب منزل یا مغازه اتوماتیک دارند و به دلیل نیاز افراد جدید به ریموت کنترل یا حتی در مواردی همچون پایان مهلت قرارداد اجاره، مالکین تمایل دارند ریموت مستاجر قبلی را برای افزایش امنیت حذف کنند.

در فیلم آموزشی زیر نحوه ی کدکردن ریموت و پاک کردن همه‌ی ریموت با بردهای مدارفرمان کرکره های برقی آشنا می‌شویم. فیلم را مشاهده کنید و برای توضیحات بیشتر و مدار فرمان های بیشتر با ما در ادامه ی مقاله همراه باشید.

بسیاری از سیستم های درب اتوماتیک پارکینگی، راهبند ها، کرکره های برقی یا حتی درب های شیشه ای اتوماتیک از نحوه کددهی لرنینگ پشتیبانی می کنند.

نحوه ی تعریف ریموت جک پارکینگی (نصب و مچ کردن سریع)

احتیاط: برق مصرفی بیشتر جک های پارکینگی از نوع 220 ولت می باشد در حین انجام این فرآیند حتما از دستکش استفاده کنید و به هیچ وجه قطعات روی برد مثل ترانس یا رله ها را لمس نکنید پس از اینکه درب جعبه فرمان را باز کردید، بدون اینکه جریان برق دستگاه را قطع کنید، قطعه ای به نام رسیور یا برد جک پارکینگی بر روی مدار را مشاهده خواهید کرد که کددهی ریموت به جک پارکینگی توسط آن صورت خواهد گرفت.

رسیور در بیشتر مدار های فرمان در اطراف نمایشگر قرار دارد و از امتداد آن یک کابل باریک و آزاد به نام آنتن خارج شده است.

بسیاری از برد ها بر روی رسیور یک دکمه فشاری سفید رنگ دارند که با فشردن و نگه داشتن آن دکمه برای چند ثانیه (معمولا ده ثانیه)، تمامی ریموت های لرن (Learn) شده بر روی دستگاه حذف خواهند شد.

بنابراین اگر شما قصد دارید تنها تعدادی ریموت را به دستگاه خود اضافه کنید بایستی این دکمه را برای زمانی حداکثر تا 2 ثانیه نگه دارید و پس از فشردن ، آن را رها کنید.

در این هنگام چراغ آبی رنگی بر روی برد روشن می شود و شما در این لحظه باید یکی از دکمه های ریموت جدید خود را فشار دهید و تا زمانی که چراغ روی مدار خاموش نشده است نگه دارید. این روند را باید برای تک تک ریموت های جدید خود ادامه دهید.

نحوه خام کردن ریموت درب پارکینگ

برای خام کردن ریموت پارکینگ، باید اطلاعات و کد قبلی روی آن را پاک کنید تا ریموت برای کپی کردن آماده شود. اگر در حین کپی کردن ریموت درب پارکینگ نیز دچار خطا شدید، نیاز است که بتوانید اطلاعات اشتباه را از روی آن پاک کنید. خام کردن ریموت درب پارکینگ در سه مرحله کوتاه انجام می‌شود: کلید خاموش و روشن که در ریموت‌ها با نام A و B یا 1و2 نیز شناخته می‌شود، را برای چند ثانیه هم زمان با هم نگه دارید. منتظر بمانید تا چراغ ریموت چشمک زن شود. در این مرحله، ریموت خام شده است.

برای این که از خام شدن ریموت پارکینگ اطمینان حاصل کنید، دکمه‌های آن را فشار دهید. مشاهده خواهید کرد که چراغ ریموت دیگر روشن نخواهد شد. این یعنی می‌توانید اطلاعات جدیدی روی آن کپی کنید.

اگر به هر دلیلی از خام کردن ریموت پارکینگ پشیمان شدید و یا اطلاعات روی ریموت به طور اتفاقی پاک شد، با نگه داشتن دکمه C و D و یا 3و4، می‌توانید اطلاعات پاک شده را بازیابی کنید و ریموت درب را به حالت قبلی باز گردانید. در غیر این صورت، طبق فرآیندی که در ادامه توضیح داده می‌شود به کپی کردن ریموت درب پارکینگ ادامه دهید.

