درب کرکره ای پارکینگ قیمت

درب کرکره ای پارکینگ قیمت

قیمت درب کرکره ای پارکینگ

اگر به دنبال استعلام قیمت درب کرکره ای پارکینگ هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. راهنمایی کامل خرید درب برقی پارکینگ.

پیشنهاد ویژ: برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت کرکره برقی، همین حالا با بهترین فروشگاه درب کرکره ای پارکینگ در تهران تماس بگیرید. 02155449212 و 09122552119

قیمت درب کرکره ای پارکینگ
قیمت درب کرکره ای پارکینگ

درب برقی چیست

درب  برقی در واقع به یکی از انواع مختلف در گفته می شود که به شیوه‌ای مدرن، مختص محل مورد نظر ساخته می‌شود. کرکره برقی، در محل‌های زیادی مانند درب پارکینگ، پنجره و… می‌تواند کاربرد داشته باشد. ساختار کرکره برقی به گونه‌ای است که استفاده و کارایی آن را بسیار راحت می‌کند. گفتنی است که کرکره‌های برقی که امروزه در دسترس ما است، در گذشته، به صورت کرکره‌های دستی آهنی ساخته می‌شد. کرکره‌های دستی آهنی، به مرور زمان با توجه به نیاز‌های مختلف تغییر کرده تا به شکل کرکره‌های برقی امروزه درآمده است. کرکره برقی‌ که امروز در دسترس است، به خوبی می‌تواند مانع ورود سارقین و متجاوزین به داخل ساختمان، مغازه و… شود.

کرکره برقی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای موتور‌ی است که آن را به سمت بالا و یا پایین حرکت می‌دهد. انرژی مورد نیاز موتور کرکره برقی، از نیروی الکتریسیته و یا انرژی خورشیدی تامین می‌شود. کرکره برقی، امروزه با استفاده از فلز آلومینیوم ساخته می‌شود بنابراین قابلیت رنگ پذیری نیز دارد و این دلیلی است که بر محبوبیت آن افزوده است. همچنین جالب است بدانید، می‌توانید تنظیمات مربوط به کرکره برقی را به گونه‌ای تنظیم کنید که در زمان دلخواه باز و یا بسته شود.

کرکره برقی پارکینگ

استفاده از درب کرکره ای برای پارکینگهای ساختمان هر روز در حال افزایش است، اما نکته مهم در استفاده از کرکره اتوماتیک برای پارکینگ این مورد است که موتوری برای پارکینگ استفاده شود تا پاسخگوی تردد ساختمان باشد. به طور مثال اگر ساختمانی با تردد بالای 4 واحد می خواهد از کرکره برقی برای طول عرض حتی زیر 10 متر مربع استفاده کند می بایست از موتور کرکره اتوماتیک ساید استفاده نماید. در ترددهای بالاتر و عرض های بیشتر می بایست از موتور ساید پر قدرت و سیم پیچ مس استفاده نمود تا تردد بالا باعث از کار افتادن موتور نگردد.

دغدغه دیگر ساختمانهای مسکونی کم صدا بودن تیغه کرکره می باشد که می توان از تیغه های آلومینیوم قوص دار کم صدا با یک اجرا دقیق و صحیح بهره برد و برای ساختمانهایی که خیلی حساس هستند از تیغه های بی صدا غضروفدار استفاده کرد. این گونه تیغه ها به گونه ای

 طراحی شده اند که بین دو تیغه یک لایه پلاستیک نرم غضروف مانند قرار گرفته تا مانع از استهکاک و ایجاد صدا گردد.

پیشنهاد ویژه: برای استعلام قیمت ریموت کرکره برقی و همچنین برای ست كردن ريموت درب پاركينگ وارد وب سایت فروشگاه همتا شوید. 02155449212 و 09122552119

کاربردهای کرکره برقی پارکینگ
کاربردهای کرکره برقی پارکینگ

کاربردهای کرکره برقی پارکینگ

امروزه با توجه به فراگیر شدن انواع درب اتوماتیک پارکینگ ، بسیاری از ساختمانها روی به استفاده از کرکره برقی بعنوان درب برقی پارکینگ آورده اند. کرکره برقی درب پارکینگ را در سه فاز می توانیم مورد بررسی قرار دهیم:

  • درب کرکره ای پارکینگ ساختمان در حال ساخت
  • تعویض درب فعلی پارکینگ با کرکره برقی
  • درب دوم زیر پایلوت ساختمان های شمالی

معمولاً کرکره برقی یا برای درب ورودی اصلی پارکینگ و یا برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به پارکینگ بعد از درب اصلی به عنوان درب دوم ( درب پیلوت ) نصب می شود. باید توجه داشت که کرکره برقی چه به عنوان درب اصلی پارکینگ و چه بعنوان درب دوم  و یا درب بعد از رمپ نصب شود نحوه ی اجرا و نوع موتور و تیغه آن تفاوتی ندارد.

حتماً باید در ساخت درب کرکره ای پارکینگ نکات ریز فنی مورد توجه قرار گیرد و در صورت امکان به رنگهای غیر سفید ساخته شود تا اینکه با نمای ساختمان هماهنگی بیشتری داشته باشد. در زیر توضیحاتی مختصر در مورد چگونگی انتخاب کرکره برقی پارکینگ تقدیم حضورتان خواهد شد.

مزیت کرکره برقی به درب آهنی پارکینگ چسیت؟

  • اجرای سریع ، ارزان و تنوع بالای طرح و رنگ درب کرکره ای
  • عدم ورود سرما به داخل پایلوت و راه پله ساختمان های شمالی
  • عدم مزاحمت برای تردد خودروها و زاویه بازشوی زیاد در بعضی ساختمانها نیاز دارند
  • نصب کرکره برقی برای درب هایی که امکان نصب جک پارکینگی ندارند

پیشنهاد ویژه: برای خرید درب اتوماتیک و دریافت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید.

