جلوگیری از ریزش مو با کاهش استرس

جلوگیری از ریزش مو با کاهش استرس، در این مقاله آموزشی قصد داریم که روش های موثر برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت موی سر را شما آموزش دهیم تا شما بتوانید با استفاده از راهکارهای موثر در درمان ریزش مو، ریزش موهای خود را به حداقل برسانید.

همان طور که می دانید ریزش مو تا یک حدی طبیعی می باشد، و این جمله کلیشه ای را زیاد شنیده اید که روزانه ۱۰۰ تار مو هم که از سر شما بریزد امری طبیعی می باشد.

اما اگر موهای شما بیشتر از این مقدار ریزش دارد در این جاست که باید فکری اساسی برای ریزش موهای خود بکنید، در ادامه با ما همراه باشید تا راهکارهای اساسی برای درمان ریزش مو را مورد بررسی قرار دهیم.

برای مطالعه » مهمترین علائم ریزش مو

علائم ریزش مو

برای اینکه شما بتوانید از ریزش مو جلوگیری کنید باید یکسری علائم را بدانید که در صورت داشتن این علائم باید اقدامات لازم را انجام دهید.

در صورتی که تعادل بین رشد و ریزش مو بهم خورد یعنی ریزش موها بیشتر شود یا رشد موها توقف یابد به طور کلی می شود گفت که فرد دچار ریزش مو شده است.

پس ریزش مو زمانی اتفاق می افتد که تراکم موها در نقاط مختلف سر کاهش یابد، و این یک نگرانی بزرگ برای خانم ها و آقایان تلقی می شود.

برای مطالعه » نظرات در مورد کاشت ابرو

رایج ترین علائم ریزش مو عبارتند از :

  • کنده شدن راحت موها به هنگام کشیدن و شانه کردن
  • تجمع نقدار زیادی مو در موگیر چاه بعد از استحمام
  • ریختن مقدار زیادی مو بر روی بالشت بعد از خواب شبانه

در چنین شرایطی است که شما باید حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا راهکارهای مناسبی را جهت جلوگیری از ریزش مو به شما پیشنهاد کند.

در ادامه این مطلب با یکسری از راهکارهای پزشکی و سنتی را جهت جلوگیری از ریزش مو به شما توصیه می کنیم.

برای مطالعه » چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم

جلوگیری از ریزش مو با تغذیه مناسب

تغذیه مناسب مسئله بسیار مهمی است و می تواند در رشد موهای شما بسیار تاثیر گذار باشد و در شرایطی هم باعث جلوگیری از ریزش موهای شما شود.

به عنوان مثال شما اگر می خواهید رژیم لاغری بگیرید که امروزه این امر بسیار شایع شده است نباید سر خود اقدام به این کار بکنید و حتما باید با متخصص تغذیه مشورت کنید تا در صورت حذف یک سری مواد غذایی برخی از مکمل های جایگزین غذایی به شما پیشنهاد شود تا از آنها استفاده کنید.

چرا که به گفته بسیاری از متخصصین پوست و مو کاهش ناگهانی و افزایش افراطی کالری مصرف روزانه یکی از دلایل عمده ریزش مو می باشد.

به همین دلیل است که تاکید می‌کنیم که در زمان رژیم غذایی حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

برای مطالعه » علت زیاد شدن مو بعد از لیزر

مواد مغذی مهم برای مو

همانطور که می دانید تارهای مو از جنس پروتئین هستند بنابراین کمبود پروتئین در مواد غذایی باعث ایجاد مشکلاتی نظیر ریزش مو خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم که حتما در وعده‌های غذایی خود مصرف پروتئین را داشته باشید، حالا اگر گرانی گوشت و مرغ و ماهی منجر شده که مصرف پروتئین شما کاهش پیدا کند می توانید از مواد جایگزین مثل سفیده تخم مرغ استفاده نمایید.

همچنین وجود کلسیم و منیزیم به مقدار مناسب در رژیم غذایی هم برای سلامت و بسیار مهم است، از مصرف روزانه لبنیات را حتما در برنامه غذایی خود داشته باشید، همچنین می توانید از عطاری ها تخم شربتی تهیه نمایید و به عنوان شربت در فصل تابستان استفاده کنید.

کمبود آهن هم یکی دیگر از عوامل رایج ریزش مو است که در صورت داشتن کمبود آهن شما باید، با مشورت پزشک متخصص و متخصص تغذیه خود از قرص‌های آهن استفاده کنید.

برای مطالعه » کاشت ریش و سبیل

جلوگیری از ریزش مو با کاهش استرس

متاسفانه امروزه استرس هم یکی از عواملی است که باعث ریزش مو در افراد مختلف شده است، برای جلوگیری از حل این مشکل پیشنهاد میکنیم که حتما با یک مشاور یا روانشناس جلسات مشاوره را برگزار کنید تا راهکارهای مناسبی را جهت کاهش استرس ناشی از فشار کار و مشکلات روزمره به شما ارائه دهد.

برای مطالعه » انواع کاشت ناخن جدید

توصیه های پزشکی برای جلوگیری از ریزش مو

در ابتدا اگر شما به یک پزشک متخصص برای جلوگیری از ریزش مو های خود مراجعه کنید اولین موردی که به شما گفته خواهد شد این است که باید با موهای خود با لطافت برخورد کنیم چرا که گاهی ریزش مو در اثر آسیب دیدن پیاز مو یا همان فولیکول مو اتفاق می افتد و گاهی هم ساقه ی مو آسیب میبیند.

برای جلوگیری از ریزش مو مهم است که علاوه بر مراقبت از ارگانهای موسی و مراقبت از خود تار مو هم باشید.