بازگرداندن کد پاک شده از ریموت

گاهی اوقات ممکن است که به صورت اتفاقی دکمه های اصلی ریموت فشرده شوند و ریموت بدون اطلاع شما خام شود، در این شرایط لازم است از روشی استفاده کنید تا کد قبلی ریموت را باز گردانید. برای انجام این کار یک دکمه اصلی مثل A یا B و یک دکمه فرعی مانند C یا D را همزمان نگه دارید تا کد دکمه ها بازگردانی شود.

ست کردن ریموت های کد لرنینگ

برای ست کردن این ریموت ها باید از خود ریسیور استفاده کنید. معمولاً روی رسیور یک دکمه learn یا code وجود دارد که در کنار آن یک چراغ چشمک زن هم تعبیه شده است. برای ست کردن ریموت با سیستم باید دکمه learn رسیور را فشار دهید تا چراغ چشمک زن شود و رسیور در وضعیت شناسایی قرار گیرد. سپس، یکی از دکمه های ریموت را هم فشار دهید تا چراغ روی ریموت هم چشمک زن شود و کد آن در حافظه رسیور ذخیره شود.

پس از این فرمان های صادر شده توسط این ریموت برای رسیور قابل فهم و رمز گشایی خواهد بود. برای ست کردن ریموت های هاپینگ هم فقط باید از خود رسیور استفاده کرد. در روش هاپینگ ارتباط بین رسیور و ریموت بر اساس یک کد ارتباطی برقرار می شود و این کد برخلاف ریموت های کد لرنینگ ثابت نیست. همین مسئله باعث شده است که امنیت ریموت های هاپینگ بالا باشد و امکان کپی برداری سریع از آن ها وجود نداشته باشد.

 نحوه ی لرنینگ ریموت جک پارکینگی سیماران

در این آموزش می توانید بدون نیاز به پشتیبانی و به راحتی و صرف زمان کوتاهی به جک های پارکینگ خود ریموت اضافه یا به اصطلاح لرن کنید یا تنظیمات ریموت خود را تغییر دهید. قابل ذکر است که ریموت های با فرکانس 433 به برد های جک های پارکینگ سیماران قابل اتصال است.

آموزش ست کردن ریموت جک سیماران

در ابتدای باید جعبه مرکز کنترل را باز کرده که همانطور در تصویر مشاهده می کنید برد جک  دیده شود.

در گوشه ی سمت چپ در کنار نمایشگر پنج دکمه مشاهده می کنید:

دکمه 1 برای منوهای جک می باشد و با فشار دادن چند باره آن می توانید منوهای مختلف را مشاهده کنید دکمه 2 جهت زیر مجموعه های این منو ها و جهت ورود به آن ها می باشد و دکمه 3 جهت تایید کردن تنظیمات و به اصلاح save/ok می باشد.

با یکبار فشار دادن دکمه 1 عبارت PA نشان داده می شود که مربوط به تنظیمات موتور می باشد.

با فشردن دوباره دکمه 1 عبارت L2 و با فشردن دوباره عبارت rA نمایش داده می شود که مربوط به تنظیمات ریموت و مورد نظر ما می باشد.

زمانی که منو rA نمایش داده شد به وسیله دکمه 2 وارد زیر مجموعه های rA شوید که با اولین فشردن عبارت r= نمایش داده می شود.

دوباره دکمه 2 را فشار داده تا به منو tC برسید. tC برای باز و بسته کردن درب می باشد.

درین لحظه برای ست کردن ریموت، دکمه ای را که جهت باز و بسته کردن درب مد نظر دارید را نگه داشته تا بین تصویر tC یک نقطه نمایش داده شود( t.C ) البته در صورتی که ریموت خام باشد .اگر ریموت قبلا ست شده باشد بجای(.)یک عدد نمایش داده می شود.