اجرای سریع ، ارزان و تنوع بالای طرح و رنگ درب کرکره ای

برای ساختمانهای در حال ساخت اگر بخواهیم درب آهنی بسازیم ، آنرا رنگ آمیزی کنیم و سپس جک پارکینگی نصب نماییم هزینه ای تقریباً 2 برابر نصب کرکره برقی خواهد داشت. همچنین امروزه با توجه به طرح ها و رنگ های بسیار متنوع کرکره های برقی نه تنها با نصب کرکره برقی نمای ساختمان زشت نمی شود بلکه می توانیم درب بسیار هماهنگی با نما نصب نماییم. لذا بسیاری از سازندگان ساختمان روی به استفاده از کرکره برقی به عنوان درب پارکینگ آورده اند.

عدم ورود سرما به داخل پایلوت و راه پله ساختمان های شمالی

در ساختمانهای شمالی ، علاوه بر جنبه ایمنی و ضد سرقت نمودن فضای پارکینگ مزیت دیگر درب کرکره ای پیلوت ، جلوگیری از تبادل حرارتی شدید و سرد شدن کف واحد های طبقه اول در فصل زمستان می باشد.

عدم مزاحمت برای تردد خودروها و زاویه بازشوی زیاد در بعضی ساختمانها نیاز دارند

درب با زاویه بیش از 120 درجه باز شود تا تردد خودروها تسهیل شود. همچنین در بعضی از ساختمانها زمانی که درب باز می شود خود درب جلوی تردد یکی از پارکینگها را می گیرد و مجبورند یک خودرو کمتر در پارکینگ قرار دهند. راه حل این مشکلات چیزی نیست بجز درب کرکره ای پارکینگ.

نصب کرکره برقی برای درب هایی که امکان نصب جک پارکینگی ندارند

همچنین بسیاری از ساختمانهایی که درب تک لنگه و یا دولنگه دارند ، با توجه به نزدیک بودن ستون به درب آنها قابلیت نصب جک درب پارکینگ را ندارند.در بعضی ساختمانها نیز درب به مرور زنگ زده ، پوسیده و یا تاب برداشته و ارزش تعمیرات جهت نصب جک ریموت دار پارکینگ را ندارد.

توجه داشته باشید که جهت نصب کرکره برقی بجای درب قدیمی، نیازی به فک و جداسازی چهارچوب درب از دیوار نیست. بلکه در این موارد فقط درب از لولا خارج می شود، لولاها بریده می شوند و سپس روی همان چهارچوب موجود پروفیل ها و شاسی کرکره برقی نصب می گردد و با کمترین هزینه و حجم تخریب دیوارها و در کوتاه ترین زمان ، کرکره برقی نصب می شود. اطلاعات بیشتر درباره نصب کرکره بجای درب آهنی قدیمی

معایب کرکره برقی ریموت کنترلی

هزینه‌ی بالا: کرکره برقی به تبع کارایی بالا و مزایای بسیاری که دارد، از هزینه‌ی زیادی نیز برخوردار است. همچنین کرکره ریموت کنترلی نیاز به بررسی‌ها و مراقبت‌های دوره‌ای دارد که آن‌ها نیز هزینه بر خواهند بود.

نیاز به افراد متخصص در هنگام بروز مشکل: در صورت بروز هر گونه مشکل در مورد بالا و پایین رفتن تیغه کرکره ریموت کنترلی، باید گفت که هیچ کاری از دست افراد عادی بر نمی‌آید و نیاز به کمک مهارت افراد متخصص خواهیم داشت.

همان طور که در طی مطلب گفتیم، کرکره ریموت کنترلی در واقع درب‌هایی با کاربرد و مزایای بالا هستند که به همین دلیل دارای طرفداران زیادی هستند. کرکره ریموت کنترلی در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود که با توجه به نیاز می‌توان نوع مناسب را انتخاب و استفاده نمود. در نهایت موضوع مهمی که وجود دارد قیمت بالای این کرکره‌ها است، که البته در مقابل مزایا و کاربردی که دارند، نسبتا قیمت مناسبی است.

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد برای مغازه و … نیاز به کرکره برقی دارید، قطعاً تا به انتها با ما باشید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. همان‌طور که همه می‌دانیم این روزها کرکره برقی‌ها به عضو اصلی و جدا نشدنی زندگی ما تبدیل شدند و برای همه مورداستفاده خواهد بود.

چرا باید از درب برقی پارکینگ استفاده کنیم؟

  • امنیت بالا – محافظت از دیوار به دیوار برای دهانه های کوچک تا بزرگ
  • غلتک رو به پایین برای حرکت آسان اقتصادی
  • کم هزینه استفاده آسان عایق صدا و حرارت برای جلوگیری از اتلاف انرژی
  • مناسب برای مصارف صنعتی و تجاری برای درها و پنجره ها
  • ساخته شده از فولاد گالوانیزه و ضد آب و هوا و ضد زنگ
  • •           از درها و پنجره ها در مقابل فضای باز محافظت می کند
  • ایده آل برای فروشگاه ها ، انبارها و املاک تجاری و کارخانه ها
  • نصب و راه اندازی سریع و کارآمد بدون مشکل توسط تیم های مجرب
انواع کرکره درب پارکینگ
انواع کرکره درب پارکینگ

انواع کرکره درب پارکینگ

  • درب کرکره مکانیکی پارکینگ

درب کرکره مکانیکی پارکینگ

معمولا انواع کرکره هایی که معمولا برای درب گاراژ نیز استفاده می شود، از جنس فولاد روکش شده ساخته می شود که از جهت بالا و پایین می چرخد. در این نوع درب از یک کلید ساده برای قفل یا باز کردن آن استفاده می شود. این کرکره دارای دسته ای است که به وسیله  آن کرکره بالا یا پایین کشیده می شود.