برای انجام این مراقبت سعی کنید موهای خود را به صورت روزانه شانه کنید و از شانه مناسب استفاده نمایید، با مراجعه به یک کلینیک تخصصی پوست و مو حتماً با مشاوره پزشک خود از یک شامپوی مناسب برای موهای خود استفاده نمایید.

زمانی که استحمام میکنید بعد از استحمام به یاد داشته باشید که موهای خیس شده خیلی در معرض آسیب پذیری هستند، به همین دلیل در زمان استفاده از سشوار مراقب باشید که موهای خود را در معرض حرارت بالا قرار ندهید.

سعی کنید تا حد امکان از وسایل مانند اتومات استفاده نکنید، و بعد از استفاده از ژل یا تافت مو حتماً دوش بگیرید.

یکی دیگر از موارد مهم این است که حتما از شانه، حوله و کلاه شخصی خود استفاده کنید و آنها را نیز پس از استفاده مورد شستشو قرار دهید.

گاهی اوقات هم ریزش مو می تواند به خاطر مصرف برخی از داروها باشد، اگر داروی خاصی را استفاده می کنید باید حتما این موضوع را به پزشک متخصص خود اطلاع دهید تا راهکارهای مناسبی را به شما ارائه دهد، (به عنوان مثال داروهای شیمیایی و داروهای ضد بارداری می تواند موجب ریزش مو شود، که در این مورد حتماً باید با پزشک متخصص خود مشورت نمایید).

روش های رایج کاشت مو در کلینیک تخصصی کاشت مو ندای سلامت :

کاشت مو به روش سلولهای بنیادی prp

کاشت مو به روش hasci

کاشت مو به روش FUG

کاشت مو به روش pbs

کاشت مو به روش fit

کاشت مو به روش fut

کاشت مو به روش sut

جلوگیری از ریزش مو با طب سنتی

گاهی اوقات هم استفاده از طب سنتی برای جلوگیری از ریزش مو می تواند موثر باشد البته به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از داروهای خاص که در قسمت قبلی در مورد آن صحبت شد و یا در صورتی که ریزش موی شما ارثی است دقت کنید که حتماً به یک کلینیک معتبر پوست و مو مراجعه نمایید اما برای ریزش موی عادی استفاده از روش‌های سنتی هم می‌تواند تا حدی موثر باشد.

البته توصیه می‌کنیم که هم استفاده از روش‌های سنتی را هم با یک پزشک متخصص پوست و مو در میان بگذارید.

از نظر طب سنتی گرمی و سردی مزاج از عواملی هستند که می‌توانند باعث طاسی سر شوند.

و در این مورد روش‌های مختلفی را پیشنهاد کردند که در اینجا برخی از رایج ترین آن ها را به شما می گوییم

در ابتدا شما می‌توانید موادی مثل پودر سدر، مورد، خطمی، بابونه و حنا را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و هر هفته یک مرتبه با آب ولرم به شکل خمیر رقیق درآورید و موهای خود را به آرامی ماساژ دهید.

همچنین یکی دیگر از عوامل شایعی که باعث ریزش مو می شود همانطور که می دانید کبد چرب است پس در صورتی که با مشکل کبد چرب مواجه هستید سعی کنید مصرف زیاد آب یخ و روغن های مایع و ناسالم و همچنین استفاده زیاد از فست فود را کنار بگذارید.

همچنین از نظر طب سنتی عسل خواص فراوانی در جلوگیری از ریزش مو وجود دارد و قندی که در عسل وجود دارد آب مو را نگه داشته و باعث حفظ رطوبت مو می شود و شما می توانید قبل از استحمام مقداری عسل با روغن زیتون مخلوط کرده و نیم ساعت روی موهای خود بمالید.

همچنین از نظر طب سنتی گیاهی به نام مصطکی وجود دارد که برای تقویت مو بسیار مناسب است و شما می توانید این گیاه را از عطاری های سراسر کشور تهیه کنید.

به غیر از آن یک گیاه هندی هم به نام هلیله سیاه وجود دارد که از گیاهان بومی کشور هند از شما می توانید این گیاه را از عطاری های سراسر کشور تهیه کنید که گفته می‌شود این گیاه هم برای جلوگیری از سفید شدن موها و هم برای افزایش مقاومت ریشه مو موثر است.

در نهایت همانطور که گفته شد هیچ کس از مواردی که در طب سنتی به آن اشاره شده است را متخصصین حوزه پوست و مو به صورت قطعی دین می‌کنند و شما در صورت استفاده از این مواد حتماً باید با پزشک متخصص مشورت نمایید.

پیشنهاد ویژه » لیزر موهای زائد در کلینیک تخصصی ندای سلامت با پیشرفته ترین دستگاه های لیزر

درمان سریع ریزش

در صورتی که به دنبال درمان سریع ریزش مو هستید پیشنهاد می‌کنیم که یک کلینیک معتبر را برای انجام این کار در نظر بگیرید.

شما می توانید با مراجعه به صفحه کاشت مو در وب سایت ندای سلامت راه‌های ارتباطی درج شده در این صفحه با متخصصین ما ارتباط برقرار نمایید تا راهکارهای مناسب را برای درمان سریع ریزش مو در اختیار شما قرار دهند.

سخن پایانی

امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد خدمات پوست ومو در کلینیک ندای سلامت می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت با مشاورین این مجموعه ارتباط برقرار نمایید، و از آن ها مشاوره رایگان دریافت کنید.

ضمن اینکه کلینیک تخصصی ندای سلامت علاوه بر انجام لیزر خدمات دیگری مانند هایفوتراپی، تزریق ژل لب، تزریق بوتاکس و کاشت ناخن و همچنین فروش تجهیزات پزشکی را نیز به شما مراجعین محترم ارائه می دهد.

منبع :

www.nedayesalamat.com/جلوگیری-ریزش-مو/

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email