پس از این مرحله دکمه 3 را بر روی برد فشار داده تاsave /ok  گردد و نمایشگر یک عدد را نمایش دهد و دوباره نمایشگر عبارت tC را نمایش می دهد . دوباره دکمه 2 را فشرده و اینبار منو SP نمایش داده می شود که جهت توقف جک یا به اصطلاح stop می باشد.

جهت ست کردن دکمه ای که برای توقف جک مد نظر دارید را نگه داشته تا درون نمایشگر مابین عبارت SP علامت (.) نمایش داده شود.

سپس دکمه 3 یا همان save/ok فشرده تا این دکمه نیز ست گردد. منوی بعد تنظیمات  pd است که جهت حالت پیاده روی جک هست می توانید به همین شیوه این دکمه را نیز ست یا لرن کنید.

لرن کردن ( مچ – معرفی – تنظیم – ست کردن ) ریموت جک پارکینگی فراز سیماران در حالت دولنگه

از روی کنترل باکس جک برقی فراز S و P سیماران دو بار دکمه A را میزنیم، سپس دو بار دکمه B را از روی دستگاه مرکزی میزنیم. سپس کلید اول ریموت را نگه می داریم و همزمان دکمه سوم C روی برد کنترل را فشار میدهیم تا صدای تیک تیکی از برد به نشانه ست شدن ریموت بشنویم. برای رفتن به حالت عادی دکمه A روی دستگاه مرکزی را چند با فشار می دهیم تا دو خط کنار یکدیگر قرار گیرند.

لرن کردن ( مچ – معرفی – تنظیم – ست کردن ) ریموت جک پارکینگی فراز S و P سیماران در حالت تک لنگه

از روی برد اصلی جک پارکینگی فراز S و P سیماران دو بار دکمه A را میزنیم، سپس سه بار دکمه B را از روی برد میزنیم. درادامه  یکی از دکمه های ریموت را فشار می دهیم و نگه می داریم و همزمان دکمه سوم یا C روی برد کنترل را فشار میدهیم تا صدای تیک تیکی از برد به نشانه مچ شدن ریموت بشنویم. برای رفتن به حالت عادی دکمه A روی دستگاه مرکزی را چند با فشار می دهیم تا دو خط کنار یکدیگر قرار گیرند.

تنظیم ریموت درب پارکینگ

نحوه تنظیم، تعریف و ست کردن ریموت جک درب پارکینگ را در این مقاله خواهید آموخت. چگونه ریموت پارکینگ را تنظیم وکپی کنیم. روش ست و مچ كردن ريموت در. این سوال همیشگی کسانی است که درب منزل یا مغازه اتوماتیک دارند و به دلیل نیاز افراد جدید به ریموت کنترل یا حتی در مواردی همچون پایان مهلت قرارداد اجاره ی مستاجران ، مالکان تمایل دارند ریموت کترل مستاجر قبلی را برای افزایش امنیت ساختمان حذف کنند. در این مقاله آموزش و نحوه ی تنظیم و کد کردن و ست كردن ريموت درب پاركينگ و همچنین پاک کردن همه ی ریموت ها بیان میشود. و در ادامه از طریق فیلم میتوانید این امر را به اسانی فرا بگیرید.

نحوه ی کد دهی ریموت کرکره برقی (بتا , هیوت و …)

برای کد دهی ریموت جدید به کرکره برقی هم مشابه جک پارکینگی باید عمل کرد به این صورت که ابتدا با استفاده از نردبان در محلی کنار برد فرمان کرکره خود بروید.

آموزش کد کردن ریموت موتور ساید کرکره برقی

اگر کرکره برقی شما از نوع موتور ساید است ، ابتدا بایستی از داخل کاور ضد آب موتور، مدار فرمان یا برد را بیرون آورید. پس از خارج کردن مدار، در حالتی که فیش سوکتی موتور به مدار متصل است باید به دنبال یک سوراخ یا یک دکمه فشاری اطراف قاب مدار بگردید که داخل یک فرورفتگی وجود دارد.

اگر سوراخ مشاهده کردید کافی است با یک سوزن، مغزی یک خودکار یا سر خود آنتن را داخل آن سوراخ کنید و همانند آموزش کد دهی جک پارکینگی ، با فشردن آن حداکثر تا 2 ثانیه مدار را آماده لرن کردن کنید.