مزایای درب کرکره مکانیکی پارکینگ

این نوع کرکره برای افرادی که دارای بودجه کم می باشند، گزینه خوبی است نیاز به نگهداری خاصی ندارد. تنها باید در برخی موارد لولاها را گاه و بیگاه چک و تمیز کنید.

کرکره درب پارکینگ اتوماتیک

امروزه کرکره درب پارکینگ اتوماتیک ، جایگزین کرکره مکانیکی شده است . این کرکره با اتصال موتور کوچکی کار می کند که عملکرد درب را کنترل می کند. موتور توسط یک ریموت کنترل ساده که رمزگذاری شده است فعال می شود به صورتی که تنها درب را چند لحظه باز می کند. این کد رمزگذاری شده بدین منظور است  که شخص دیگری با ریموت درب قادر به باز کردن  درب نمی باشد. بنابراین دیگر لازم نیست نگران امنیت باشید.

یک دیگر از ویژگی های شاخص  ایمنی اضافی برای این نوع کرکره ها مجهز بودن به سیستم ایمنی است که از نوعی پرتوی الکترونیکی استفاده می کند. بدین معنی که در برابر عبور هر شی یا موجود زنده ای حساس است با عبور آن ، پرتویی را منعکس می کند تا دوباره باز شود ، به طوری که درب به روی کودکان، حیوانات اهلی ، دوچرخه یا هر چیز دیگری که ممکن است در آن باشد بسته نخواهد شد.

انتخاب کرکره برقی درب پارکینگ

جهت انتخاب کرکره برقی درب پارکینگ باید به سه مورد توجه داشته باشیم:

  1. ابعاد کرکره برقی و انتخاب تیغه مناسب از نظر ساختار فنی، کم صدا بودن تیغه کرکره و همچنین از نظر زیبایی کرکره پارکینگ
  2. تعداد خودرویی که از کرکره برقی تردد می کنند و انتخاب موتور کرکره مناسب
  3. سنسور فتوسل و سایر تجهیزات ایمنی مورد نیاز

هماهنگی کرکره برقی با نمای ساختمان

جهت هماهنگی بهتر درب کرکره برقی پارکینگ با نمای ساختمان بهتر است آنرا همرنگ با درب ورودی نفرروی ساختمان رنگ آمیزی نمود.

در ادامه ، ابتدا عکس 3 نمونه کار کرکره برقی با تیغه های آلومینیوم معمولی ، الومینیوم طرح چوب و پلی کربن ارائه می گردد، که دید مناسبی نصبت به شکل ظاهری درب کرکره ای داشته باشید.

انتخاب تیغه مناسب برای کرکره پارکینگ

در زمینه نوع تیغه کرکره برقی تنوع بسیار بالایی وجود دارد ولی همه تیغه ها مناسب پارکینگ نیست. متاسفانه بعضی از فروشندگان کرکره، تخصص زیادی ندارند انواع مختلف را برای پارکینگ نصب می کنند که اصلا درست نیست.

  • بررسی میزان تردد
  • برسی میزان صدای کرکره
  • بررسی وزن کرکره برقی

بررسی میزان تردد

کرکره برقی پارکینگ تردد بسیار بیشتری از مغازه و… دارد، پس باید تیغه تحمل تردد بالا را داشته باشد و در اثر تردد بالا زود خراب نشود

برسی میزان صدای کرکره

در ساختمانهای مسکونی معمولاً صدای ایجاد شده توسط کرکره برقی خیلی مهم است و با توجه به باز و بست زیاد باید از تیغه های خیلی کم صدا استفاده شود.

بررسی وزن کرکره برقی

با توجه به باز و بست زیاد کرکره پارکینگ بهتر است از تیغه هایی با وزن کمتر استفاده شود تا به موتور زیاد فشار نیاید.

معرفی انواع تیغه جهت کرکره برقی پارکینگ

  • کرکره آلومینیوم
  • کرکره پلی کربنات شفاف
  • کرکره گالوانیزه فوم دار
  • کرکره آلومینیوم غضروف دار
  • ·          کرکره فولادی
  • ·          کرکره رول گیتر

پیشنهاد ویژه: حتما قیمت تیغه کرکره برقی اکرول را از ما استعلام بگیرید.

کرکره الومینیوم پارکینگ

 پرکاربردترین تیغه جهت کرکره برقی پارکینگ، کرکره برقی آلومینیوم می باشد که برای درب های کرکره ای پارکینگ مسکونی با ابعاد کوچک، تیغه 80 وزن نرمال (4 الی 4.5 کیلوگرم \ مترمربع ) و جهت درب های کرکره ای پارکینگ با ابعاد بزرگ ، تیغه 80 سنگین و ضخیم فیلر بالا ( 6 الی 6.5 کیلوگرم \ مترمربع ) استفاده می شود. یکی از مواردی که در انتخاب نوع تیغه کرکره برقی پارکینگ بسیار با اهمیت است میزان سر و صدای تولید شده در هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی است. این صدا بدلیل حرکت لولا گونه تیغه کرکره ها نسبت به یکدیگر در هنگام چرخیدن به دور محور بالا ( لوله شفت کرکره ) می باشد.

کرکره شفاف پلی کربنات پارکینگ

کرکره های پلی کربنات شفاف ، صدای کمی دارند و از نظر میزان تردد ، اگر پشت کرکره حداکثر تا 8 الی 9 عدد جای پارک خودرو باشد مجاز است ولی برای تردد بیشتر از آن مجاز نیستیم از این تیغه ها استفاده نماییم.

تذکر: اتصال پنل های پلی کربنات به یکدیگر توسط زوارهای آلومینیوم یا لوله های استیل انجام می شود. کرکره پلی کربناتی که اتصال آن توسط لوله های استیل انجام شده است استحکام بیشتری دارد و بهتر است در صورت نصب از کرکره پلی کربنات با لوله استیل استفاده شود. لازم به ذکر است که استحکام این کرکره ها به حدی بالا است که به عنوان حفاظ بانکها و صرافی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

تذکر: کرکره های پلی کربنات علاوه بر رنگ شفاف شیشه ای ، به رنگ دودی شفاف و همچنین عسلی شفاف نیز قابل اجرا است. همچنین این تیغه کرکره ها را می توان بصورت مات اجرا نمود ، ولی نوع مات آن چندان زیبا نیست و طرفدار زیادی ندارد.

کرکره برقی فولادی

کرکره برقی فولادی/اهنی برای تردد بالا مناسب نیست و به در صورت تردد زیاد کج رول می شود و در ریل گیر می کند، همچنین این تیغه کرکره ها در صورت تردد زیاد به مرور خراب می شوند و صدای وحشتناکی در هنگام چرخش ایجاد می کنند که اصلا برای پارکینگ مناسب نیست. همچنین رنگ کوره ای به تیغه الومینیوم چسبندگی خیلی بهتری دارد و دچار رنگ پریدگی نمی شود ولی تیغه فولادی در اثر تردد زیاد دچار رنگ پریدگی و رنگ زدگی می شود. همچنین وزن بالای این تیغه ها باعث می شود که ناچار شویم موتور قویتر انتخاب نماییم، که موتور قویتر هزینه را بالاتر می برد.

تذکر: شکل ظاهری کرکره برقی فولادی مشابه تیغه کرکره آلومینیوم است و در صورت اجرا شکل ظاهری تفاوت چندانی ندارد.

کرکره برقی گالوانیزه فوم دار

این تیغه کرکره برقی خرابی و وزن زیاد و معایبی کاملاً مشابه تیغه فولادی دارد و تنها مزیت آن برای پارکینگ ، کم صدا بودن این تیغه است. ولی با توجه به اینکه شما با نصب کرکره الومینیوم فابریک و استاندارد 6063 می توانید تیغه ای با خرابی کم، صدای کم ، و وزن کم داشته باشید ، نصب تیغه گالوانیزه فوم دار را چندان پیشنهاد نمی شود. شکل ظاهری تیغه گالوانیزه فوم دار نیز مشابه تیغه آلومینیوم و تیغه فولادی است.

کرکره رول گیتر کرکره

رول گیتر اصلاً برای تردد زیاد پارکینگ مناسب نیست ، زیرا علاوه بر کج رول شدن ، به دلیل اصطحکاک بالای قسمت های فلزی گردان دچار فرسایش و ایجاد صدای بسیار شدید می شود. همچنین وزن این تیغه ها بسیار بالا و حدود 2  برابر تیغه فولادی و حدود 4 برابر تیغه الومینیوم است و به موتور خیلی فشار می آورد.

شکل ظاهری تیغه رول گیتر از فاصله دور شبیه به پلی کربنات شفاف با لوله استیل است. با این تفاوت که پنل های پلی کربنات در این تیغه ها وجود ندارد و بین لوله های استیل افقی خالی است و هوا از آن تردد می کند. همچنین وزن  تیغه های رول گیتر به دلیل وجود میلگرد داخل لوله های استیل خیلی بالا و حدود 4 – 5 برابر تیغه های یلی کربنات است.

کرکره  آلومینیوم غضروف دار

اگر بین هر ردیف تیغه الومینیوم 80میلیمتر ، یک ردیف تیغه الومینیوم سایز 20 یا  میلیمتری 30 نصب شود ، تیغه آلومینیوم غضروفی ساخته می شود. کرکره الومینیوم غضروفی تمام مزیت های کرکره آلومینیوم معمولی را دارد و در واقع این تیغه برای این طراحی و ساخته شده است که این غضروف ها مانند لولا عمل می کنند و گردش تیغه ها بدور محور کرکره را تسهیل می کنند و صدای کرکره کم می شود.

تا اینجا چیزی بجز مزیت در کرکره غضروفی برای پارکینگ وجود ندارد، ولی نصب آنرا توصیه نمی کنیم. دلیل این است که تیغه های فابریک و استاندارد الومینیوم صدای خیلی کم و مشابه تیغه غضروفی دارند ، پس دلیلی به استفاده از تیغه گران قیمت تر غضروفی وچود ندارد. همچنین با توجه به خاص و کم مصرف بودن این تیغه کرکره ها، بصورت سفارشی تولید می شوند و در صورت خرابی (مثلاً برخورد خودرو با درب پارکینگ و آسیب دیدن تیغه کرکره ها ) ممکن است 14الی 20 روز درب پارکینگ منزل شما خراب باقی بماند تا تیغه جایگزین تولید و نصب شود. بنابراین با توجه به هزینه بالا نگهداری و زمان تحویل طولانی نصب این نوع تیغه پیشنهاد نمی شود.

درب پارکینگ کرکره ای طرح چوب

یکی از پرطرفدارترین کرکره های اتوماتیک ، کرکره برقی با طرح چوب می باشد. این کرکره ها علاوه بر اینکه دارای استحکام می باشد نمای زیبا به ساختمان یا مغازه شما می دهد. آیا این کرکره انتخابی مناسب برای همه فضاها می باشد ؟ جالب است بدانید جنس تیغه کرکره برقی طرح چوب از جنس آلومینیوم می باشد که با رنگ به نام الکترواستاتیک رنگ آمیزی می شود. سپس به وسیله ماشین آلات مخصوص بر روی تیغه ، برچسب یا فیلم هایی رابا طرح چوب کشیده شده است.

آیا درب کرکره ای طرح چوب در شرایط آب و هوایی مقاوم می باشد؟

 یکی از سوالاتی که برای بسیاری از مشتریان پیش می آید اینست که آیا این کرکره در شرایط آب و هوایی مختلف از جمله برف و باران ، رطوبت و گرمای زیاد دچار آسیب می شود؟ در پاسخ باید گفت همانطور که اشاره کردیم همان کرکره برقی آلومینیومی است و برچسب یا فیلم های طرح چوبی که در تیغه های این کرکره استفاده می شود.