آموزش کد کردن ریموت موتور توبلار کرکره برقی (tubular)

اگر کرکره برقی شما از نوع توبلار است و هیچگونه موتور خارجی یا کاوری ندارد، بایستی همانند جک پارکینگی درب برد آن را باز کنید.

همان طور که در تصویر می بینید 2 دکمه روی برد به نام LRN و Time وجود دارد. نحوه کددهی برد موتور توبلار هم همانند جک های پارکینگی است و برای اضافه کردن ریموت کافی است همان دکمه LRN را برای حداکثر زمان 2 ثانیه فشار دهید و پس از آن دکمه ای از ریموت جدید را بفشارید.

نحوه تعریف ریموت روی موتور ساید UPS دار (بکاپ و باتری)

همانطور که در عکس زیر مشخص است مطابق نقشه ی زیر ابتدا دکمه ی بالا و پایین روی مدار فرمان موتور ساید یو پی اس دار را نگه داشته و بعد صدای بوق آن را رها کرده و سپس دکمه های ریموت رو یکی یکی جدا گانه میزنیم تا مجدد صدای بوق را بشنویم. آنگاه ریموت ما با دستگاه تعریف شده است.

نحوه حذف و پاک کردن تمام ریموت ها پارکینگ (کرکره یا جک پارکینگی)

اگر هم تصمیم دارید تمام ریموت ها را حذف کنید، مطابق فیلم بالا برای اکثر بردها اینگونه است که دکمه LRN را باید ده ثانیه نگه دارید تا تمامی ریموت ها از روی مدار حذف شوند.

لازم به ذکر این کلیه توضیحاتی که داده شد صرفا برای مدار فرمان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که از استاندارد لرنینگ کد استفاده می کنند و روی برد مدار فرمان ها دکمه ی لرن وجود دارد. بسیاری از مدار های فرمان مثل جک های پارکینگی بی اف تی ، پروتکو ، وی 2 کالیپسو و…. از استاندارد اختصاصی خود استفاده می کنند و نحوه پاک کردن و کد دهی ریموت ها متفاوت هستند.

برای اینگونه بردها کافی است دفترچه ی آن ها را مطالعه کرده یا در بخش نظرات از ما بپرسید.

فیلم آموزش نحوه ی تعریف (مچ کردن) و خام کردن ریموت بلوتوثی

ریموت های بلوتوثی کار را آسان کرده و دیگر نیاز به رفتن به محل برد برای تعریف ریموت نیست، و از روی برد قبلی می توان ریموت جدید را اگر از نوع بلوتوثی باشد، مشابه فیلم زیر ریموت به ریموت کپی کرد.

روش خام کردن ریموت بلوتوثی نیز در فیلم کامل توضیح داده داده است. ریموت های بلوتوثی یا قابل کپی کار را برای تعریف و حذف ریموت راحت کرده و کافی است تا با روشی که در ویدئو پایین که توسط تیم بی ام اس کالا تهیه شده است روش مچ کردن و خام کردن را خودتان انجام دهید.

در این روش که تنها روی ریموت های بلوتوثی قابل اجرا هستش دیگر نیازی به رفتن پای برد نیست و از هر محلی تنها با داشتن یکی از ریموت های قبلی که روی دستگاه مچ هست، میتونید ریموت جدید را نیز با دستگاه مچ کنید.

ريست كردن ريموت پاركينگ

ريست كردن ريموت پاركينگ یکی از کارهایی می باشد که همانند ست کردن آن نیازمند دانش کافی در زمینه ی نوع ریموت پارکینگ می باشد، ریست کردن یا همان به اصطلاح خام کردن ریموت پارکینگ زمانی لازم است که ریموت گم شده و یا درب پارکینگ تعویض شده یاشد.

برای ريست كردن ريموت پاركينگ، 2 دکمه اصلی ریموت (1/2 یا A/B) را برای مدتی (20 الی 30 ثانیه) نگه داشته تا LED روی ریموت شروع به چشمک زدن کند. در این صورت ریموت خام شده و آماده کپی شدن است.

ست كردن ريموت درب پاركينگ محک

برای ست كردن ريموت درب پاركينگ محک مراحل زیر را طی کنید:

در حالی که درب کاملا بسته است دکمه منو ( menu ) را فشار دهید. با استفاده از دکمه UP بخش rL را انتخاب کنید. دوباره دکمه منو را دربین دکمه های ریموت درب پارکینگ ( menu ) را فشار دهید. پیغام yn نمایش داده می شود برای تایید دکمه UP را فشار دهید در صورت انصراف دکمه Down را فشار دهید. در صورت تایید، پیغام rL به مدت ۱۰ ثانیه به صورت چشمک زن در می آید و اماده ی ست شدن قرار میگیرد.

ست كردن ريموت درب پاركينگ میلان

میتوان گفت ريموت درب پاركينگ میلان یکی از مدل های ریموت پارکینگ می باشد که ساخت ایران بوده و برای ست کردن آن میتوانید به دو روش اقدام نمایید، این دو روش عبارت اند از:

ست كردن ريموت درب پاركينگ میلان از طریق کلید لرن بر روی رسیور درب هوشمند ست كردن ريموت درب پاركينگ میلان از طریق کلیدهای دیپ سویچ

برای ست کردن ریموت پارکینگ از نوع دیپ سویچ دو راه دارید، اولین راه ست كردن ريموت درب پاركينگ از روی یک ریموت دیگر می باشد ، برای این کار کافی است که هر دو ریموت را با استفاده از یک پیچ گوشتی باز کنید، سوئیچ های ریموت جدید را دقیقا همانند سوئیچ های ریموت قدیمی قرار دهید. توجه داشته باشید که باید هم فرکانس ریموت ها و هم تعداد سوئیچ ها با هم برابر باشند.

ست كردن ريموت درب پاركينگ life

برای ست كردن ريموت درب پاركينگ life، ابتدا کلید F1 روی دستگاه مرکزی را یک مرتبه فشار می دهیم تا چراغ قرمز SX روی دستگاه مرکزی شروع به چشمک زدن کند. حال دکمه A ریموت را فشار داده تا چراغ سبز SX چشمک بزند. برای خروج از منو ۲ بار دکمه F1 را می زنیم.

ست كردن ريموت درب پاركينگ سوزوکی

برای ست كردن ريموت درب پاركينگ سوزوکی و تنظیم ریموت درب پارکینگ، ریموت جدید و درب رسیور خود را باز کنید و سوئیچ های ریموت جدید را در همان حالت سوئیچ های روی رسیور قرار دهید. در اینجا حتما باید توجه کنید که فرکانس و تعداد سوئیچ های ریموت با رسیور یکسان باشد.

ست كردن ريموت درب پاركينگ تابا

نحوه ی ست كردن ريموت درب پاركينگ تابا همانند تنظیم ریموت درب پارکینگ بتا می باشد، همانطور که در رابطه با طریقه ی ست کردن درب پارکینگ بتا گفته شد با استفاده از کد لرن میتوانید اقدام به ست كردن ريموت درب پاركينگ تابا نمایید.

ست كردن ريموت درب پاركينگ یوتاب

یکی از بهترین نوع در انواع برند های تولید کننده ی ریموت پارکینگ، ریموت درب پارکینگ یوتاب می باشد، از آنجا که این نوع درب کرکره ای دارای سنسور چشمی می باشد میتوان گفت یکی از محبوبترین نوع ریموت درب پارکینگ نیز به شمار می آید، ست كردن ريموت درب پاركينگ یوتاب به راحتی و تنها با انجام چند مرحله ساده امکان پذیر می باشد. مراحل ست كردن ريموت درب پاركينگ یوتاب و طريقه ست كردن ريموت با درب پاركينگ به صورت ذیل می باشد:

دکمه های A و B یا دکمه های قفل و باز کردن را همزمان فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که چراغ بالای ریموت چشمک زن شود.