متناسب با همه شرایط آب و هوایی می باشد و مقاوم می باشد. بنابراین نگران خیس شدن یا بلند شدن فیلم تیغه نباشید. همچنین این فیلم ها دچار خط و خش نمی شود.

موتور کرکره برقی پارکینگ

برای انتخاب موتور کرکره برقی پارکینگ به موارد زیر توجه کنید

  • میران تردد
  • میزان صدا
  • خرابی موتور
  • خلاص کن هنگام بی برقی – برق اضطراری UPS
  • شکل ظاهری موتورها
  • خرابی موتور

میران تردد

با توجه به اینکه تردد و باز و بسته شدن کرکره برقی پارکینگ بمراتب بیشتر از کرکره برقی مغازه است لذا بهتر است از موتور ساید استفاده شود که تعداد تردد و قدرت آن بمراتب بیشتر از موتور تیوبلار است. اگر پشت درب حداکثر 5 تا 6 عدد جای پارکینگ خودرو وجود داشته باشد ، پارکینگ شما کم تردد به حساب می آید و موتور تیوبلار جوابگو است. ولی اگر جای پارک خودرو بیشتر باشد حتماً باید موتور ساید نصب شود.

میزان صدا

در صورت نصب موتور تیوبلار به دلیل سرعت بالاتر چرخش این موتورها و کمتر بودن قطر محور متصل شده به این تیپ موتورها، صدای تیغه ها هنگام دوران کمی بیشتر است. پس موتور ساید برای پارکینگ، صدای کمتری در حرکت تیغه ها ایجاد می کند.

خرابی موتور

مزیت دیگر موتور ساید این است که در صورت خرابی از بیرون در دسترس است و سریعتر از موتور تیوبلار جایگزین می شود. البته جایگزین نمودن موتور تیوبلار هم خیلی زمانبر نیست و در مجموع جایگزینی هر دو نوع موتور سریع انجام می شود. برندهای مورد استفاده توسط این مجموعه پس از تست و تجربه برندهای متعدد بازار ، انتخاب شده اند. این برندهای انتخابی حاصل سالها تجربه این فروشگاه است و به ندرت خراب می شوند. پس چندان نگران خرابی موتور کرکره پارکینگ نباشید.

خلاص کن هنگام بی برقی – برق اضطراری UPS

موتور های کرکره برقی پارکینگ از نقطه نظر برق اضطراری در چهار تیپ ارائه می شوند.

AC 220v – موتور معمولی فاقد برق اضطرای DC 24v – موتور دارای برق اضطرای UPS

البته هر دو تیپ دارای خلاص کن دستی برای استفاده هنگام بی برقی هستند. تفاوتی ندارد که شما موتور ساید خریداری می کنید یا تیوبلار ، قبل از خرید می توانید تصمیم بگیرید که موتور UPS دار نیاز دارید یا موتور بدون UPS.

تذکر: شما می توانید در ابتدا موتور معمولی فاقد برق اضطراری خریداری نمایید و در آینده اگر نیاز شد دستگاه UPS اضافه نمایید. ولی موتوری که از ابتدا دارای UPS فابریک است به دلیل هماهنگی ولتاژ موتور با UPS فابریک عملکرد خیلی بهتری خواهد داشت.

شکل ظاهری موتورها

موتور تیوبلار در داخل محور کرکره برقی نصب می شود ولی موتور ساید در بیرون محور نصب می شود ، همانگونه که در تصویر پایین مشاده می نمایید ، موتور تیوبلار به دلیل نصب بصورت مخفی، ظرافت بیشتری به درب پارکینگ میدهد.

متعلقات درب کرکره پارکینگ

برای نصب کرکره اتوماتیک برقی هم مانند هر سیستم دیگری نیاز به یکسری متعلقات خاص آن دارید که در ادامه انواع آن ها را معرفی می کنیم.

ریل ها در سیستم کرکره برقی برای به حرکت در آوردن تیغه ها استفاده می گردند. ریل ها محفظه هایی بلند شبیه به مکعب مستطیل هستند که به صورت عمود در دو طرف ورودی و به روی دیوار نصب شده اند. بخشی از تیغه های کرکره درون ریل قرار دارند که با استفاده از نیروی موتور کرکره باعث به حرکت در آمدن آن می گردد. ریل های کرکره اتوماتیک می توانند از جنس آلومینیوم یا آهن باشند.

نوع آلومینیومی کرکره برای نصب شدن به روی دیوار، نیاز به پایه هایی آهنی دارند؛ در نظر داشته باشید این پایه های آهنی، قطری معادل 4 سانتی متر دارند، در برخی شرایط ممکن است مساحت ورودی مورد نظر، به اندازه کافی بزرگ نباشد، بنابراین اگر از ریل آلومینیومی که خود دارای سطح مقطع 6×4 سانتی متر است، استفاده شود، با احتساب قطر پایه آهنی، در سمت راست و چپ ورودی، هر کدام 10 سانتی متر و در مجموع 20 سانتی متر از کل عرض فضای ورودی اشغال می گردد. پس بهتر است در چنین شرایطی از ریل آهنی (که نیاز به آهن کشی ندارد) استفاده شود. درون ریل ها، نوعی واشر مویی به کار رفته است که باعث می شود از ورود گرد و غبار به داخل ریل جلوگیری به عمل آید.

کپس ها قطعاتی پلاستیکی هستند که در انتهای تیغه ها نصب شده اند و باعث حرکت راحت تر آن ها درون ریل می گردند. تمام کپس به همراه قسمت کوچکی از تیغه، درون ریل قرار دارد. همچنین آخرین تیغه کرکره بر خلاف دیگر تیغه ها که دارای تحدب هستند، تخت می باشد و این تیغه برای جلوگیری از ایجاد صدا و همین طور کاهش فشار، دارای لاستیک انتهایی است.