پس از آن در حالی که هنوز دکمه B (باز کردن) را نگه داشته اید دکمه A (دکمه قفل) را رها کنید و سپس سه بار پشت سر هم دکمه A را فشار دهید تا دوباره چراغ بالای ریموت چشمک بزند.

اگر به دنبال خرید موتور کرکره برقی هستید و یا سوالی در رابطه با قیمت موتور کرکره برقی دارید، پیشنهاد میکنیم در واتساپ با مشاوران ما به صورت انلاین در ارتباط باشید.

ست كردن ريموت درب پاركينگ قدیمی

از آنجا که بسیاری از درب های پارکینگ قدیمی به صورت اتوماتیک نبوده و همواره به صورت سنتی و با دست افراد در جهت بالا و پایین بردن آن اقدام کرده اند، میتوان گفت ریموت نیز برای این نوع درب پارکینگ مورد استفاده قرار نمیگیرد. امروزه تمامی درب پارکینگ ها به صورت کرکره ای و اتوماتیک می باشند.

لازم به ذکر است چنانچه از درب پارکینگ اتوماتیک اما از نوع قدیمی استفاده می نمایید میتوانید به راحتی اقدام به ست کردن ریموت آن کنید، برای ست کردن ریموت پارکینگ قدیمی مراحل زیر را انجام دهید.

در ابتدای کار کلید قفل و باز ریموت خریداری شده را به مدت ۲۵ تا ۳۰ ثانیه فشار دهید تا چشمک زن نشان داده شود. پس از آن ریموت خریداری شده خام می باشد و برای کپی کردن و کددهی آماده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لوازم کرکره برقی کلیک کنید. توجه: قبل از اقدام به خرید کرکره برقی حتما اطلاعات لازم را در زمینه ی قفل کرکره برقی به منظور حفظ امنیت کرکره برقی داشته باشید.

ست كردن ريموت درب پاركينگ کوچی

برای ست كردن ريموت درب پاركينگ کوچی، دکمه شماره 4 یا RF LERN دو ثانیه نگه داشته تا چراغ آبی روی رسیور روشن شود سپس دکمه سمت چپ ریموت را بمدت 7 ثانیه نگه دارید سپس 10 ثانیه صبر کنید تا چراغ آبی رنگ روی برد خاموش شود.

طريقه ست كردن ريموت درب پاركينگ بتا

طريقه ست كردن ريموت درب پاركينگ بتا به صورت می باشد که ابتدا باید فرکانس کاری درب پارکینگ اتوماتیک خود را مشخص نمایید. بعد از مشخص نموندن فرکانس مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا ریموتی با فرکانس مشابه ریموت قبلی خود خریداری فرمایید. دکمه لرن را بر روی برد کنترل پیدا کنید. دکمه لرن را یک بار بصورت سریع بدون نگه داشتن فشار دهید. چراغ کوچک روی برد شروع به چشمک زدن میکند، همزمان با آن دکمه A روی برد را نگه دارید. چراغ کوچک روی برد شروع به چشمک سریع زدن میکند

در این مرحله متوجه میشویم که ریموت درب پارکینگ بتا ست شده است.

ست كردن ريموت درب پاركينگ v2

برای آن که بخواهید اقدام به ست کردن ریموت درب پارکینگ v2 نمایید ابتدا باید روی کنترل بردهای v2 مانند city1 شما باید از گیرنده 433 مگاهرتز mr2 ساخت کارخانه v2 استفاده نمایید.

اولین مرحله برای ست كردن ريموت درب پاركينگ v2 نصب برد mr2 می باشد، اول از همه برد گیرنده mr2 را بر روی برد city1 نصب نمایید، این برد بصورت یک اسلت مجزا بر روی بردv2 سوار می شود. پس از نصب اسلت mr2 بر روی برد city1 از کارخانه v2، شما بایستی دکمه p1 که بر روی کاور طوسی رنگ گیرنده قراردارد کلیک نمایید تا چراغ LED زیر کاور روشن شود و پس از چند ثانیه شروع به چشمک زدن کند.

پس از اینکه با تعداد چشمک زدن LED روی گیرنده ریموت V2 ، آشنا شدید حال برای کد دادن ریموت کار بسیار ساده ای در پیش دارید فقط کافی است در حین چشمک زدن LED، دکمه ای از ریموت را که می خواهید کد بگیرد یک ثانیه فشار دهید تا چراغ ثابت شود، پس از خاموش شدن LED ریموت شما بر روی گیرنده کد گرفته است و از این طریق می توانید به برد CITY1 فرمان ارسال کنید.

ست كردن ريموت درب پاركينگ bft

برای ست كردن ريموت درب پاركينگ bft برروی ریموت bft دیگر باید مراحل زیر را طی کنید:

قبل از اقدام به تعمیر کرکره برقی پارکینگ ابتدا باید دکمه اول ریموت خام را 3 بار فشار دهید تا چراغ ریموت چشمک بزند، سپس دکمه ی اول ریموت اصلی را نگه دارید تا کد ریموت اصلی به ریموت خام منتقل شود. در آخر چراغ ریموت خام مدتی ثابت خواهد شد، در این صورت ریموت به درستی ست شده است.

ست كردن ريموت درب پاركينگ silex

ریموت دزدگیر سایلکس در دزدگیر سیمکارتی مدل SG7 , SG8 تنها از طریق ورود به منوی دستگاه امکان پذیر میباشد. برای ست كردن ريموت درب پاركينگ silex بعد از ورود به منوی :Setup Remote زیر منوی Add remote را انتخاب کرده و به ترتیب مراحل زیر را طی میکنیم:

در این منو ابتدا شماره ریموت را در قسمت چشمکزن وارد کرده و کلید ENTER را فشار دهید.اگر قبلا ریموتی با این شماره سریال در سیستم ذخیره شده باشد عبارت Added Already ظاهر میشود. در غیر این صورت عبارت Key Remote Press ظاهرمی شود.

با فشردن یکی از کلیدهای ریموت عبارت Remote New روی صفحه نمایشگر ظاهر میشود و ریموت کد گرفته. در ادامه با وارد کردن اعداد 1 تا 4 از روی صفحه کلید دستگاه میتوانید کلیدهای ریموت را فعال یا غیر فعال کرده و بدین ترتیب سطح دسترسی کاربران ریموتی را تعریف کنید.

تست ریموت درب پارکینگ

با توجه به گفته های بالا و نوشته هایی که در رابطه با کرکره برقی در مقاله ی کرکره برقی قرار داده ایم، شما میتوانید به روش های متعددی اقدام به تست ریموت درب پارکینگ نمایید، برای تست ریموت درب پارکینگ ابتدا باطری آن را مورد بررسی قرار دهید، از انجا که باتری در ریموت کرکره برقی و درب پارکینگ مهمترین بخش آن به شمار می اید در صورت بروز هر گونه خطا در آن و یا تمام شدن آن، ریموت درب پارکینگ از کار خواهد افتاد.

همچنین برای تغییر کد ریموت درب پارکینگ متناسب با ریموت انتخابی خودتان، ابتدا باید به رسیور دسترسی داشته باشید، برای تغییر کد ریموت درب پارکینگ درب برد را باز کنید و دکمه‌ی Lern یا Code را پیدا کنید. سپس به مدت ۲ ثانیه همان دکمه را فشار دهید. بلافاصله پس از اینکه دکمه Lern را فشار دهید، در داخل برد یک چراغ LED کوچک روشن می‌شود. روشن شدن چراغ در داخل برد، اعلام آمادگی ریموت برای تغییر کد است. بنابراین به محض اینکه چراغ روشن شد، کلید A بر روی ریموت را فشار دهید و آن را به مدت ۲ ثانیه نگه دارید. پس از انجام این کار، چراغ روشن برد شروع به چشمک زدن خواهد کرد.