برای چرخش تیغه ها و جمع شدن آن ها، نیاز به یک مغزی یا «شفت» هست. شفت ها میله هایی با سطح مقطع دایره و یا هشت ضلعی هستند که از جنس آهن ساخته می شود و تیغه ها به روی آن جمع می شوند. شفت از یک طرف به موتور که به روی دیوار ثابت است، متصل شده و از طرف دیگر به اندکپ بلبرینگ ختم می شوند. اندکپ ها، بلبرینگ هایی هستند به قطر 3-2 سانتی متر که به حرکت شفت کمک می کنند. همچنین درب کرکره ای مانند دیگر درب های اتوماتیک دارای فلاشر برای هشدار و چشمی (فتوسل) برای تشخیص حرکت و توقف باز یا بسته شدن درب، می باشند. مدار فرمان کرکره اتوماتیک نیز کار تنظیم زمان باز و بسته شدن را بر عهده دارد.

قیمت درب کرکره ای پارکینگ

باتوجه به میزان تردد از درب، ناچارید یکی از انواع موتورهای تیوبلار و یا ساید را انتخاب نمایید. اختلاف قیمت این 2 نوع موتور حدود 10% در قیمت کلی کرکره پارکینگی تاثیر دارد. پس تاثیر گذار ترین مورد در قیمت درب کرکره ای پارکینگ قیمت تیغه کرکره است.

اگر دوست ندارید که داخل پارکینگ دیده شود ، می توانید مانند عکس بالا ، یکی از انواع تیغه کرکره آلومینیومی را برای پارکینگ خود انتخاب نمایید. اگر ورود نور به داخل پارکینگ برای شما مهم است ، یکی از انواع درب کرکره ای شفاف مانند عکس پایین را برای پارکینگ خود انتخاب نمایید.

تجهیزات ایمنی کرکره برقی

پارکینگ بدلیل اینکه ممکن است زمانی که خودروی شما در زیر کرکره برقی است ، بطور اتفاقی یکی دیگر از همسایه ها کلید ریموت را بفشارد و کرکره برقی به سمت پایین حرکت و با سقف خودروی شما برخورد نماید، توصیه می شود حتما فتوسل بعنوان سنسور ایمنی برای کرکره برقی پارکینگ نصب شود که در عکس بالا سمت چپ عکس یک نمونه فتوسل مادون قرمز قابل مشاهده می باشد. برای ساختمان های در حال ساخت بهتر است ابتدا کرکره برقی نصب شود و سپس ریل آن داخل نما کار شود تا اینکه امکان دستکاری ریل نباشد. همچنین جهت ضد سرقت نمودن کرکره برقی پارکینگ توصیه می شود بجای ریل آلومینیومی از ریل آهنی ضخیم استفاده شود.

پیشنهاد ویژه: به عنوان یکی از تجهیزات ایمنی کرکره برقی، حتما قفل کرکره برقی را بررسی کنید.

قیمت تیغه کرکره پارکینگ

ارزانترین تیغه کرکره برقی ، تیغه الومینیوم تبدیلی است که از نظر خرابی مشکل خاصی ندارد ولی به مرور به صدا میافتد.

کرکره برقی با تیغه آلومینیوم 6063  و کرکره پلی کربن شفاف بهترین تیغه ها از نظر عمر مفید بالا و صدای کم هستند که البته کمی از تیغه های دیگر گرانتر هستند. اختلاف رنگ و طرح تاثیر خیلی زیادی در قیمت ندارند ، مثلاً تیغه آلومینیوم رنگی و یا طرح جوب اندکی از کرکره سفید گرانتر است و همچنین پلی کربنات عسلی ، دودی و یا مات اضافه بهای اندکی در مقایسه با پلی کربنات شفاف شیشه ای دارند.

قیمت موتوردرب کرکره ای پارکینگ

در صورت نصب موتور ساید ، محور/شفت متناسب با این نوع موتور، اندکی بزرگتر و گرانتر از شفت موتور تیوبلار است. مجموعاً با نصب موتور تیوبلار و شفت متناسب با آن حدود 10 درصد در هزینه نصب یک دهنه کرکره برق صرفه جویی می شود.

اگر موتور دارای برق اضطرای UPS باشد حدود 2.5 الی 4 میلیون تومان قیمت بالاتری در مقایسه با موتورهای معمولی خواهد داشت.

نحوه ی محاسبه ی قیمت هر متر مربع درب کرکره ای پارکینگ

قیمت کرکره = هزینه تیغه کرکره برقی + هزینه موتور کرکره برقی + هزینه شفت + هزینه نصب و آهنکشی + هزینه آهن + کرایه حمل تا پروژه

هزینه تیغه کرکره برقی = هزینه روز تیغه کرکره برقی x مساحت دهنه

قیمت روز تیغه = وزن تیغه در هر متر مربع و قیمت روز انواع تیغه و کیفیت آلیاژ در هر نوع تیغه

مساحت دهنه = عرض دهنه x ( ارتفاع + 30 سانتی متر )

قیمت موتور کرکره برقی = وزن تیغه در مساحت کل و نوع موتور کرکره برقی

قیمت نوع موتور کرکره برقی = مدل کلی موتور و نوع ولتاژ و جنس سیم پیچ و اندازه روتر و نوع گیربکس

قیمت شفت = نوع لوله ( 8 یا 11 ) و ( قیمت روز لوله در هر متر طول x عرض دهنه )

قیمت نصب و آهن کشی = اندازه دهنه x قیمت و نصب انواع مختلف تیغه در هر متر مربع

هزینه آهن کشی = قیمت روز آهن و قوطی آهنی یا دیگر متعلقات

چه عواملی در قیمت کرکره برقی پارکینگ تاثیرگذار هستند؟

  • نوع موتور
  • نوع تیغه
  • سایز و اندازه‌ی کرکره برقی پارکینگ

گارانتی درب کرکره ای پارکینگ

با توجه به اینکه محصولاتی مانند دوربین مدار بسته ، درب اتومات شیشه ای ، کرکره برقی ، جک درب پارکینگ ، قفل ریموت دار و… نیازمند نصب و راه اندازی هستند، لازم است به نکات زیر در خصوص گارانتی توجه فرمایید:

  • در صورت مراجعه تکنسین گارانتی به آدرس شما، قطعات مشمول گارانتی، بصورت رایگان تعمیر ویا تعویض می شوند ولی هزینه اعزام تکنسین جهت باز نمودن و بستن قطعه دریافت می شود.
  • با توجه به ترافیک و حجم پروژه های خدمات شرکتها، معمولا” ارسال کارشناس جهت گارانتی از 1 الی 72 ساعت بطول می انجامد، لذا در هنگام نصب از تکنسین نصب پرسیده شود که در صورت خرابی تا قبل از رسیدن کارشناس خدمات باید چه اقداماتی صورت پذیرد تا بتوانید بدون آسیب رساندن به دستگاه، کارهای روزمره خود را انجام دهید.

نصب درب کرکره ای پارکینگ

پیش از اینکه بخواهیم به توضیحات این قسمت را شروع کنیم لازم است بدانیم که نوع موتور و تیغه کرکره برقی هیچگونه تاثیری بر جمع شدن رول بالای کرکره برقی به سمت داخل و یا بیرون پارکینگ ندارد و تنها با توجه به ارتفاع سقف محل نصب کرکره برقی و سلیقه کارفرما در مورد جهت رول شدن کرکره برقی تصمیم گیری می شود.

  • رول به داخل
  • رول به بیرون

باید توجه داشت زمانی که کرکره برقی بالا می رود رول آن بصورت یک استوانه با قطر حدود 35 سانتیمتر فضا اشغال می کند. بنابراین اگر ارتفاع کف تا سقف شما 240 سانتیمتر است با توجه به اینکه خودروهای شاسی بلند فول سایز مانند تویوتا لندکروز حدود 2 متر ارتفاع دارند، مشکلی جهت نصب کرکره برقی پارکینگ بصورت رول به داخل مشکلی نیست. اگر رول به سمت داخل باشد، هم از نقطه نظر زیبایی بهتر است و هم اینکه موتور در داخل ساختمان باشد و در معرض بارش باران نیست، نیاز به کاور ندارد. شکل بالا کرکره برقی شفاف درب پارکینگ با رول به سمت داخل را نشان می دهد.

کرکره برقی رول به بیرون

اما درصورتیکه ارتفاع کف تا سقف کمتر 2.40 متر باشد و نیاز داشته باشیم بازشوی مفید کرکره به حدی باشد که بلندترین خودروهای شاسی بلند بتوانند از درب پارکینگ تردد کنند، ناچاریم کرکره را بر روی دیوار خارجی و به اصطلاح رول به بیرون نصب نماییم.

در ادامه عکس چند کرکره مختلف رول به بیرون با موتور و کاورهای مختلف را مورد برسی قرار خواهیم داد.

حالا اگر کرکره به صورت رول به بیرون باشد و در معرض بارش باران باشد، برای آن کاور نصب می شود که جلوی بارش باران بر روی موتور گرفته شود

چگونه صدای کرکره برقی پارکینگ را کاهش دهیم

  1. از تیغه های آلومینیوم تبدیلی برای پارکینگ نصب نکنیم – تیغه کرکره مرغوب و از بیلت استاندار 6063 تهیه نمود که آلیاژ و فنریت بهتر این تیغه ها باعث کاهش صدای کرکره برقی می شود.
  2. قطر محور را افزایش دهیم تا چرخش تیغه ها در قسمت بالا کمتر شود و صدای چرخش کم شود. برای اینکار می توانیم چند ردیف بیشتر تیغه خریداری نماییم که دور لوله محور را بگیرد. همچنین استفاده از موتور ساید بهتر است زیرا قطر محور آن از موتور تیوبلار بیشتر است.

تذکر: استفاده از تیغه آلومینیوم سایز 60میلیمتری از نظر صدا بهتر است ولی استحکام و امنیت تیغه 60 خیلی زیاد نیست. همچنین هزینه تولید این تیغه خاص خیلی بالا است. همچنین تیغه سایز 100 میلیمتر نیز به دلیل ایجاد صدای زیادتر هنگام چرخش توصیه نمی شود. پس بهترین تیغه کرکره  برای درب پارکینگ سایز 80 می باشد که علاوه بر استحکام بالا ، صدای کمی دارد.

در اجرای درب کرکره ای پارکینگ می توان از تیغه های طرح چوب الومینیوم  ( تیغه سمت راست در عکس ) استفاده کرد. همچنین جهت ورود نور بیشتر به محیط پارکینگ می توان از تیغه الومینیوم به صورت ترکیبی با تیغه پانچ ( تیغه وسط در عکس ) یا پلی کربنات ( تیغه سمت چپ در عکس) نیز استفاده نمود.

تذکر: تیغه های کرکره از داخل ریل و قسمت بالا مقداری تبادل هوا با محیط خراج دارند و دود خودروها از محیط خارج می شود ولی در صورتی که بخواهید تبادل هوایی را بیشتر کنید ، تیغه های پانچ برای شما مناسب خواهد بود.

تذکر: نمی توان کل دهنه را از جنس تیغه پانچ استفاده نمود زیرا کرکره کج رول می شود و گیر می کند و علاوه بر آن صدای چرخش کرکره زیاد خواهد شد. بهترین حالت استفاده از تیغه پانچ 3-4 ردیف بصورت ترکیبی با تیغه دوجداره آلومینیوم است.

همچنین می توان کل دهنه را با استفاده از تیغه های پلی کربنات شفاف نصب نمود.

فروش کرکره اتوماتیک پارکینگ

خرید کرکره از فروشگاه اینترنتی دی سی ای کالا بسیار ساده است. کافی است به صفحه کرکره برقی مراجعه کنید. در بالای صفحه می توانید دسته بندی های اصلی موتور، تیغه و متعلقات را ببینید و با مراجعه به هر کدام از صفحه ها، محصولات مربوط به آن را مشاهده و گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. به علاوه می توانید با شماره تلفنی که در بالای همین صفحه مشاهده می کنید، تماس گرفته و با کارشناسان ما مشورت کنید.

یک گزینه دیگر هم در همین بخش دیده می شود. فرم درخواست پیش فاکتور کرکره صفحه ای است که می توانید با پر کردن فیلد های خالی در آن، قیمت حدودی کرکره مورد نظر خود را دریافت کنید. در این بخش می توانید اندازه کرکره، نوع تیغه، نوع موتور و حتی نوع اندازه گیری مورد نظر خود را وارد کنید.

تعمیر و نگهداری درب های کرکره های برقی

یک نکته عالی در مورد بیشتر کرکره های برقی این است که آنها به تعمیر و نگهداری زیادی احتیاج ندارند. معمولا در فصل سرما برای بهبود کارایی موتور درب کرکره برقی قطعات متحرک آن را روغن کاری می کنند. همچنین شما میتوانید با تراز کردن کرکره برقی خود به طوری که فشار ناشی از بالا و پایین رفتن کرکره برقی بر روی موتور به حداقل برسد و با اینکار طول عمر موتور کرکره را افزایش می دهید.

کرکره و درب امنیتی برقی باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. با این حال، درب و کرکره ای که به صورت دستی کار می کنند ارزان تر هستند و ممکن است گزینه عملی تری برای مشاغل کوچک باشد.

درب های کرکره ای  با برق کار می کنند یا به صورت دستی باز و بسته می شوند. مانند هر درب، مواد تشکیل دهنده محصول بسته به نیاز ممکن است تا حد زیادی متفاوت باشد. شما باید دربی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای امنیتی شما باشد،  همچنین یک ظاهر جذاب داشته باشد.

مقایسه درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای نسبت به نوع سنتی آن

درب کرکره ای اتوماتیک به راحتی با ریموت یا گوشی باز و بسته می شود اما درب سنتی با فشار و کمک دست بالا و پایین می شود.

اما درب کرکره ای پارکینگ دارای طراحی و رنگ های متنوعی هستند و گزینه های زیادی برای زیبایی نمای ساختمان می شود اما درب کرکره دستی تنها دارای یک طرح و چند رنگ محدود می باشد.

درب اتوماتیک کرکره ای به راحتی قابل شستشو می باشد بدون اینکه از شفافیت و رنگ آن کاسته شود. زیرا از رنگ الکترواستاتیک در این کرکره ها استفاده می شود که خاصیت ضد تابش نور و رطوبت دارد. در نتیجه با گذر زمان دچار خوردگی و فرسایش نمی شود اما در کرکره های سنتی از رنگ های معمولی استفاده می شود که به مروز زمان دچار فرسودگی و خوردگی می شود.

درب کرکره برقی ضد سرقت بوده و غیر قابل نفوذ می باشد اما کرکره های دستی را می توان به راحتی بالا و پایین کرد.

درب اتوماتیک کرکره ای دارای برق اضطرای UPS می باشد که در هنگام قطعی برق می توان کرکره را بالا و پایین کرد یا با کمک نیروی دست بالا و پایین کرد.

سفارش خرید درب برقی پارکینگ

در مورد خرید کرکره برقی توجه به دو آیتم یعنی ویژگی‌ها و قیمت، حائز اهمیت خواهد بود. در طی مطلب به شرح ویژگی‌ها و معرفی انواع کرکره برقی و همچنین مزایا و معایب آن‌ها پرداختیم. در مورد قیمت کرکره برقی نیز باید گفت که هزینه کل، با توجه به عواملی مانند ابعاد درب، جنس ریل، نوع ریل، برند و شرکت سازنده و… تعیین می‌شود.

همچنین به عنوان دو عامل اصلی تعیین کننده قیمت کرکره برقی می‌توان به تیغه و موتور کرکره ریموت کنترلی اشاره کرد. نوع موتور، قدرت آن و همچنین نوع و جنس تیغه‌ای که برای ساخت کرکره ریموت کنترلی استفاده می‌شود، بر قیمت نهایی کرکره برقی موثر خواهد بود.

سوالات متداول

چه عواملی در قیمت کرکره برقی تاثیر دارد؟

جدا از بحث نوع و جنس تیغه کرکره برقی باید گفت که موتور کرکره برقی نسبت سایر عوامل تاثیر بسیار بیشتری بر قیمت می گذارد و به طور کلی خود به تنهایی بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده است.

آیا محل نصب در هزینه کرکره برقی تاثیر دارد؟

خیر، محل نصب کرکره برقی و موقعیت مکانی آن هیچ گونه تاثیری بر روی قیمت ندارد.

کرکره برقی آلومینیومی با کرکره برقی فولادی چه تفاوتی در قیمت دارد؟

به طور کلی تیغه های فولادی گران تر از تیغه های آلومینیومی هستند. بنابراین کرکره برقی فولادی قیمت بالاتری از کرکره برقی آلومینیومی دارند.

آیا برای بازدید از مکان نصب هزینه ای باید پرداخت شود؟

خیر برای بازدید اولیه و مشخص شدن محل نصب هیچ هزینه ای دریافت نمی شود و تنها مشاوره ای برای چگونگی نصب و برآورد هزینه ها داده می شود.

ارزان ترین نوع کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی آلومینیومی نسبت به بقیه انواع کرکره برقی، قیمت کمتری دارد.

منابع:

منبع: قیمت درب کرکره ای پارکینگ

منبع: موتور ساید بارزانته 600 کیلوگرم

منبع: نمایندگی موتور کرکره برقی بارزانته

منبع: نمایندگی انحصاری موتور بارزانته

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email