کپی کردن ریموت درب پارکینگ

شاید برای ما اتفاق افتاده باشد که بخواهیم یک کپی از ریموت درب پارکینگ، مغازه یا سایر ریموت‌ها داشته باشیم.در زیر آموزشی مبنی بر کپی کردن ریموت آورده شده است.فقط توجه به نکات زیر مهم است:

1-کپی کردن ریموت به این شکل برای ریموت‌ لرنینگ یا ریموت بلوتوثی با فرکانس‌های 433 و 315 مگاهرتز امکان پذیر است.

2-توجه کنید که فرکانس‌های هر 2 ریموت یکسان باشند.

3-در صورت تفاوت ریموت شما با ریموت در کلیپ، برای پاک کردن کد، دکمه های 1 و 2 یا A و B را همزمان نگه دارید.و برای بازگردانی کد پاک شده، دکمه های 3 و 4 یا A و B را همزمان نگه دارید.

سوالات متداول در خصوص ست کردن ریموت پارکینگ

نحوه ی ست کردن یا کد کردن ریموت درب پارکینگ بتا یا درپا چگونه است؟

جهت تعریف و کد کردن ریموت مشابه فیلم، ابتدا باید دکمه ی لرن را نیم ثانیه نگه داشته و سپس رها کرده و بعد دکمه ی ریموت را به مدت سه ثانیه تا چشمک زن شدن ال ای دی نگه داریم.

نحوه ی خام کردن ریموت چگونه است؟

تنها ریموت هایی خام می شود که بلوتوثی باشند. دقت کنید ریموت های لرنی تنها از روی برد قابل پاک شدن هستند.

نحوه ی ست کردن ریموت درب پارکینگ سیماران چگونه است؟

برای کد کردن ریموت با جک پارکینگی سیماران باید ابتدا وارد تنظیمات شوید.با زدن دکمه ی آ انگلیسی(A) به (آر آ) برسید (rA) و سپس دوباردکمه (بی) B را زده تا به (تی سی) tC برسید حال با نگه داشتن دکمه ی ریموت، دکمه ی (سی) مرکز کنترل سیماران را میزنیم و پس از کد شدن با زدن متوالی دکمه ی A (آ) به دو خط میرسیم و ریموت ما تعریف شده هستش.

نحوه ی کد دادن به جک پارکینگی ایتالیایی bft؟

ابتدا دوبار اوکی را میزنیم سپس دوبار منفی، حالا دو دکمه ریموت اصلی بی اف تی را همزمان نگه داشته تا روی صفحه ریلیز نمایش داده شود.حال با زدن هر دکمه از ریموت همان با دستگاه کد می شود. تنها ریموت های قابل تعریف با جک پارکینگی bft  فقط خود ریموتهای اصلی بی اف تی یا اسکار طرح بی اف تی است.

چگونه تشخیص دهیم که ریموت غیر فابریک روی سیستم ما ست می شود؟

بیشتر جک های پارکینگی از ریموت های فابریک خود استفاده می کنند و امکان ست کردن ریموت غیر فابریک بر روی آن ها وجود ندارد. در این مواقع نصاب ها روی مدار کنترل این درب ها یک رسیور نصب می کنند تا ریموت های غیر فابریک روی رسیور ست شوند. برای این که متوجه شوید که آیا ریموت غیر فابریک روی کرکره برقی یا جک پارکینگی شما هم ست می شود دو راه وجود دارد.

اولین راه این است که به ظاهر ریموت های قبلی نگاه کنید و ببینید که آیا دارای چهار دکمه است و ظاهر آن شبیه به ریموت های زیر است یا خیر. اگر ظاهر آن ها شبیه به این ریموت ها باشد به احتمال زیاد ریموت غیر فابریک هم روی سیستم شما ست می شود.

دومین راه این است که جعبه مدار کنترل را باز کنید. اگر روی برد یک قطعه مستطیل یا مربعی شکل نصب شده بود این همان رسیور است که روی مدار کنترل شما نصب شده است و در نتیجه شما می توانید ریموت های غیر فابریک را روی آن ست کنید.

منابع:

منبع: ست کردن ریموت سیماران

منبع: علت کار نکردن ریموت کرکره برقی

منبع: علت خام نشدن ریموت کرکره برقی

منبع: تنظیم ریموت درب پارکینگ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email